krijg je als jury een vergoeding?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy78

krijg je als jury een vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 22:54

nou ik ben eigenlijk benieuwd of je als jurylid een vergoeding krijgt voor de wedstrijden die je bejureerd en zo ja, wat moet ik me daar dan bij voorstellen, reiskosten vergoeding of iets dergelijks?

GeJe

Re: krijg je als jury een vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 06:39

Volgens mij (heb geen zin om het op te zoeken...) staat ook dit in het reglement. De vergoeding is € 12,50 per dagdeel en 0,28 cent per kilometer.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 07:25

ok bedankt voor de informatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:57

GeJe schreef:
Volgens mij (heb geen zin om het op te zoeken...) staat ook dit in het reglement. De vergoeding is € 12,50 per dagdeel en 0,28 cent per kilometer.

volgens mij klopt dit. Als bixie-jury krijg je trouwens 15,00 euro (raar eigenlijk dat meer is) en geen reiskostenvergoeding.

Erika3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:10

En hoe zit trouwens als de jury minder dan een dagdeel zit? Krijgen ze dan evengoed 12,50 of wordt het dan nog minder? Dan wordt het wel erg weinig namelijk Knipoog

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:12

Voor het geval je denkt als jury iets bij te kunnen verdienen: als je geen startkaart hebt, dan moet je, om te mogen jureren, lid zijn van een vereniging. De kosten daarvoor variëren: een vereniging als Varsseveld vraagt € 175 voor het niet-rijdend lidmaatschap (incl allerlei knhs-extra's), een vereniging als De Liemers in Didam is het goedkoopst hier in de omgeving: € 50 per jaar (zowel voor rijdende als niet-rijdende leden), maar wel met een verplichting om twee keer mee te helpen op een evenement. Dat kan door te jureren, maar ook door hindernissen te schrobben, ringmeester te zijn of patat te bakken. Doe je dit niet, wordt het verenigingslidmaatschap verdubbeld en betaal je € 100 per jaar.

Dus, ben je geen lid van een vereniging en wil je wel jureren, dan ben je (ervan uitgaande dat 50 euro de goedkoopste vereniging is), al zes keer per jaar jureren om uit je kosten te zijn. Zes keer? Ja, vier keer voor die 50 euro en twee keer gratis bij je eigen vereniging, want het is niet gebruikelijk om een juryvergoeding te vragen als je je eigen club helpt.
Maar je hoeft die twee keer niet te jureren, je mag ook twee dagen frikadellen uit het vet vissen Haha!

Dan heb ik de investering voor de opleiding (100-120 euro per opleiding, excl km's van het op- en neer rijden naar de cursus) niet meegenomen.

Duzzz.... jureren doe je als hobby.... en hobby's kosten geld.
Tenzij je ieder weekend met je schoongewassen auto op pad gaat, maar dan kost het je je sociale leven Clown Clown Clown Clown

* hoort nu joelende collega's die allemaal patat willen komen eten *

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:26

Niet iedere vereniging heeft een meehelp-verplichting natuurlijk, maar het is desondanks wel vrij gebruikelijk (en sociaal) om op de wedstrijd(en) van je eigen wedstrijd te jureren of anderszins mee te helpen. En voor die jureerdagen krijg je geen vergoeding.

Enneh: minder dan een dagdeel jureren, bestaat dat? Ik heb me tot nu toe alleen nog maar door ringen met zo'n 30 deelnemers heengeworsteld, soms zonder pauze (omdat er ruiters tussengeplaatst waren).
Maar eh: een dagdeel lijkt me een dagdeel, en als ze je te weinig deelnemers bieden dan is dat hun probleem.

sharonnie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:32

ben jury van fnrs en krijg en reiskostenvergoeding.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:42

Ik heb bij mijn eigen vereniging ook gewoon geld gevraagd. Nu is dit een hele grote vereniging, rekenen grof lidmaatschapsgeld en presteren het om 35 ruiters zonder pauze in je mik te duwen. Dan vraag ik er wel geld voor, ze zijn qua kmvergoeding al bijna niets kwijt voor mij. Ik ben ook alleen lid van die vereniging om te kunnen jureren, het is in feite van de zotte.
Ik snap niet dat de KNHS niet een soort jureerlidmaatschap in voert.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:59

sharonnie21 schreef:
ben jury van fnrs en krijg en reiskostenvergoeding.

