ik vraag me af hoeveel gram iedereen nu op zijn paard heeft liggen, en hoeveel er straks op gaat als het nog wat kouder word.. zet er ook even bij of ze binnen of buiten staan.. dat is wel zo makkelijk ik twijfel nog hoeveel ik er op zal doen
Chatelaine
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!
Ik heb mijn paard sinds gisteravond onder een oud dek lopen... de vullling is heel erg ingeklonken, ik gok dat er maximaal 150 gram nog in zit. Er overheen heb ik een regendek (ongevoerd). De hele maand oktober heeft ze onder een enkel zomerdek gelopen (met dat regendek er overheen).
Ze staat in een buitenbox, met overdag onbeperkte toegang naar buiten. 's Nachts kan ze ook naar buiten, behalve als er slecht weer wordt verwacht, dan gaat de boxdeur dicht.
Wanneer de temperaturen meer dalen, zo rond de 7 graden, komt het 'echte' winterdek erop. Dat is eentje van 300 gram. Wanneer het heel erg hard vriest voor langere periode, dan gooi ik er nog een dek overheen van ongeveer 300 gram, maar dat gebeurd zelden.
470 gram bucas deken. zelfs vanochtend de schamrock power er nog ondergelegd. Het is nogal een kou kleun en ik wil niet dat hij dik in de vacht komt.
En als het nog kouder word gaat er een rambo onderdeken onder (bucas 470 gram blijft erop) en als het gaat vriezen gaat er een goldenstripe wollen deken tussen. Hij loopt als het land hard is omdat het heeft gevroren gewoon buiten. Anders als ze niet de wei op kunnen staat hij binnen.
Chatelaine
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!
Sinds gisteren loopt mijn paard met een Rambo van 150-200 gram op. Als het echt heel koud gaat worden krijgt ze er nog een 150 grams onderdeken onder. Ze is overigens niet geschoren.
Sinds eind september onder een katoenen zomerdeken met daaroverheen overdag bij nat weer een ongevoerde regendeken.
Sinds gisteravond onder een waterdichte 220 grams van Weatherbeeta. Deze bleek vorige winter prima te voldoen, ook bij temperaturen onder het vriespunt, de 360 hoefde er dus niet op. Hopelijk dit jaar weer. En anders doe ik er wel tijdelijk een fleecedekentje onder.
Liss is geschoren, ze staat nu onder een 330 grams deken,smiddags staan de paarden buiten. dan krijgt Liss er nog een ongevoerder regendeken op. als het gaat vriezen krijgt ze nog een dunne deken erbij...
jeetje ik doe mijn pony altijd al snel een deken op maar nu 550 gram vind ik echt belachelijk het is 15 graden overdag... Maargoed ik had 200 gram op maar ik heb m niet geschoren omdat ie met pensioen is en hij heeft een aardig dikke vacht dus stond te zweten gister dusheb weer een gevoerde zomerdeken opgedaan
Die van mij hebben nu nog een vlies deken om...denk dat ik van de week een tussendeken om doe geen idee hoeveel grams
van de winter hebben ze gewoon een normale winterdeken op...mocht het echt giga koud zijn dan nog een vlies deken eronder....mn paard zit nog gewoon dun in der vacht ondacks ze nog maar een vliesdeken omheeft.....mn ouwere zit wel dik in der vacht...maarja dat is wel logisch
Mijn paarden staan nu allemaal onder een ongevoerde regendeken. Zij hebben op dit moment nog de schuilstal tot hun beschikking. Mocht het nog wat kouder worden, krijgen ze de 150 grams erop. Nog kouder (overdag max. 5 graden) komt de 370 erop. Mocht het echt keihard gaan vriezen dan de 370 + de 150 grams of een fleecedeken onder de 370 grams.
goed de mijne staat binnen onder een regendeken ongevoerd en gister is mijn Rambo wug binnengekomen 200 grams die ga ik dadelijk ff passen en dan blijft ie verlopig daar onder...hij is niet geschoren.......als ik dat doe is het pas in dec en nu ga ik sparen voor een Rambo heavy...
ik kan tot nu toe alleen een deken van 400 gram krijgen in zijn maat.. met hals. ik vind dat wel veel voor snachts in stal wat vinden jullie hij is wel geschoren
Dekens??? Mijn arabjes hebben nog geen deken op... en ze staan in open uitloopstallen en staan dus in feite altijd buiten. Ik denk dat ik vandaag misschien maar een ongevoerd regendekentje op doe bij ze... als ik dat dus al doe worden het 0 grams dekens.
Mijn paarden staan sinds gisteravond onder een 400 grams, overdag staan de buitenluiken open. Als het onder de 5 graden wordt doe ik er ook 550 grams op en bij erge vorst nog een extra deken. Als je fanatiek wilt rijden moet je ze wel flink onder dek zitten anders worden het teddyberen, mijn paarden zitten nog lekker dun in het haar.
mijn paard zit ook nog dun in het haar.....en heeft nu nog een vliesdekentje op...sind een weekje dus zegt niks....ik zie bij heel veel paarden die heel vroeg zijn begonnen met dekens dat die dikker in der vacht zitten als mijn paardje die nu nog een vliesdeken om heb......