Lange neopreen chaps

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Lange neopreen chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 21:28

Ik ben van plan om van die lange neopreen chaps te kopen voor de winter. Vind het nml. altijd veel te koud 's winters en ben toch heel de dag buiten.

Ik heb de chaps alleen nog maar op internet gezien en nog niet in de winkel. Ben dus benieuwd of ze jullie bevallen en van welk merk je ze dan hebt?

BVD. Denise

Karin

Re: Lange neopreen chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:29

Voor zover ik weet zijn ze er alleen van Kitt. Maar ik kan het mis hebben, ik ben dan wel benieuwd welke merken ze nog meer fabriceren.

Ik gebruik ze al twee winters, dit wordt de derde. En ik ben een zeer tevreden gebruiker, ik had in de winter regelmatig koude benen tijdens het rijden en met die chaps heb ik nergens meer last van. Ik draag ze ook nog wel eens naast het paard, als ik een hele dag op een koude stal rondloop of langs de rand van de bak sta te kijken naar een les ofzo.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:30

Ik heb de Kitt chaps, bevallen erg goed!
Volgens mij heb ik ze een poosje geleden zelfs bij de divoza zien liggen (weet het niet zeker meer).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:18

Ik heb korte chaps van KITT, die bevallen me zeer goed, goed bruikbaar hele jaar door.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 07:15

Karin schreef:
Voor zover ik weet zijn ze er alleen van Kitt. Maar ik kan het mis hebben, ik ben dan wel benieuwd welke merken ze nog meer fabriceren.

Ik heb zo eens op i-net rondgesnuffeld en kwam daar ook o.a. merkloze tegen. Of er staat gewoon niet bij dat ze van Kitt zijn. Ik had ook het idee dat ik andere merken tegen ben gekomen. Maar het is alweer een poosje geleden dat ik gezocht heb.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:43

ik heb ook de lange chaps van Kitt, ben heel tevreden!
als het koud is of als het regent gebruik ik ze, ze zijn behoorlijk waterdicht, alleen bij de knieën, waar ze dus strak overheen zitten, lekker ze ietsje door.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:47

Ik heb ze ook van Kitt vorig jaar gekocht maar nog niet gebruikt, alleen op stal. Moet zeggen dat ze lekker warm en flexibel zijn! Wel een aanrader dus

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:39

ik heb ze vorig jaar gehad (van welk merk weet ik zo niet meer) maar ik vond ze neit zo warm hoor...
Die iets dikkere (van suede) zijn veel warmer.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:43

echt neopreen is water en winddicht... dus kan het niet anders dan warm zijn Knipoog

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:46

ja, maar ik vind ze niet zo warm toch Lachen
(maar das mijn persoonlijke mening... moet er wel bij zetten dat ik een ontzettende koukleum ben)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:47

Ik verkoop de KITT neoprene korte en lange chaps en gebruik ze zelf ook allebei al jaren, is echt super, heerlijk warm, Ik rijd erin, mest de stallen ermee, geef er les in enz enz. en het is warmer dan de suede.

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:52

HH heeft nou toch ook (korte) chaps van neopreen? of heb ik t mis? Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:07

Klopt, HH heeft ook korte chaps van neopreen. Maar die houden je bovenbenen niet warm.

Ik ken de lange chaps van suede niet en ik ben een enorme koukleum, maar ik moet zeggen dat ik het nog echt geen moment koud heb gehad met die lange neopreen chaps.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:10

Ik heb ook lange neopreen chaps, niet van Kitt volgens mij (ik zal vanavond eens kijken...). Ik heb ze uit een westernshop in Nijkerk, ze hebben ze zelfs langer gemaakt voor me. Ik stik em wel de moord nu hoor met die dingen aan. Bij mij komen ze pas weer uit de kast als het plenst of als het vriest. Ik vind ze wel een uitkomst na het werk trouwens. heb je een goeie broek aan en wil je even je paard een appeltje geven of alleen even free stylen? Chaps aan en klaar is Kees, niks verkleedpartijtjes...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:00

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 17:29

Lenneke_ schreef:
Ik wil graag deze
http://alliedwestminster.shopkit.net/pr ... slarge.jpg
Er staat bij dat dat Hugs zijn, is dat hetzelfde als Kitt?

