Paard danst in de trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Koekiesgek

Paard danst in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 10:17

Sinds kort heb ik een probleem met Treasure. Zonder problemen gaat ze de trailer op. Als je rijdt is er ook niets aan de hand, behalve wanneer je verdomd langzaam moet rijden, dan staat ze gewoon te bokken in de trailer.

Maar het grootste probleem is als je op het wedstrijdterrein bent. Ze staat gewoon een feestje te vieren in de trailer. Je kan haar gewoon niet op de trailer laten staan. Als je jezelf gaat aanmelden op de wedstrijd dan word je al de kantine uitgeroepen omdat het paard flipt in de trailer. Als ik er bij ben is er niets aan de hand.

Hoe kan ik dit oplossen, want dit is gewoon klote. Had het laatst dat het door regen en onweer een uur uitliep. Dan moet je maar bij de trailer blijven hangen (terwijl het keihard giet) of extra lang gaan losrijden.

Ik wil dus dat mevrouw weer normaal gaat doen!

Liezel1

Re: Paard danst in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:19

heb je iets in de trailer hangen om haar bezig te houden?

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:21

je kan misschien een hooinet of een speelbal in de trailer hangen. kan ze haar tenminste bezig houden...

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 10:27

ik ben juist als de dood om er een hooinet in te hangen. Mevrouw doet zo mongool... hoe hoog moet ik hem hangen? Als ze met haar voorbenen slaat hangt ze er straks in.
En een speelbal dar doet ze dus niets mee!

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:31

Je hebt ook van die hooi net die helemaal zonder mazen maar daar zit maar 1 gat in waar ze uit kunnen eten dat misschien een idee?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:35

Doet ze dit sinds ze niet meer met veulen op de trailer staat (ik las dat je die mee nam op les) of deed ze het toen ook al?

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:41

je kan ook een bak met eten in je trailer hangen, en daar dan eten of hooi in doen.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 10:46

Dit doet ze idd. sinds het veulen niet meer meegaat. Maar verder levert het niet meenemen van het veulen dus geen problemen op. Want ze stapt zo in de trailer, van de trailer, met rijden geen probleem.
Het is puur het op de trailer staan.

Aan de ene kant hoop ik dat het over is als het veulen daadwerkelijk gespeend is, aan de andere kant ben ik bang dat dit bitcherige gedrag bij die trut van mij blijvend is...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:52

je hebt inderdaat een hooizak. je moet hem gewoon erg hoog ophangen en ver naar voren dat ze er maar net bijkunnen dan is het wat veilig voor hoeven. verders gebruik speeltjes(fles met brokken erin) een appel in houder van lick it

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 14:21

Eigenlijk wil ik niet aan dat soort dingen doen. Want als het op zou zijn dan heeft mevrouw weer een reden om te gaan klooien. Eigenlijk wil ik gewoon dat ze normaal stil staat...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:40

Als het paard het nooit gedaan heeft denk ik dat het na het afspenen wel over zal zijn.
Ik heb er ook zo eentje....
Ze loopt er zo op en af...maar onderweg danst ze de polka en ook als ze moet wachten in de trailer.
Vorig jaar was het zo erg dat ze onderweg bokte en met haar been over de achterklep ging. Haar rechterbeen stak over de klep, de linker hing in de lucht, daar kon ze niet meer mee op de grond komen. De stang was nog gewoon dicht. Met veel gedoe hebben we haar weten te bevrijden. Haar been was helemaal ontveld...maar desondanks liep het met een sisser af. En dan te bedenken dat we een trailer hebben met extra hoge klep!
Omdat mijn paard dit chronisch doet (trappen, bokken dansen) hebben wij onze trailer er op ingericht: trapbescherming aan alle kanten, panieksluitingen overal etc. Paard helemaal ingepakt zodat ze zich niet kan bezeren.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd: kort vastzetten, lang vastzetten, met een ander paard, met hooi, zonder hooi, met tussenschot, zeiltje omhoog, zeiltje naar beneden en zelfs een keer geblindoekt...niets hielp. Toen heb ik een keuze gemaakt: nooit meer op de trailer doen, of wel gewoon doorgaan met naar les gaan en naar wedstrijd en dan maar accepteren wat ze doet. Ik heb het laatste gekozen. Als ik reed dan deed ik de radio hard aan en probeerde me af te sluiten voor de herrie en op het terrein aangekomen liet ik haar ook maar te keer gaan. Heel vaak kreeg ik commentaar: je paard breekt de boel af, goh wat maakt die een herrie etc.. Ik knikte dan maar en zei dat het niet anders was. Ook kwamen dan adviezen....maar ik had alle opties al geprobeerd (het hooi vrat ze bijvoorbeeld absoluut niet, ze was alleen maar bezig met druk doen) dus dat vertelde ik dan en verder negeerde ik alles. Moeilijk was het...dat wel...
En dan nu....tadaaa....als totale verrassing heeft mijn paard na anderhalf jaar klooien op de trailer ineens besloten doodstil te staan. Sinds een week of vier gaat het helemaal perfect. Ik kan eht bijna niet geloven...maar goed...
Ik denk dat het bij jouw paard na het afspenen wel voorbij zal zijn...succes er mee!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:50

@polly2, ik ken je verhaal, ik heb precies het zelfde. Wat mij irriteerd is dat mijn paard zeiknat en moe de trailer uitkomt, dat is niet echt prettig voor een wedstrijd, hoe los jij dat op?? Ik zorg dat ik er 2 uur voor starten ben zodat mevrouw kan opdrogen en opnieuwd gepoetst kan worden.....

