ze was een donkerbruine nrps merrie van beide bonte ouders ze was geboren op 17 juni 1999. toen ik haar zag was ik op slag verliefd en heb haar meteen gekocht maar toen kwamen de problemen ze werd kreupel wij naar emmeloord daar dachten ze aan een verwaarloosde ontsteking. conclusie: anderhalve maand rust ontstekingremmers en daarna weer terugkomen. na anderhalve maand weer naar de kliniek en ze was niet meer kreupel. lekker een maand rijden dat gaat hartstikke goed totdat ze begint te het steigeren 2 maanden niet normaal kunnen rijden daarna ging het weer beter lekker een beetje schouderbinnenwaarts paar pasjes wijken wat wedstrijdjes. daarna ineens weer kreupel 2 weken op rust alles is weer goed lekker rijden haal haar de volgende dag uit de stal loopt ze op drie benen. meteen naar de kliniek. daar dachten ze aan een hoefzweer na twee weken rust moet het wel weer goed gaan nou mooi niet dus na twee weken nog steeds kreupel. dan maar naar een andere kliniek (wapenveld) daar aangekomen vraagt de VA meteen of het normaal is dat haar pees zo dik is (was mij nooit opgevallen) verdoven - nog steeds kreupel
nog een keer verdoven - nog steeds kreupel
nog een keer verdoven - nog steeds kreupel
nog een laatste keer verdoven - en ja hoor ze loopt al iets beter
de VA vreest het ergste maar kan niet meteen foto's maken ivm verdovingsvloeistof in de pezen waardoor hij niets kon zien. dus merrie weer op de trailer en we moeten vrijdag weer terugkomen. vrijdag aangekomen bij de kliniek hoor ik wat ik niet wil horen ze heeft een chronische peesontsteking. paard opgehaald (voor de slacht) en dat was dat tuurlijk weken verdriet gehad maar ja doe je niks meer aan totdat....
ik helaas in juli 2005 ontdek dat ze nog leeft. waar ze toen verbleef wist ik doordat die mensen haar weer te koop hebben staan, ik heb die mensen erop geattendeerd dat ze een verborgen gebrek heeft.... ze reageerden geschokt hun vroiegen mij of ik het bewijs van afkeuring ff op wou sturen... geen probleem dus ik het papier opgestuurd... vervolgens hoor ik niets meer van ze... nemen telefoon niet op reageren niet op mijnm mailtjes....
3 maanden later zag ik op internet dat iemand een bijrijdster voor MIJN MERRIE!!!! ik gelijk gemaild en gevraagd hoe ze aan het paard komen en gezorgd dat ik er zeker van was dat zij het was... en toen die mensen verteld wat ik de vorige eigenaren ook verteld heb... ook gevraagd hoe het met de merrie ging... kreeg een beetje het idee dat ze alleen geintresseerd waren in de bewijzen enz want elke keer dat ik hun mailde vroeg ik hoe het met de merrie ging en of ze evt. een paar foto's hadden voor mij.... de enige reacties waren om te vragen of ik nog meer bewijzen had en of ik die op wou sturen... op een gegeven moment dacht ik bekijk het niet reageren op mijn vragen ik ook niet op die van jou
nu zat ik gister op marktplaats... staat ze weer te koop!!!!!
hier een stukje van de adv.
Ze is in het bezit van stamboekpapieren, paspoort, chip en volledige entingen.
Deze jonge merrie is heel makkelijk braaf en nuchter in omgang, je kan echt van alles met haar doen. In het bewegen heeft ze genoeg kracht, ruimte en schoudervrijheid in haar beweging.
Ze is officiëel gereden op L1 dressuur niveau, B springen en endurance klasse 1 en 2.
Qua type is het een mooi paard om te zien, geen arabisch NRPS type, maar echt een volwaardig paard. Ze is donkerbruin van kleur met een klein kolletje.
Ze is zo'n 1.65 hoog en heel lief en aanhankelijk qua karakter.
Ze is erg fanatiek als ze met een ander paard een endurance loopt, ze wil graag lopen dus is dan erg voorwaarts en sterk. Voor een geheel beginnende ruiter is ze dus niet geschikt.
Onze bijrijster van net 12 jaar heeft onlangs een wedstrijd met haar gereden en is hierbij zelfs 3e geworden!
We zien haar het liefst bij een nieuwe baas die recreatief met haar aan de slag gaat en af en toe eens wat wedstrijden wil rijden (geen topsport)
Waarom is ze dan zo goedkoop?
We willen graag hogerop in de endurance, dat kan ze zeker wel aan, maar toch loopt ze in het begin te stijfjes. Doordat ze haar dan onregelmatig vinden bij de voorkeuring blijven we onder controle staan, alhoewel ze vaak een A (=goed) krijgt na afloop van zo’n 35 kilometer.
Ze is klinisch goedgekeurd, keuringsrapport aanwezig.
Volgens een eerdere eigenaar zou ze in 2004 een chronische peesontsteking hebben gehad, een vreemde diagnose als ze zo hoog in de sport loopt, maar ik vertel het toch maar even.
Ze heeft geen stalgebreken.
Kom maar eens kijken, ze is de moeite waard!
Ruilen zou dus mogelijk zijn voor een toekomstig (sport)rijpaard voor dressuur/springen en endurance, minimaal 1.62 hoog en in de leeftijd van 3 t/m 8 jaar met goede beweging en stamboekpapier.
ik vind het een beetje een rare advertentie het komt er gewoon op neer dat ze mij niet geloven. nou is mijn vraag wat zouden jullie doen?? het liefst zou ik haar kopen en op het land zetten om van haar "oude dag" te kunnen genieten ik hoef en wil niet op haar rijden ik heb een leuk paard maar ik vind het gewoon zielig dat het dier heen en weer gezeuld word. alleen heb ik helaas het geld niet om haar te kunnen kopen... heeft iemand ideeen ??