Je vergeet de 15 euro per dagdeel er ook nog bij Haha!

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 23:15

kataklopje schreef:
Voor het geval je denkt als jury iets bij te kunnen verdienen: als je geen startkaart hebt, dan moet je, om te mogen jureren, lid zijn van een vereniging. De kosten daarvoor variëren: een vereniging als Varsseveld vraagt € 175 voor het niet-rijdend lidmaatschap (incl allerlei knhs-extra's), een vereniging als De Liemers in Didam is het goedkoopst hier in de omgeving: € 50 per jaar (zowel voor rijdende als niet-rijdende leden), maar wel met een verplichting om twee keer mee te helpen op een evenement. Dat kan door te jureren, maar ook door hindernissen te schrobben, ringmeester te zijn of patat te bakken. Doe je dit niet, wordt het verenigingslidmaatschap verdubbeld en betaal je € 100 per jaar.

Dus, ben je geen lid van een vereniging en wil je wel jureren, dan ben je (ervan uitgaande dat 50 euro de goedkoopste vereniging is), al zes keer per jaar jureren om uit je kosten te zijn. Zes keer? Ja, vier keer voor die 50 euro en twee keer gratis bij je eigen vereniging, want het is niet gebruikelijk om een juryvergoeding te vragen als je je eigen club helpt.
Maar je hoeft die twee keer niet te jureren, je mag ook twee dagen frikadellen uit het vet vissen Haha!

Dan heb ik de investering voor de opleiding (100-120 euro per opleiding, excl km's van het op- en neer rijden naar de cursus) niet meegenomen.

Duzzz.... jureren doe je als hobby.... en hobby's kosten geld.
Tenzij je ieder weekend met je schoongewassen auto op pad gaat, maar dan kost het je je sociale leven Clown Clown Clown Clown

* hoort nu joelende collega's die allemaal patat willen komen eten *

Wow Je trekt nog al van leer voor een gewone vraag. Nu ga ik er eventjes van uit jij er vanuit gaat dat deze vraag gesteld wordt door iemand die denkt er financieel aan beter te worden!!!!!

NIET dus, ik heb alleen gehoord dat er een kleine vergoeding aan gekoppeld was, maar niemand kon mij vertellen hoeveel, vandaar mijn vraag.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:07

Mustang2006 schreef:
Wow Je trekt nog al van leer voor een gewone vraag. Nu ga ik er eventjes van uit jij er vanuit gaat dat deze vraag gesteld wordt door iemand die denkt er financieel aan beter te worden!!!!!
NIET dus, ik heb alleen gehoord dat er een kleine vergoeding aan gekoppeld was, maar niemand kon mij vertellen hoeveel, vandaar mijn vraag.

Stel je wilt de opleiding voor jury doen en je doet dat stapsgewijs, in drie jaar, waarbij je begint met de L-cursus, dan de M-cursus volgt en vervolgens de Z-cursus doet.
L en M kosten 120 euro p.s., plus 16 euro p.s. examengeld. Z is 100 euro plus 16 euro examengeld. Totaal: 388,- euro.
Voor drie opleidingen is dit niet enorm veel. Maar dan. (Ik bouw de spanning een beetje op... )

Stel je woont 100 km bij de cursusplek vandaan en je hebt geen carpoolmogelijkheid. Een L-cursus is 9 keer, incl examen, de M cursus is 7 keer en de Z-cursus is 6 keer. Dat is 200 km per cursusdag, keer 22, is in totaal 4400 km. Ach gut

Ik ga uit van 0,28 km per km voor je auto (ga naar www.anwb.nl of www.auto.rekenwijzer.nl en je schrikt helemaal, dan zit mijn auto bijv op 0,48 euro). Dat is 1232,- euro autokosten.
Dus, als je alle drie de cursussen doet en je woont 100 km ver van de cursuslokatie, dan heb je 1620,- kosten. Ach gut

Als ik dan het verplichte lidmaatschap van een vereniging niet meereken (naar nu blijkt hoef je geen lid te zijn van een vereniging maar het kan ook van de recreatieclub binnen de KNHS en dat kost 27,50 euro per jaar), en je krijgt 12,50 euro per dagdeel voor jureren, dan heb je je kosten er in slechts 129,6 keer jureren weer uit :D Haha! Haha! Haha! Haha!