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:52

Dat probleem heb ik ook met Veronica, op- en af doet ze voortreffelijk, maar als ze alleen erop moet blijven staan op het wedstrijdterrein.... Dan flipt ze helemaal, totdat er iemand in de trailer bij d'r zit. Wat ik nu doe, is Ollily meenemen. Dan is ze niet alleen, en ze is rustig zo.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:11

vossie schreef:
@polly2, ik ken je verhaal, ik heb precies het zelfde. Wat mij irriteerd is dat mijn paard zeiknat en moe de trailer uitkomt, dat is niet echt prettig voor een wedstrijd, hoe los jij dat op?? Ik zorg dat ik er 2 uur voor starten ben zodat mevrouw kan opdrogen en opnieuwd gepoetst kan worden.....

Hahaha...tja...dat probleem had ik in het begin ook. Ze was fokmerrie geweest toen ik haar kocht en had geen conditie. Later was het paard zo in conditie dat ze al piafferend in de trailer uiteindelijk nog steeds fris en fruitig was... Het is een heethoofd tot en met...dus die is op deze manier niet moe te krijgen.
Dus het laatste jaar had ik daar geen last meer van. Daarvoor ging ik ook extra vroeg naar de wedstrijd en begon met stappen aan de hand om haar wat op adem te laten komen.... Een andere oplossing had ik ook niet. Vind het wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Wellicht valt bij jouw paard ook ooit het kwartje...net als bij die van mij!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:25

Neem eens contact op met cissy hier van bokt. Ze heeft mij erg goed geholpen met mijn trailerprobleem.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:04

sphinxie schreef:
Neem eens contact op met cissy hier van bokt. Ze heeft mij erg goed geholpen met mijn trailerprobleem.

Wat was jouw probleem dan als ik vragen mag?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:24

Dat zou ik ook wel eens willen weten! Ik hoop dat er een oplossing bestaat voor mijn paard, ze piaffeert in de trailer beter als salinero en blue hores matin bij elkaar, helaas doet ze het niet als ik erop zit Haha!

Maar even serieus, dit is echt vervelend, voor het paard en mezelf, dus als deze persoon een oplossing kan bieden voor een paard wat braaf en relaxt de trailer op en af gaat maar tijdens het rijden (zacht gezegd) niet stil staat, hoor ik het heel graag!

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 08:09

Bedankt voor jullie verhalen!!!! Ik ga het dan maar gewoon negeren. Ben gewoon blij dat ze zonder problemen op en af gaat, dat ze het goed doet op wedstrijd. Dus ik ga maar denken dat het hoort.

Zal op wedstrijd het goede gedrag maar belonen en de rest negeren en hopen dat het ooit goedkomt!

THANKS!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:17

Dit probleem heb ik al dik een jaar, alleen die van mij staat op het wedstrijdterrein rustig aan haar hooi te knabbelen. Maar onderweg staat ze de passage te doen en keihard tegen de klep te trappen en probeerd ze het schot uit zijn voegen te duwen.
Ze loopt zo de trailer op, ik blijf er buiten staan. Ze is niet angstig...maar wat het nu wel is? Boos!

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:54

ikke20 schreef:
je hebt inderdaat een hooizak. je moet hem gewoon erg hoog ophangen en ver naar voren dat ze er maar net bijkunnen dan is het wat veilig voor hoeven. verders gebruik speeltjes(fles met brokken erin) een appel in houder van lick it

en waar leg je die dan neer, op de grond lijkt me onhandig ivm voorstang
ik heb die van mij altijd kort staan want naiade is al vaker onder de voorboom door proberen te gaan
levert hele enge situaties

