Ik lees regelmatig dat verzekeringen niet (alles) vergoeden, of nogal veel kleine lettertjes hebben, kortom, dat het hebben van een verzekering niet heilig is. Mensen kiezen er dan voor om zelf een potje te maken voor dierenarts kosten.Nadeel is dat het een tijdje duurt voor je een potje hebt met een leuk bedrag erin, en als je paard dan ziek wordt (en laten we er even vanuit gaan dat je niet terug kunt vallen op ouders etc.) is dat een probleem. Anderen zijn juist heel blij met hun verzekering, omdat je vanaf het begin meteen een bepaalde dekking hebt, maar de premies voor een goede uitgebreide verzekering zijn duur (en als je paard niets krijgt ben je je geld gewoon kwijt) en vaak vallen lang niet alle aandoeningen/ziektekosten in de verzekering, zodat je dus dubbelop met lege handen staat.
Nu dus van mij de vraag: welke keuze heb jij gemaakt, en waarom? Voor de mensen die voor de verzekering hebben gekozen: welke dekking hebben jullie gekozen (heel uitgebreid of juist minimaal) en waarom? En de mensen die een potje hebben,hoe groot moet die dan worden? en wat doe je in de tussentijd (behalve hopen dat paardlief zichzelf heel laat
) Ik verwacht volgend jaar mijn eerste eigen paardje, een veulentje, en die wil ik tot zijn derde in ieder geval verzekeren voor ziektekosten omdat zo'n jong ding nog wel eens wat brokken kan maken. Ik weet nog niet precies hoe en wat qua dekking, daar ben ik nog niet uit,dus ik hoop dat dit topic ook wat dat betreft wat info kan brengen

Ik ben heel benieuwd naar jullie keuzes en waarom!

)