Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

MarchaL schreef:Ik zou haar zeker een ongevoerd regendekentje op doen. Mijn paard heeft hetzelfde probleem, zodra ze met dit wisselvallige weer in de regen staat heeft ze direct rugklachten. Mijn merrie loopt dan ook al ruim 1,5 week dag en nacht met een ongevoerd regendekentje op. Haar rugklachten zijn verdwenen als sneeuw voor de zon en ze zit direct al weer beter in haar vel.
Sommige paarden kunnen blijkbaar gewoon niet tegen dit weer en hebben echt een regendeken nodig. Gewoon doen dus
Ik zou het gewoon eens uitproberen, zweet je paard echt als een otter onder de regendeken dan wordt het lastig. Met dit weer (regen en vrij krachtige wind) is het overigens best fris dus ik denk eigenlijk niet dat je paard het echt te warm krijgt onder een (ongevoerde) regendeken. MarchaL schreef:Mijn paard heeft het nu iig niet warm onder haar regendeken. Ik heb persoonlijk dan zoiets van ''liever ietsje te warm als stijve/pijnlijke rugspieren'' maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijkIk zou het gewoon eens uitproberen, zweet je paard echt als een otter onder de regendeken dan wordt het lastig. Met dit weer (regen en vrij krachtige wind) is het overigens best fris dus ik denk eigenlijk niet dat je paard het echt te warm krijgt onder een (ongevoerde) regendeken.

avanoort schreef:Ik laat de deken de hele dag om.
NesyD schreef:avanoort schreef:Ik laat de deken de hele dag om.
Gaat die van jou niet staan zweten of heb jij een regendeken met een katoenen tegenvoering (zo welk merk deken gebruik jij).
Dit is eigenlijk (de angst dat ze gaan staan zweten) het enigste wat mij tegenhoud om er een regendeken op te leggen!!

Damber schreef:Ik zou een hele dunne deken op doen... het wordt immers nog kouder...

Daf schreef:Mijn paardje heeft ook de hele dag haar regendeken op, ze staat 24/7 buiten en ik ben ook niet in de gelegenheid om tussendoor de deken af te doen. Ze heeft 'm ook opgehouden tot het boven de 20 gr was en ze heeft niet staan zweten (op stal wel, buiten niet). Buiten blijven ze toch lopen, dus door de beweging zal het ook wat meer ademen denk ik. Ik heb een regendeken van Pagony.

Daf schreef:Emaartje: uiteraard verschilt het per paard, maar ze hebben eergister de hele dag op stal gestaan en toen begon ze het wel erg warm te krijgen, buiten heb je de wind ook natuurlijk.
Ik zou het gewoon proberen en idd beter te warm dan te koud en ze kunnen echt goed last hebben van een stijfe rug.
Succes