Nu zijn er ook mensen die dermate hoog gekwalificeerd zijn met hun paard(en) dat ze ineens de Z-cursus mogen volgen en die ook nog eens zo dichtbij wonen dat ze op de fiets kunnen komen. Kijk, dan is het stúkken goedkoper om jury te worden. Dan ben je voor 116 euro klaar en dat heb je in een keer of tien jureren terugverdiend. Anderen doen alleen de M en de Z cursus.

Mijn punt hier is niet of jij denkt er geld mee te kunnen verdienen, wat ik probeer duidelijk te maken is dat we niet allemaal begin dit jaar een wuppiefabriek in Polen zijn begonnen, de geniale tekst voor 'Toppertje' hebben geschreven of dermate rijke schoonouders hebben dat we onze initialen in het ondergoed laten naaien.

Voor sommige mensen - die heel goede jury's zouden kunnen zijn - is het best prijzig om deze opleidingen te volgen. Je moet heel veel gemiste statiegeldflessen uit de glasbak vissen om dergelijke bedragen bij elkaar te krijgen.

En ik vind dat de KNHS góede jury's moet zien te vinden. Niet rijke.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 16:21

@kataklopje:

met jouw opmerking "Voor sommige mensen - die heel goede jury's zouden kunnen zijn - is het best prijzig om deze opleidingen te volgen. Je moet heel veel gemiste statiegeldflessen uit de glasbak vissen om dergelijke bedragen bij elkaar te krijgen.

En ik vind dat de KNHS góede jury's moet zien te vinden. Niet rijke.
"

ben ik het helemaal eens, maar gezien mijn vraag gesteld werd uit interesse had ik zo'n "heftig" antwoord niet verwacht.

Ik begrijp heel goed dat niet iedereen het financieel kan ophoesten en ook ik moet er voor sparen, maar zoals je ook al eerder zei: een hobby mag geld kosten en al had er helemaal niets tegenover gestaan dan zou ik alsnog de opleiding/cursus gevolgen. Nogmaals het is een informatieve vraag, maar toch ben ik blij dat je gereageerd hebt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:26

Hahaha die Kataklopje weer. Haha!
Lijkt verdacht veel op CGJ trouwens qua schrijfstijl etc. Knipoog

Maarre niks aan toe te voegen, voor die 12,50 dagdeel en 0,28 per km hoef je het niet te doen nee.
Mooiste is soms als je maar anderhalf uur hoeft te jureren, dan heb je nog iets. Haha!
Vaak kan je ook beter thuis niet eten maar dat doe je dan maar daar. Clown

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:44

Ach, ik heb altijd zo'n lol in het FNRS-jureren... zou het ook voor niks doen. Dus dan is die 15 euro plus 28 cent per km leuk meegenomen. Zeker rond bijstandsniveau, dan kan ik nog eens wat luxere boodschappen doen na zo'n ochtend of middag Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:53

Kataklopje, van je berekeningen word ik niet blij. Ik tel daar nog even bij op, dat ik voor de M cursus 'slechts' 140 km enkele reis hoefde te rijden.

Maar wat je zegt van die recreatievereniging, is dat echt zo?? Want dat is wel aantrekkelijk als je even geen startkaart hebt.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:33

Suzanne F. schreef:

Verdacht? Verward

Suzanne F. schreef:
Vaak kan je ook beter thuis niet eten maar dat doe je dan maar daar. Clown

Getverderrie! Jij eet die drillende karbonades die uit zo'n megapan gehengeld worden daadwerkelijk op? Ieh! Nachtmerries heb ik ervan! Je zet je tanden er in, voelt een rubberachtige substantie tussen je gebit en vraagt je af waarom je toch niets proeft, en dan opeens, zit je met je boven en ondergebit 'kloink' vast op het bot van dat beestje dat ooit lief en roze, al knorrend, in de modder aan het wroeten was Ziek

Fitzroy schreef:
Wat je zegt van die recreatievereniging, is dat echt zo?? Want dat is wel aantrekkelijk als je even geen startkaart hebt.

