Bladen op mijn handen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_92

Bladen op mijn handen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 18:04

Hallo,

Ik heb altijd na het rijden last van blaren op mijn handen! Nu ben ik mijn handschoentjes kwijt geraakt en probeer nu zonder te rijden. Maar ik heb nog
steeds wel last van blaren Verdrietig en dat doet zooo zeer! Hebben jullie misschien tips
hoe ik van mijn blaren af kan komen?? Ik ben benieuwd Rolleyes

Groetjes!

ijsklontje

Re: Bladen op mijn handen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:07

nieuwe handschoenen kopen.
Ik heb zelfs zonder ook altijd blaren en aangezien ik 5 dagen per week rijd kan ik niet zonder

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:08

ja de meest simpele oplossing: eelt kweken.
Niet teveel in het water zitten met die handen en geen echte dameshandjes houden.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:08

hangt het paard niet veel te veel? ik heb geen druk op de teugels, dus krijg ook geen blaren

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:09

Eelt kweken Knipoog Dan moet je gewoon even doorrijden, dan komt er vanzelf eelt op en krijg je minder last van blaren, maar persoonlijk zou ik nieuwe handschoenen kopen, ik kan ook niet zonder...

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 18:11

Tja, kijk in de winter zijn handschoentjes wel lekker warm maar in de zomer iets te. En ik vind rijden zonder wel fijner alleen die blaren niet zooo... Haha! En ik ben met western rijden begonnen, en dat staat het ook zo. dus daarom doe ik liever zonder!

Twinkle81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:12

Ik heb 1x zonder handschoenen gereden, omdat het bijna 30 graden was. Ik heb halverwege toch mijn handschoenen aangedaan vanwege de blaarvorming. Gewoon nieuwe (dunne) handschoenen kopen dus.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:13

handen stilhouden, niet teveel kracht op zetten (rond lopen, eigenlijk alles, gaat vanuit de zit) eventuele ringen af doen, en stug door gaan Tong uitsteken als je handen heeel erg gevoelig zijn, dan moet er gewoon even wat eelt/extra laagje gekweekt worden, duurt alleen even.
rij niet zo graag met handschoentjes, omdat je dan sneller te harde aanwijzingen geeft omdat je minder goed aanvoelt, als jou vingers al zeer doen, vraag je dan maar af hoe het ook in de mond voelt Tong uitsteken
en de warme handen werkten averechts op mijn uithouding (foutje in mijn lijf Tong uitsteken )

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:52

Zelf rij ik NOOIT met handschoenen. ben zelf ook van mening hierdoor minder snel iets te 'voelen' met mn handen
Zoals tegendruk ed.
De blaren gaan vanzelf over gewoon ff eelt kweken Knipoog

nienke_92

Re: Blaren op mijn handen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 19:13

Met het rijden in de bak lukt het ook wel, alleen als ik een buitenritje maak, nou dan heb ik een week lang blaren... Zeer!

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:21

Dat doet zoooo veel pijn he Clown
Ik heb het ook altijd meteen als ik ook maar even zonder handshoentjes rijd...
Er is volgens mij niets aan te doen, en eelt kweken daar ga ik gewoon niet aan beginnen Tong uitsteken

Het soort teugels maakt bij mij wel echt heel veel uit Ja
Met gladde teugels heb ik er veel minder snel last van, dan met die anti-slip dingen...

Ik krijg ook altijd blaren op mijn knieen als ik te lang gereden heb, dat is pas pijnlijk Scheve mond

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:29

Simpel; nieuwe handschoentjes kopen!
En anders inderdaad eelt kweken! Zomers rijd ik zonder handschoentjes. Tegen de tijd dat ik dan voldoende eelt heb gekweekt, word het winter en gaan de handschoentjes weer aan Knipoog !

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:01

Nieuwe handschoentjes kopen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:57

Als je blaren krijgt heb je volgens mij toch echt geen fijne aanleuning...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:37

Ik heb onlangs nieuwe teugels gekocht omdat ik de oude leren die ik bij het hoofdstel had gekregen toen ik mijn paard kocht niet prettig vond. De nieuwe teugels zijn leer met een rubberen antislip binnenkant. En omdat die binnenkant nog wat ruw is heb ik toch echt mijn handschoenen aan en dat heeft helemaal niets te maken met de aanleuning. Blaren heb ik niet, slechts 1x gehad bij een manegepaard dat inderdaad heel zwaar op het bit hing.
Maar ik vind het meestal gewoon prettig om met handschoenen te rijden.
Ik heb voor in de zomer Roeckl Solar handschoenen. Die hebben een soort gaasachtige achterkant waardoor ze luchtiger zijn en het schijnt dat je daardoor er ook bruine handen van krijgt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:40

Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit blaren gehad van het rijden. En ik rijd dan toch echt 4 tot 6 keer per week flink anderhalf uur..

Mij lijkt het dat je echt eelt moet kweken..
Gewoon even er door heen rijden, gaat vanzelf over..
Even hard zijn dus, doorbijten Knipoog

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:52

KarinvdM schreef:
Als je blaren krijgt heb je volgens mij toch echt geen fijne aanleuning...

Dat hoeft niet. Ik had altijd blaren op mijn handen zonder handschoenen aan, gewoon door de teugels volgens mij. Dat beestje liep op de minste aanleuning, op buitenritjes met lange teugels, en nog had ik altijd pijn in mijn handen na het rijden. Had ook hoop eelt op mijn vingers (nu niet meer door het rijden met handschoenen), maar dit bleef.
Rijd dus sindsdien ook altijd met handschoenen. Nu heb ik een paar rubbere teugels en daar kan ik geen grip op houden zonder handschoenen, dan gaat het glijden door het zweet. Hoop binnenkort weer springteugels te hebben, maar daar kan ik niet mee rijden zonder handschoenen vanwege blaren Clown
Het ligt dus ook aan de teugels, aan de gevoeligheid van je handen enzo.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:16

mijn tip,
leren teugels Haha! , zonder iets erop. van die stoffen of antislip teugels krijg ik ook erg blaren. *LOL*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:23

dat gaat bij mij glijden...

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:43

je hebt ook leren teugels met stops Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:59

ja, maar van die stops krijg ik nou juist de blaren Tong uitsteken Clown Doordat die langs mijn handen schuren Tong uitsteken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:06

Misschien kan je pleisters plakken op de plekken waar je blaren krijgt.
Bij mij helpt dit wel wat, ik heb zelf ook heel snel last van blaren. Erg vervelend.
Kijk ook naar goede handschoentjes.

basedate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:27

MIsschien moet je ook op je houdign letten ofzo, dat je de teugels neit teveel door je handen laat glippen, maar je ellebogen normaal gesproken in je zij houdt en de dan mee kunnen gaan als het paard bijvoorbeeld voorover gaat..
Maar anders kan je het beste gewoon eelt kweken, is de goedkoopste oplossing Clown

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:09

ik heb ook altijd last van me handen omdat ik zonder handschoenen rij... maar probeer gewoon zo veel mogelijk te ontspannen in me handen dan is t al minder en je handen proberen te dragen dus iets omhoog
maar het makkelijkste is nieuwe handschoenen kopen denk Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:23

Ik heb dan de ideale teugels denk ik.. Ze zijn van leer, met stops, maar over de gehele lengte van de teugel zit dan weer een heel dun laagje leer genaaid, dus ook over de stops! Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ze voelen echt heel zacht aan!
Ik heb ze bij ooteman gekocht, ze staan niet op de website, ik was in de winkel.... Haha!
Ben er echt heel blij mee!

Heb er evt wel een foto van... als je wilt zien Haha!