onze instructeur werd woest en klom zelf op de pony en liet m KEIHARD galloperen... en sloeg ook nog eens wel 20x achter elkaar op Noortjes kont en hals... ze was helemaal bezweet en nerveus toen ik er weer opmocht.. kortom.. hij behaldelde haar heel ruw...
en ik weet dat ik haar aankan want de vorige keren dat ze bokte kreeg ik haar rustig...
en nu zegt de ene dat pony's dat niet voelen... de ander zegt van wel.. de ene zegt dat het niet zo erg is en de ander is helemaal geschokt... nu weet ik het ook niet meer! je kan pony's toch ook op een andere manier rustig krijgen??
kunnen jullie me helpen????? want ik kan onze instructeur niet op andere gedachten brengen!! hij is zó eigenwijs!!
alsjeblieft??
alvast bedankt...
xXx
en het kan ook wel anders...

) Maar ik zou hem niet zo heel erg hard gaan slaan ed. Kijk een pony hard laten galloperen maakt een pony heel erg moe. Vind je het logisch dat zo'n pony dan niet meer tegen kan stribbelen! Ik vind dat je er samen met je pony uit moet kunnen komen, en hem niet heel erg moe // bang maken zodat hij niets meer tegen je in kan brengen!
ik ken de pony voor de rest niet dus daar kan ik geen commentaar over geven, maar er zijn nog wel 1001 redenen waarom een pony bokt in de galop, dus echt niet alleen maar omdat ie het niet wil (denk aan, zadel, bit noem maar op)