Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Eigenlijk zouden ze een BP voor je hele lichaam moeten hebben

.. maarjah miss idee voor beste idee van nederland voor volgend jaar

. In het begin moest hij erg wennen aan het opstap moment (het moment dat ik mijn been over hem heen sloeg) dat hij zijn balans even verloor of moest bijstellen. Zo is hij er op een winderige dag toen vandoor geschoten, ik zat net (of eigenlijk net nog niet!) en na een bocht links en rechts en wat bokkesprongen lag ik er af. Lekker gevallen natuurlijk en al nagedacht over een bodyprotector. Verder met rijden na het extra oefenen van het op en afstappen en een time out ivm kleine vakantie. Lekker rijden, stappen en draven, hij deed het geweldig en ik draafde op een dag erg volwassen dus met druk en veel zit weg (zonder na te denken alsof het mijn oude volwassen paard was, omdat hij ZO goed voelde). Woops, de druk en de verrassing was te groot, galop vooruit en veel bokken (had ik mijn bokriem die dag niet om) en hij raakte echt in paniek bleef bokken en in onbalans, dus in een hoekje er zelf af gedoken. En toen had ik al een bodyprotector THUIS liggen. Maar dat helpt dan niet echt hoor tegen de pijn in je rug etc. Die val was niet zo lekker want ik draaide in terwijl ik viel.

Maar voel mij een stuk veiliger.

Foryourneeds schreef:hey
wanneer dragen jullie eigenlijk je bodeyprotector? Altijd, alleen bij springen en / of wandelingen?
Ikzelf heb er wel een, maar eigenlijk doe ik die nooit aan![]()
xxx
Behalve op mijn pony, dan niet altijd.
dus ik heb vaak op, onder en tussen de oxertjes en balkjes gelegen
ook op cross-parcours natuurlijk...