steeds meer indoorwedstrijden friesland ( 2 pr. )

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

steeds meer indoorwedstrijden friesland ( 2 pr. )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 15:36

Ik zat net op startlijsten te kijken en het viel me gelijk op dat in friesland/misschien heel noorden nu veel meer ruimte is om 2 proeven te gaan rijden. Normaal weg hier bijna nooit en nu vooral veel in Bergum, daar organiseren ze nu heel veel wedstrijden.

Klopt dit of lijkt het alleen maar zo?

Nibbit

Re: steeds meer indoorwedstrijden friesland ( 2 pr. )

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:37

Hier in het zuiden niet in ieder geval....

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:57

Lijkt me stug dat er in Bergum 2 proeven gereden kunnen worden. Bergum heeft toch maar een binnenbak?
Oenkerk is sowieso altijd 2 proeven. Verder weet ik zo eigenlijk geen een.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 17:18

Ja echt, er staat dan ; # achter en dat zijn 2 proeven. Kijk maar op de startlijsten, vanaf oktober is het volgens mij elke wedstrijd.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:20

Hmm raar, ben benieuwd hoe ze dat willen hebben.. Hebben ze de tweede proef dan in die manege verderop ofzo?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:43

assiejlover schreef:
Ja echt, er staat dan ; # achter en dat zijn 2 proeven. Kijk maar op de startlijsten, vanaf oktober is het volgens mij elke wedstrijd.

Vraag het eerst maar even na.
De KNHS-lijst bevat wel meer onjuistheden. Maar misschien heb je gelijk....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:55

wendely schreef:
Hmm raar, ben benieuwd hoe ze dat willen hebben.. Hebben ze de tweede proef dan in die manege verderop ofzo?

Hmm... Eén binnenbak kan best zorgdragen voor een combinatie die 2 proeven wilt rijden, hoor Clown Of is Zeeland dan weer zo vooruitstrevend om in dezelfde binnenbak na ong. een half uurtje de tweede proef te rijden?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:58

"vooruitstrevend"....... Nagelbijten / Gniffelen
Haha!

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:55

In steenwijk heb ik ooit ook eens twee proeven gereden en daar is ook maar een binnenbak. Buiten inrijden en erg lang wachten tussen de proeven, dat was wel erg vervelend. Maar het zou wel fijn zijn als er meer wedstrijden met 2 proeven zouden komen!

Ik heb even op startlijsten gekeken bij bergum 1 en 15 okt. en daar staat niets vermeld over dat het mogelijk is om twee proeven te rijden, daarnaast staat er in de wedstrijdkalender van de KNHS ook burgum ipv bergum, lijkt erop dat de knhs fout zit!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:11

Steeds meer indoorwedstrijden met 2 proeven? Wat Nibbit zegt, hier in het zuiden iig niet. Scheve mond

Op de site van de Friese bond zie ik overigens alleen maar Zwaagwesteinde en Oenkerk. Burgum staat nergens voor 2 proeven.

Misschien maar even mailen naar het secretariaat van Bergum, waarschijnlijk dat er een foutje in één van de kalenders is geslopen.

@Vadisha: Bergum en Burgum is hetzelfde dorp. Burgum is de Friese benaming.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:17

sneek, haskerhorne, harich, oenkerk, de Pesse( voor zuidfriezen vlakbij) hebben 2 bakken maar dan blijft het 1 proef. vorig jaar alleen in Drachten 2 proeven meegereden, maar dat is een evangelische gemeentekerk geworden... dacht ik.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:41

amondi schreef:
vorig jaar alleen in Drachten 2 proeven meegereden, maar dat is een evangelische gemeentekerk geworden... dacht ik.

Dan nu 2 proeven op zaterdag, gevolgd door 3 diensten op de zondag......... Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:45

Geen proeven meer in Drachten, tenzij ze een zandvloer erin rijden. Ze hebben nl. de baan volgestort met cement. Scheve mond

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:38

porscherider schreef:
Geen proeven meer in Drachten, tenzij ze een zandvloer erin rijden. Ze hebben nl. de baan volgestort met cement. Scheve mond

Moet kunnen met die helmen vandaag de dag....... Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:51

Dus geen twee proeven... maar zelfs 1 proef op zondag is ook al moeilijk te vinden in Friesland?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:00

GeJe schreef:
Dus geen twee proeven... maar zelfs 1 proef op zondag is ook al moeilijk te vinden in Friesland?

....... en dat terwijl in drenthe zelfs de selecties voor de Regio-kampioenschappen al gepland staan voor de ZONDAG (onder voorbehoud)..... Ja

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:05

Ik weet dat er in Sneek en Heeg regelmatig wedstrijden zijn op zondag, alleen de klasse en discipline wisselen elkaar soms af.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:10

Molkwerum is ook op zondag, maar alleen B en L geloof ik.

Heeg staat (nog) niet op de kalender, zouden ze daar dit jaar wel wedstrijden houden dan?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:13

Oh, staat ie nog niet op de kalender? Ik start na 30 september niet meer, in eerste instantie, dus ik heb de kalender ook nog niet zo nauwkeurig bekeken. Bloos
De manege draait nog steeds, ik heb ook geen verhalen gehoord dat er geen wedstrijden meer zouden worden georganiseerd. Maar goed, ik ben dan ook niet alwetend. Haha!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:27

Leeuwarden en Bergum hebben eigenlijk ook alleen maar wedstrijden op zondag.
Zwaagwesteinde heeft idd 2 binnenbak maar wordt meestal maar 1 proef gereden. Tenminste ik heb nog nooit meegemaakt dat er 2 worden gereden. En in bergum bijna hetzelfde die heeft dan maar een binnenbak en heb ook nooit anders geweten dan dat er maar een proef wordt gereden.
En het zou idd wel kunnen en dan moet je een tijd wachten tot je je tweede proef kunt rijden. Maar toch lijkt het me stug ze hebben daar geen ruimte om zoveel ruiters te bergen die op hun volgende proef wachten. (om het zo maar even te zeggen Clown )

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:37

Ik heb wel eens van een kennis gehoord, die in Noord-Holland op wedstrijd ging, dat ze dan met groepjes werkten. Ik geloof een groepjes van een stuk of 7, 8 en dan eerst iedereen één proefje. En als iedereen is geweest dan de tweede proef.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:08

Dat lijkt me niks eigenlijk, lang wachten....
Maar dan heb je zeker ook 2x dezelfde jury?

Hier zal je dat denk ik niet snel zien, zelfs met 1 proef kunnen alle klasses vaak niet eens op 1 dag.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:20

Zo moeilijk is dat niet hoor twee proeven op een dag, hier is dat standaard. We rijden meestal in groepjes van 4/5 ruiters. Zit dan meestal een halfuurtje tussen. In die tijd kun je mooi even ontspannen om vervolgens de tweede proef te rijden.
Met indoorwedstrijden en bij maneges met maar 1 bak heb je inderdaad twee keer dezelfde jury. Dat is soms wel eens vervelend.
Hier is het ook niet zoooo druk op wedstrijden en dat is weer bij jullie anders he Tong uitsteken

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:24

weet iemand ook de wedstrijdkalender van noord holland want ik wil misschien wel daar twee proeven rijden daar is veel meer mogelijkheden.. is maar klein stukje na de afsluitdijk...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:26