Wedstrijden Alcmaria Hippix bij manege Beukers vanaf 2007

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sphinxie

Wedstrijden Alcmaria Hippix bij manege Beukers vanaf 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 15:35

Kreeg vanmiddag een brief van mijn vereniging, Alcmaria Hippix, dat de wedstrijden vanaf 1 januari 2007 georganiseerd gaan worden bij Manege Beukers in plaats van bij Manege van Poelenburgh. Ik vind het zelf wel een positieve ontwikkeling, ik startte namelijk niet meer omdat er vrij weinig parkeerruimte is voor de trailers en omdat niet echt dichtbij was. Aan de andere kant, voor de mensen die op Poelenburgh stonden of waarvoor dit juist dichtbij was, lijkt het me erg jammer. Stond overigens wel te kijken dat ik het nog nergens gelezen had, meestal ben ik wel redelijk op de hoogte van dit soort dingen. Maar vroeg me even af, hoe denken de andere wedstrijdruiters over de nieuwe locatie?

Tienn

Re: Wedstrijden Alcmaria Hippix bij manege Beukers vanaf 200

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:39

Ik heb de brief idd ook gehad vandaag.
Poelenburgh was voor mij juist dichtbij.. kort stukje met de trailer.
Ik moet sowieso nog maar zien of ik nog doorga met wedstrijden met m'n pony maar anders ga ik denk ik wel gewoon ook bij beukers starten.
Al vind ik het wel minder, maarja het is niet anders he Haha! Die afstand maakt opzich ook niet heel veel uit.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:57

hmm ik baal er enorm van, het betekent voor mij dat ik geen wedstrijden meer bij alcmaria kan starten en ik zeg dus ook mijn lidmaatschap op! Ik ga wel starten bij HCE. Goedkoper en stukken dichterbij nu.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 19:17

Caira schreef:
hmm ik baal er enorm van, het betekent voor mij dat ik geen wedstrijden meer bij alcmaria kan starten en ik zeg dus ook mijn lidmaatschap op! Ik ga wel starten bij HCE. Goedkoper en stukken dichterbij nu.

Ja, dat bedoelde ik, dat er mensen zijn die lid zijn van Alcmaria vanwege de mogelijkheid om te starten op Poelenburgh en die dat nu niet meer kunnen. Wist jij het al? En er stond in de brief dat er leden en wedstrijdruiters waren die de behoefte hadden aan iets anders/beters/groters, maar ik heb er nooit wat over gehoord (als lid zijnde). Wel over de parkeergelegenheid van andere wedstrijdruiters, maar heb nooit gehoord dat het bestuur daar wat mee wilde doen. Maakt voor mij op zich niet uit, maar wel voor de mensen die in de buurt zitten. Dus vroeg me af of die wat gevraagd is.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:10

Er stond toch ook boven de brief van 'zoals je misschien al vernomen had'.

Maar ik wist ook nergens wat van hoor, en ik heb er verder eigelijk ook helemaal niemand over gehoort..

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:59

Ik ben er wel blij mee, sta bij beukers op stal en kan nu thuis elke maand een wedstrijd rijden. Ideaal!!! Haha!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 12:54

Wat dat betreft is het ook gelijk een mooi pluspunt voor Manege Beukers inderdaad, maandelijkse wedstrijden. Misschien richt Poelenburgh nu zelf wel een rijvereniging op.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:53

Ben er ook erg blij mee aangezien wij ook bij Beukers op stal staan, thuis starten is best ideaal!! Ga als het meezit nog wel 15 oktober in schoorl starten maar krijg het secratariaat van de hippix maar niet te pakken.......

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:15

Ik heb die brief idd ook gekregen en gelezen en ik was erg verbaast. Ik heb er ook nog helemaal niets over gehoord of over gelezen en normaal hoor je wel eens wat op wedstrijden of iets dergelijks. Aan de ene kant vind ik het leuk omdat ik over een tijdje toch Z mag starten en dan hebben we 20 x 60 baan en de ruimte om ook nog eens binnen in te rijden (denk ik) maar aan de andere kant, Marieke en ik (wij starten altijd samen) voelden ons echt een beetje thuis bij poelenburgh en we hopen dat dit verenigingsgevoel ook weer komt bij manege beukers. Maar dat zal vast wel Haha! .
Qua reistijd ligt manege beukers wel iets gunstiger, maar het is vooral makkelijker te bereiken. En wat ik ook eigenlijk wel positief hieraan vind, is dat er nu weer genoeg ruimte is voor zowel de basisproefen als de zz- licht en zwaar proeven. Ik vond dat de basis een beetje werd ondergeschoven buiten op het moment dat er deze proeven waren. En dan doel ik op de inrij ruimte voor de basis. Ik wil wel benadrukken dat ik het ontzettend leuk vind dat deze proeven gereden kunnen worden en dat blijkt ook uit de animo voor deze proeven.
Dus zo denk ik er over... Tong uitsteken

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:59

ideaal .. lekker 5 min van me huis af, en ik denk dat ik het wel leuke bij manege beukers vind want bij pholenburgh gaven ze allemaal lessen er doorheen

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:11

Ik heb het ook gehoord!
Ik rij er 2 keer in de week dus dat is wel lekker als ik daaar dan wedstrijd kan rijden! Haha!

