Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Laagste oude proeven 149 en laagste nieuwe 173) maar heb er niet écht last van gehad, heb ook regelmatig erg goede punten gehaald. (202 bijvoorbeeld maar wel commentaar dat travers niet goed was)
Ik vind dat ze alles erg soepel beoordelen totdat je in de M2 en hoger komt, dan moet alles er zijn. En ik vind dat ze het vezet bij het halthouden en achterwaarts al in de L moeten afstraffen. Ik kon bijvoorbeeld geen achterwaarts, in de L niet en pas in de M2 na een lange blessure lukte het. maar toch reed ik in de L2 en M1 bijna altijd 2 winst per wedstrijd en vaak zelfs per proef. in de M1 kon ik geen SB en geen halve keertwendingen. Vind dat ze daarop een stuk harder moeten worden.
. Ik vind het ook jammer dat de wending om de ah eruit is in het M1, dat vond ik een mooie oefening om voor te bereiden op de keertwendingen. Contra zie je ook vaak de mist in gaan idd, galop-stap overgangen is toch wel een bepaalde mate voor verzameling van nodig, stap galop gaat de meesten toch wel beter af. In de travers lijkt het wel alsof sommige paarden maar gewoon zo schuin mogelijk op de hoefslag gezet worden. L2 vind ik vaak ook om te huilen trouwens!
dat is dan ook wel een beetje krom... Citaat:Ben ik de enige trouwens die door de nieuwe proeven de M1 nóg makkelijker geworden vind?
Citaat:Je hebt inderdaad ook gewoon meer verzameling nodig in de M2, maar in de proeven word alleen verzamelde stap gevraagd dat is dan ook wel een beetje krom...
Dan heb ik het gevoel dat de jury denkt het gaat redelijk maar die is nog niet klaar voor het Z, maar zo hoort een jury naar mijn idee niet te denken, punten wat je ziet en wat je vind wat het waard is.....
Dat geluk heb ik
amondi schreef:Als ik als noob naar je foro's in je profiel kijk, dan denk ik idd dat je meer van je hand af moet rijden, met snel achterbeen. En dat zal moeilijk zijn gezien de bouw van je paard. Die achterhand moet veel meer zakken.
Vooral de uitgestrekte draf op de foto zie ik( als mens) vooral veel voorbeenzwaaien maar de achterhand blijft achter en veel te hoog. Dat zal nu zwaar afgestraft worden.
Maar misschien kan een jury/expert daar een beter licht over laten schijnen.
nadina schreef:Het heeft m.i. ook vooral met de houding te maken dat we niet ' scoren'.
hananya schreef:Daarnaast wordt er naar mijn mening ook gewoon heel slecht gereden. Er wordt toch een stukje verzameling gevraagd, die velen niet laten zien.
Dit zie je ook met name terug in verzet tijdens de galop-stap overgangen.
Daarnaast heb ik van de week eens zitten kijken bij een M2 rubriek. Ik heb welgeteld 2! combinaties gezien (vd 22) die twee fatsoenlijke keertwendingen kon laten zien...
Veel paarden die kaarsrecht of zelfs verkeerd gebogen zijn tijdens de travers...
Niet vierkant halthouden, gevolgd door verzet tijdens het achterwaarts waarbij geen diagonale passen worden getoond...
Paarden die verkeerd aangalopperen vanuit stap en even later in de contra omspringen.
Op de grote volte in het M1 gaat die middengalop nog wel, maar er zijn maar weinigen die hun paard op de lange zijde recht! kunnen laten verruimen en vervolgens weer fatsoenlijk kunnen terugrijden...
Ik denk dat het met het strenge jureren wel meevalt.
Ik denk dat veel ruiters het (imo) grote gat van de M1 naar de M2 onderschatten en dan in het M2 op de koffie komen...