Welke "luxe" wagen voor de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monday

Welke "luxe" wagen voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 21:59

Mijn vriend is aan het kijken naar een nieuwe "luxe" wagen. We hebben een Renault Traffic die voor de trailer kan, maar die mag ik (zodra ik mijn E heb) alleen op zondag gebruiken aangezien mijn vriend 6 dagen per week werkt. Clown
Het liefste wil ik dus een personenauto die tenminste met goed fatsoen en enige power een 1,5 paards trailer met inhoud kan trekken zodat ik vrij ben om te gaan en staan wanneer ik wil. Ik wil geen stationwagon maar verder sta ik voor veel open. Haha!

Hebben jullie tips of echt absolute afraders?

IngridM

Re: Welke "luxe" wagen voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:19

Ik trek een 1,5 paards met een seat leon 1.9 TDI
het mag officieel en het gaat ook super !
ik vind het prettig rijden maar ben niets anders gewend dus dat kan ook schelen.
succes !

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 12:59

Een peugeot 406 voor een anderhalfpaardstrailer.
Gaat prima en ligt zeer rustig achter mijn auto.

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:16

Mickey schreef:

Die hebben wij er ook voor, ik vind alleen dat hij met een trailer wat minder optrekt, en bij ons zit de stekkerdoos op een onmogelijke plek.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:21

Mijn vriend rijdt voor mij altijd de trailer. Hij heeft een Opel Vectra Station 2.5 L V6. Kan hem makkelijk trekken.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:30

wij hebben een toyota hi ace Ook een heerlijke auto..(busje) trekt met gemak een 2paards trailer. Ook een heerlijke vakantie auto Lachen

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:34

Ford Mondeo TDI, gaat ongelooflijk makkelijk, en mag officieel ook 1600 kilo trekken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:21

Ford Mondeo 2.0, gaat ook easy. Trekt hier een 2 paards trailer met paard erin. Hij kan zelfs 2 paarden trekken, maar mag volgens mij officieel niet.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:24

Sisco4life schreef:
wij hebben een toyota hi ace Ook een heerlijke auto..(busje) trekt met gemak een 2paards trailer. Ook een heerlijke vakantie auto Lachen

Maar dat kan ik nou niet echt een luxe wagen vinden Knipoog

Ik heb een Volvo V40.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:31

wij hebben de KIA Sorento, super sterke auto!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:31

Wij hebben ook een volvo V40, erg fijne auto. Ik trek er mijn anderhalfpaardstrailer prima mee, maar omdat het maar een 1.8 motor is, trekt ie niet echt lekker meer op met de trailer erachter. Ik heb trouwens geen E-rijbewijs nodig, echt waar!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:33

Mickey schreef:

Hebben wij ook Ja. De stationuitvoering. Trekt prima een anderhalfpaardstrailer (Ifor).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:18

Welke auto? Wel heel simpel: de gootste, sterkste, zwaarste wagen die je je kunt veroorloven. Hoe meer motorvermogen en koppel, hoe beter, zeker als dat ergens rond 3000 - 4000 toeren beschikbaar is. Kijk hier voor alle details: http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex ... 1&ref=atag

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:14

martinev schreef:
Wij hebben ook een volvo V40, erg fijne auto. Ik trek er mijn anderhalfpaardstrailer prima mee, maar omdat het maar een 1.8 motor is, trekt ie niet echt lekker meer op met de trailer erachter. Ik heb trouwens geen E-rijbewijs nodig, echt waar!

Ik heb een 2.0 motor, mag 1400 trekken. Heb wel mijn E.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 16:34

@ Ikke: het gaat mij erom dat ik wat tips en ervaringen krijg van andere mensen. Groot, duur en zwaar uitkiezen kan ik zelf ook wel, maar dan heb ik geen idee of het lekker gaat.
Ik kan prima met de Renault Traffic op pad, zwaarste diesel motor, zwaarste uitvoering, als mijn vriend even optrekt zit mijn paard als het ware op de achterstang... Dat hoeft niet, ik wil een gewone luxe leuke personenauto waarmee ik die keren dat ik met de trailer weg wil/moet en ik de bus niet kan pakken gewoon lekker op pad kan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:30

Monday schreef:
@ Ikke: het gaat mij erom dat ik wat tips en ervaringen krijg van andere mensen. Groot, duur en zwaar uitkiezen kan ik zelf ook wel, maar dan heb ik geen idee of het lekker gaat.