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:19

Ja, vind het wel lekker!
Ik hoop wel dat er niet alleen dressuur is.. Lachen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:56

Oh dat is echt beter!
Misschien ga ik dan wat vaker weer starten bij alcmaria Hippix.
Bij poelenburgh was er idd nooit echt veel parkeerruimte, en het was lastig te bereiken met onze vrachtwagen, omdat we door die smalle weggetjes heen moesten Lachen

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:43

Voor mij is dit ook een posi ontwikkeling. Zeker wat betreft reistijd etc.
Al vond ik het altijd erg fijn starten bij Poel.
En kon altijd wel een plekje vinden met de trailer Knipoog
Maar ben erg benieuwd naar de nieuwe lokatie !

tujuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:29

Ik baal er dus van, moet dan elke maand een chauffeur met trailer gaan regelen. (Ik sta bij Poelenburgh)
Heel jammer, maar we gaan proberen om toch nog ook bij Poelenburgh wedstrijden te blijven organiseren.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:32

sphinxie schreef:
Kreeg vanmiddag een brief van mijn vereniging, Alcmaria Hippix, dat de wedstrijden vanaf 1 januari 2007 georganiseerd gaan worden bij Manege Beukers in plaats van bij Manege van Poelenburgh. Ik vind het zelf wel een positieve ontwikkeling, ik startte namelijk niet meer omdat er vrij weinig parkeerruimte is voor de trailers en omdat niet echt dichtbij was. Aan de andere kant, voor de mensen die op Poelenburgh stonden of waarvoor dit juist dichtbij was, lijkt het me erg jammer. Stond overigens wel te kijken dat ik het nog nergens gelezen had, meestal ben ik wel redelijk op de hoogte van dit soort dingen. Maar vroeg me even af, hoe denken de andere wedstrijdruiters over de nieuwe locatie?

Eens! Heel jammer voor de mensen die op de Poelenburgh hun paard gestald hebben, maar heel prettig voor de leden die van "buiten" komen. Ik mag aannemen dat de manege nu zelf wel een rijvereniging op zal richten.

tujuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:00

Is het ook niet een beetje vreemd dat ze dit besluiten zonder de mening van de leden te peilen?
Het zal een hoop niet zoveel uitmaken, maar ik had het wel prettig gevonden als ze onze mening erin hadden betrokken.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:05

Tja, is dat niet gebeurd dan? Volgensmij stond er wel iets over in de brief (iets van 'behoefte van de leden'?), maar mij is niets gevraagd. Dacht dat ze wel bij andere leden geïnformeerd zouden hebben. Is er iemand aan wie de mening is gevraagd?

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:22

nee ik weet ook van niets, daarom vond ik het al vreemd dat er in de brief stond: "waarschijnlijk heb je het al gehoord". Beetje vreemd gegaan allemaal, maar ben toch ook wel heel benieuwd wat het allemaal gaat worden daar bij beukers.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:22

Misschien hebben ze op de wedstrijdsecretariaat veel klachten gehad van leden en deelnemers? Ik wist ook van niets verder, maar ik ben er wel erg blij mee.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:55

Wat ik ervan weet..... Nou ja weet.. De bekende wandelgangen.
Ik wist het dus wel voor de brief al.
In eerste instantie zochten ze voor de zomer een andere acomodatie en 's winters wilde ze bij Poel blijven.
Vooral het springterrein bij Poel is vaak niet goed wat betreft bodem. etc. Poel was niet bereid om dat aan te gaan passen.
En Poel wilde of alle wedstrijden (zomer/winter) of niets...
Er zal nog wel het eea loos zijn geweest maar dit is wat ik er via de wandelgangen over gehoord heb.

tujuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:42

Het springterrein is wel een hoop aan gebeurd. We blijven in ieder geval wel wedstrijden organiseren bij Poelenburgh! Alleen maar leuk toch nog extra wedstrijden in de buurt.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:59

zeker leuk! ik vind het altijd erg gezellig bij poelenburgh dus dat is heel mooi!!

tujuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:27

Ja, jullie komen dan toch wel gezellig naar Poelenburgh?
We zijn nu ook bezig om een eigen vereniging op te starten.
De wedstrijdkalender is al onderweg naar de KNHS.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:54

Ik niet Tujuh. Ik heb geen zin om met auto en trailer 15 minuten op de Duinweg te staan en afwachten of je het parkeerterrein wel op kan. Ik denk dat de wedstrijden bij Poelenburgh voornamelijk geschikt zijn voor mensen die daar ook hun paard gestald hebben.