houd dit topic ff in de gaten want die van mij heeft er ook last van

polly2 schreef:
Als het paard het nooit gedaan heeft denk ik dat het na het afspenen wel over zal zijn.
Ze loopt er zo op en af...maar onderweg danst ze de polka en ook als ze moet wachten in de trailer.
Vorig jaar was het zo erg dat ze onderweg bokte en met haar been over de achterklep ging. Haar rechterbeen stak over de klep, de linker hing in de lucht, daar kon ze niet meer mee op de grond komen. De stang was nog gewoon dicht. Met veel gedoe hebben we haar weten te bevrijden. Haar been was helemaal ontveld...maar desondanks liep het met een sisser af. En dan te bedenken dat we een trailer hebben met extra hoge klep!
Omdat mijn paard dit chronisch doet (trappen, bokken dansen) hebben wij onze trailer er op ingericht: trapbescherming aan alle kanten, panieksluitingen overal etc. Paard helemaal ingepakt zodat ze zich niet kan bezeren.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd: kort vastzetten, lang vastzetten, met een ander paard, met hooi, zonder hooi, met tussenschot, zeiltje omhoog, zeiltje naar beneden en zelfs een keer geblindoekt...niets hielp. Toen heb ik een keuze gemaakt: nooit meer op de trailer doen, of wel gewoon doorgaan met naar les gaan en naar wedstrijd en dan maar accepteren wat ze doet. Ik heb het laatste gekozen. Als ik reed dan deed ik de radio hard aan en probeerde me af te sluiten voor de herrie en op het terrein aangekomen liet ik haar ook maar te keer gaan. Heel vaak kreeg ik commentaar: je paard breekt de boel af, goh wat maakt die een herrie etc.. Ik knikte dan maar en zei dat het niet anders was. Ook kwamen dan adviezen....maar ik had alle opties al geprobeerd (het hooi vrat ze bijvoorbeeld absoluut niet, ze was alleen maar bezig met druk doen) dus dat vertelde ik dan en verder negeerde ik alles. Moeilijk was het...dat wel...
En dan nu....tadaaa....als totale verrassing heeft mijn paard na anderhalf jaar klooien op de trailer ineens besloten doodstil te staan. Sinds een week of vier gaat het helemaal perfect. Ik kan eht bijna niet geloven...maar goed...
Ik denk dat het bij jouw paard na het afspenen wel voorbij zal zijn...succes er mee!

Ik ben dan altijd bang dat er problemen van komen.
Zo heeft ze al en paar x over en onder de voorbeen gehangen een keer bijna door het dak eruit en een keer omgedraad in 2-paards over schot heen.
Hoe groot is dan de kans dat ze straks uitgezaagd of wat dan ook moet worden.
Zijn trailers hiervoor wel sterk genoeg?

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:56

Zet eens een zijdeurtje open(of de achterklep), zodat ze naar buiten kan kijken en alles om zich heen kan zien. Dan is ze misschien afgeleidt van dat idiote gedrag. In ieder geval heel veel succes ermee.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:14

Als je rijdt gaat dat moeilijk, een deurtje open zetten.... Mijn paard loopt zo trailer op en af, als we op concour zijn staat ze er ook gewoon rustig op. Het is alleen als we rijden dat ze zo achterlijk doet. Paard is zelf gefokt heeft dit altijd gedaan en er is nog nooit is met haar gebeurt tijdens vervoer......

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:54

naiade schreef:

polly2 schreef:

Ik ben dan altijd bang dat er problemen van komen.
Zo heeft ze al en paar x over en onder de voorbeen gehangen een keer bijna door het dak eruit en een keer omgedraad in 2-paards over schot heen.
Hoe groot is dan de kans dat ze straks uitgezaagd of wat dan ook moet worden.
Zijn trailers hiervoor wel sterk genoeg?

Wat dacht je van mij.... Zeker nadat ze met haar achterbeen over de klep was gegaan....en dat het goed afgelopen was naar omstandigheden. Ik reed met bonzend hart rond met de trailer met stampertje er in.
Onze trailer is met de trapbescherming sterk genoeg (aluminium bodem) dat blijkt...
Maar daarom heb ik ook een keuze gemaakt: of accepteren dat ze zo doet onderweg...of stoppen met wedstrijden en lessen met dit paard, zodat ze niet meer op de trailer hoeft... Maar ik had haar juist gekocht daarvoor!
Dus heb ik blik op oneindig en verstand op nul gezet...radio heel hard...dan hoorde ik het niet...en toch doorgaan.(nadat ik alle mogelijke opties had uitgeprobeerd en niks hielp) Paard staat zo'n vier keer per week op de trailer....en na anderhalf jaar staat ze nu eindelijk stil....zucht...van opluchting....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:06

Barb schreef:
Dit probleem heb ik al dik een jaar, alleen die van mij staat op het wedstrijdterrein rustig aan haar hooi te knabbelen. Maar onderweg staat ze de passage te doen en keihard tegen de klep te trappen en probeerd ze het schot uit zijn voegen te duwen.
Ze loopt zo de trailer op, ik blijf er buiten staan. Ze is niet angstig...maar wat het nu wel is? Boos!

ooit al eens van een blij paard gehoord wat blij is dat ze weer mogen op concuurs. Bloos

zo 1 ken ik er wel zodra die knotje's in heeft is het helemaal over met hem en breekt die nog zijn stal af voordat die op de trailer staat.
puur omdat hij het schitterend vind en mag laten zien wat die allemaal kan Haha!

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:04

Linda86 schreef:
Zet eens een zijdeurtje open(of de achterklep), zodat ze naar buiten kan kijken en alles om zich heen kan zien. Dan is ze misschien afgeleidt van dat idiote gedrag. In ieder geval heel veel succes ermee.

das niet fijn als ze zo gek doen want dan vliegen ze straks nog achterover de trailer uit of door het voordeurtje er uit.
weet niet of je dat wel eens gezien hebt maar dat heb ik een x op concours gezien, weg trailer (uitgezaagd) en paard kon zo door naar kliniek...