Hoe zwaarder de auto en hoe sterker de motor, hoe gemakkelijker het gaat, moeilijker is het echt niet.
Ik kan wel zeggen dat ik een Land Rover Discovery V8 en een Range Rover V8 voor mijn twee-paards trailer zet, maar dan roept ook iedereen dat ze snappen dat dat comfi rijdt. Ik kan hier vanachter mijn computer niet zien hoe lang jou financiële polstok is en daarmee je feitelijk ook geen andere zinvolle tip geven dan wat ik je al gegeven heb.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:32

Wij hebben een Citroen c5, kan ook goed een trailer trekken! Ik heb een 2paards trailer en hij trekt het met gemak!

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:35

Me vader 'reed' met een saab 9.5 een anderhalf- paards Tong uitsteken

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:02

Ik heb een Opel Vectra en rij met een 1,5 paards trailer. Ik heb een E-pony en om het allemaal een beetje betaalbaar te houden heb ik ook een van de lichtste modellen trailer aangeschaft, zodat de auto ook niet zo zwaar hoeft te zijn. Mijn Opel mag 1300 kilo trekken en trailer + paard wegen ong. 950 kilo bij elkaar dus dit gaat prima zo, maar als je een groter paard hebt, zou ik sowiezo toch een zwaardere auto aanschaffen.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:22

IngridM schreef:
Ik trek een 1,5 paards met een seat leon 1.9 TDI
het mag officieel en het gaat ook super !
ik vind het prettig rijden maar ben niets anders gewend dus dat kan ook schelen.
succes !

Ik heb nu een Corolla 1.6 op gas en trek een 1,5p trailer. Het kan en mag, maar ik zou liever wat meer over hebben Lachen

Mijn volgende auto mag van mij best een Leon 1.9 TDi worden Haha! Ben via mijn werk al aan het kijken Lachen Die mag uit mijn hoofd 1400 of 1500 trekken. En ziet er nog leuk uit ook Haha!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 05:37

Ik hou het hier even in de gaten Haha!

Heb nu een Opel Astra 1.6 hatchback (ofzoiets..) en zoek dus ook een "nette" wagen die dus een trailer (1,5 p met een Haflinger erin) mag trekken.

Hebben jullie nog tips over waar ik op moet letten?
Oja mijn buget is niet hoog Haha!
En het mag bij mij wel een stationwagen zijn (i.v.m hond)

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 06:17

mijn mama heeft volvo v50 en daar ging 2-paards trailer achter met grote pony in. Hij trok dat met gemak.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 06:57

net wat ikke zegt: merk?.... maakt niet uit.
motor, vanaf 1.8 of zo voor 1 paard( minimaal)
kom je bij alle merken op een grotere middenklasser uit: ford mondeo opele Vectra, Toyota Carina( als je hem kan vinden) peugeot 406 etc!

De ford heeft het voordeel meestal net een slag goedkoper in aanschaf te zijn! Maar welk budget heb je in je achterhoofd?

En dan de verzekering en wegenbelasting: een ford mondeo benzine 1.8 of een Ford mondeo TDI 2.3: dat scheelt 100den euro's per jaar, aan kosten alleen al!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 13:15

Mijn vriend wil vooral eentje met voorin lekker wat beenruimte, niet zo'n "burgerbak", geen station (wil ik ook niet) en liever geen terreinwagen, tenzij het dan weer een Jeep is maar die gaat ietsie boven budget vrees ik. Wij zijn een beetje het Audi, BMW etc. type. De Kia Sorrento is van buiten wel weer stoer, maar van binnen niet mooi volgens vriendje. Die nieuwe Seat Leon ziet er ook wel lekker uit. Het moet dus vooral een auto zijn die het erg leuk doet zonder de trailer, maar waar met goed fatsoen wel een trailer achter kan. De auto hoeft niet per sé nieuw te zijn, een jaar of 2 oud is ook prima en zo tot een € 25.000 lijkt me een leuke richtlijn. Maandelijkse kosten zien we wel weer, dat komt wel goed. Clown

@ Amondi: 1.8 vind ik ook wel minimaal anders wil ik hem niet eens, ik hou nog wel van een beetje scheuren Bloos Zonder paard he, voordat jullie rare ideeën krijgen. Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:24

Kennis van me heeft een Seat Leon met een hele dikke Diesel erin, die wordt er niet warm of koud van. Zij heeft een Quarter op een 1,5paards.
Jeep hoeft niet duur te zijn, een Wagoneer van eind jaren '70 is belastingvrij, loopt als een tierelier op gas, maar het vergt wel enige kennis van zaken om het onderhoud niet de spuigaten uit te laten lopen.
Dat zijn natuurlijk wel de keuzes die je moet maken; daar komt mijn Range Rover (1973) ook uit voort.