Zijn ook van Kitt. Nml.: Designer clothing from KITT.

Dragen jullie die chaps dan alleen met schoenen, of met laarzen? Hoe vallen ze?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:04

Yup, die zijn ook van Kitt. Kan ik zien aan het logo onderaan.

Overigens zijn de effen exemplaren iets langer dan de gekleurde, misschien handig om in je achterhoofd te houden als je relatief lange of juist korte benen hebt.

Over laarzen of korte chaps zitten ze voor geen meter, tenminste bij mij niet. Maar die heb je ook helemaal niet nodig met die dingen. Ik draag ze met schoenen eronder, liefst met kisten, omdat daar mijn voeten lekker warm in blijven.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 18:12

Karin schreef:
Yup, die zijn ook van Kitt. Kan ik zien aan het logo onderaan.

Overigens zijn de effen exemplaren iets langer dan de gekleurde, misschien handig om in je achterhoofd te houden als je relatief lange of juist korte benen hebt.

Over laarzen of korte chaps zitten ze voor geen meter, tenminste bij mij niet. Maar die heb je ook helemaal niet nodig met die dingen. Ik draag ze met schoenen eronder, liefst met kisten, omdat daar mijn voeten lekker warm in blijven.

Oké. Ik bedoelde dan ook laarzen erover, maar dacht al dat dat niet zou kunnen. Zitten ze wel strak om je benen? En kunnen ze eigenlijk gewoon gewassen worden?

Zijn deze eigenlijk ook van KITT? https://www.agradi.nl/product?sc=Ruiter ... &ssc=Chaps
Laatst bijgewerkt door paardje op 25-10-06 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:14

Kunnen er thermolaarzen overheen?
Ik heb nu een thermobroek, die zit ook heerlijk warm, maar als ik die broek aan heb kan ik m'n thermolaarzen niet aan. Ik ben nogal gehecht aan die laarzen Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:35

Geen idee of er laarzen overheen kunnen. Ik denk het eigenlijk niet, want ze zijn wel vrij dik. Afhankelijk van de maat die je neemt zitten ze idd vrij strak. Ze moeten ook weer niet te strak zitten, want dan zit je niet meer lekker in het zadel. Te los ook niet, want dan krijg je dat er randjes dubbel gaan zitten. Eigenlijk net als bij een rijbroek. Ik paste zelf in de M en in de L, maar de M leek me net wat te strak in het zadel, dus heb ik voor de L gekozen.

Ze kunnen gewoon in de was (ik was ze op 30 of 40 graden) en ze zijn zo weer droog.

Die van Agradi zijn idd ook de Kitt-chaps. Daar verkopen ze alleen de effen kleuren.

Of er thermolaarzen overheen kunnen, dat weet ik niet. Probeer het eerst eens met drie paar skisokken ofzo, dat komt qua dikte aardig in de buurt. *LOL*

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:41

Het zijn van die simpele thermolaarzen, met die klittebandjes aan de zijkant, dus ik denk dat dat wel gaat

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:00

Ik heb ze gepast op een beurs in Duitsland. Leek mij wel handig, idd vooral in de winter.
Nou, ik vond het dus niets. Heel strak, kon me er bijna niet in bewegen. Maar ontzettend warm.
Ik heb ze nog niet in de winkel gezien.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:02

Bluebontje schreef:
Ik heb ze gepast op een beurs in Duitsland. Leek mij wel handig, idd vooral in de winter.
Nou, ik vond het dus niets. Heel strak, kon me er bijna niet in bewegen. Maar ontzettend warm.
Ik heb ze nog niet in de winkel gezien.

Een grotere maat nemen dus, als ze super strak zitten heb je idd geen bewegingsvrijheid met een maat groter wel Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:03

Dat had ik dus met de M, die zat 'op de grond' wat strak, maar op zich te doen. Ik verwachtte er in het zadel wel problemen mee. In de L heb ik meer bewegingsvrijheid, ik voel dus echt niet dat ik die chaps aan heb. Ja, aan de warmte. Haha!