jesse_rulez schreef:Ons vakantieadres was echt super: hele goede paarden, zowel beginnerspaarden als paarden voor gevorderden, maar wel allemaal in uitstekende conditie en braaf.
's ochtends werden de paarden die moesten rijden uit de wei gehaald, gevoerd, gepoetst, opgezadeld en werd er een dagtocht mee gemaakt. Na het rijden werden ze afgespoten, even op stal gezet zodat ze daar konden eten en na het eten gingen ze weer de wei op. Ze hadden allemaal speciaal gemaakt tuig. En na zo'n week kregen ze 'vakantie', dan kregen ze een weekje rust in een andere wei.
Naar mijn idee zijn er weinig andere plekken (waar paarden voor de commercie worden gehouden) waar paarden het zo goed hebben.
Vergeet de vaste rustdag voor de paarden niet!
De paarden hadden het echt goed op die farm.
Ik ben daar dus ook geweest (ruim 4 jaar geleden) en vond het helemaal geweldig!
Ierland is een fantastisch land, en helemáál om te paard te verkennen. Ik heb er nog steeds hele mooie herinneringen aan (en die week heeft me bovendien doen besluiten om een eigen paard te 'nemen', waarna Jovarna binnen 4 weken m'n leven binnen wandelde).
@Tanja: het weer was er toen lekker, als je van 20 à 22 graden houdt, zonnetje, af en toe een nauwelijks merkbaar miezerbuitje. Autorijden hoeft ook niet; wij gingen met het vliegtuig en vanuit Dublin namen we de trein naar bestemming.