Paard staat met pony in het weiland, waar ik ze bijvoer met hooi. Vanmorgen stond de pony al op de uitkijk, die zag me dus eerder met hooi aankomen dan mijn paard. Ik fluiten, zoals ik altijd doe om ze naar voren te halen. Komt ze in galop aan en vóór ik ook maar wat hooi op de grond kon leggen zat ze al achter de pony aan, al gillende, bijtende en trappende. Tot nu toe gaat het zoals normaal. (lekker he.
)Vervolgens blijft ze om haar hooi heen draaien, proberende een hap te nemen en tegelijkertijd de pony nog even een trap te geven. (dit was dus in een seconde of 3, ik had me net omgedraaid om de pony te voeren)
Pony staat achter me te wachten, paard gaat nog steeds volledig uit haar dak zoals altijd, alleen stond ik er dus nog tussen. En ik krijg die trap vol op mijn bovenbeen. Vlieg letterlijk een endje door de lucht en land op mijn kont in de blubber.
Ik heb niets gedaan, want anders had ik haar het complete weiland over geslagen. Zo kwaad was ik. Ze keek me nog aan van "wat doe je daar op je reet?" en ging gewoon verder met eten. Ze zou het normaal absoluut niet in haar hoofd halen mij te meppen of te bijten, maar met het voeren draait ze compleet door, ziet onder het bokken en gillen vanuit haar ooghoek een glimp van de pony, draait zich om, rent naar achteren al trappende. Ja, ze zag me dus niet en pony stond veilig achter me.
Dit ging dus echt te ver. Ik heb pijn aan mijn stuitje (al was het blubber, klasp komt toch hard aan), een dik been en pijn in mijn nek.
Heeft iemand een idee wat hier tegen te doen is? Ik wil dit niet meer accepteren, niemand anders kan mijn paard voeren mocht ik er een keer niet zijn en bovendien stond ik er nu toevallig zelf tussen. Gevaarlijk. En ik denk niet dat het dier in elkaar meppen zin heeft. Dat wil ik eigenlijk ook niet, al was ik er vanmorgen wel toe in staat.

)