Ja, hadden ze mij ook vergeten te melden vorig jaar toen ik belde, dus ik betaal nu 50 eurootjes voor dit jaar en ik moet twee keer helpen bij een vereniging waar ik niemand ken. Maar goed, tijdens het patatbakken tref ik m'n collega's ook nog es in een goed humeur. 'Jongens, we hebben dit jaar weer een kantooruitje! We zien elkaar in de kantine van de manege! .. ' Haha!
De recreatieverenigingsoptie is inderdaad mogelijk. Het is zelfs op de site van de KNHS ergens terug te vinden. Ergens.

Ilja000 schreef:
Dus dan is die 15 euro plus 28 cent per km leuk meegenomen. Dan kan ik nog eens wat luxere boodschappen doen na zo'n ochtend of middag Lachen

Nou, dat wordt dan een groots feest, of niet? Was dan voorafgaand het jureren je auto vooral zelf met een emmertje sop, want de wasstraat is VANAF 8 euro.... en dan blijft er van je vergoeding niet meer dan een zak wokkels en een blikje bier over ....

Zonder gekheid. Het gaat me niet om wat je met jureren verdient. Je doet het voor de sport. En die opleiding kost geld, dat kost iedere opleiding. Als het goed is, krijg je er zelfs nog wat kennis voor in ruil... en in dat geval is het heus wat waard. Maar t kost best duur, jury worden....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:35

Ja Kataklopje, verdacht is toch een nederlands woord? Maar jij en cgj zullen wel niet dezelfde zijn maar de schrijfstijl lijkt veel op elkaar.

En nee de karbonades hoef ik niet, maar broodje kroket smaakt vaak prima hoor. Vork

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:48

Ilja000 schreef:
Dus dan is die 15 euro plus 28 cent per km leuk meegenomen. Dan kan ik nog eens wat luxere boodschappen doen na zo'n ochtend of middag Lachen

Nou, dat wordt dan een groots feest, of niet? Was dan voorafgaand het jureren je auto vooral zelf met een emmertje sop, want de wasstraat is VANAF 8 euro.... en dan blijft er van je vergoeding niet meer dan een zak wokkels en een blikje bier over ....

Zonder gekheid. Het gaat me niet om wat je met jureren verdient. Je doet het voor de sport. En die opleiding kost geld, dat kost iedere opleiding. Als het goed is, krijg je er zelfs nog wat kennis voor in ruil... en in dat geval is het heus wat waard. Maar t kost best duur, jury worden....
[/quote]

Lollll, ik jureer vaker dan ik mijn auto was Lachen En auto wassen hoort mijn inziens niet onder de post jureren maar bij onderhoud auto's, dat je over tig andere posten uitsmeert Haha! En de kosten van de jurycursus werden door mijn werkgever vergoed, dus dat scheelt ook weer. En de FNRS cursus is goedkoper dan de KNHS cursus.

Enneh... inderdaad doe je het voor de sport. Daarom had ik ook geschreven dat ik het ook voor niks zou doen. Daarom vind ik die vergoeding zo'n leuk extraatje zeg maar... Ik zie het ook echt als extraatje, omdat ik werkelijk voor niks zou jureren. Het is gewoon veel te leuk om te doen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:26

Trouwens, ik wil jullie niet frustreren hoor, maar ik ken een vereniging waar ze 25 euro per jaar vragen voor lidmaatschap van die vereniging.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:12

Venetia schreef:
Trouwens, ik wil jullie niet frustreren hoor, maar ik ken een vereniging waar ze 25 euro per jaar vragen voor lidmaatschap van die vereniging.

incl. paard en sport etc?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:49

Nou ja, de ins en outs ervan weet ik niet, maar veel bekenden van mij zijn er lid van. Er zijn er twee hier in de buurt en die concurreren goed met elkaar..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:38

Suzanne F. schreef:

kataklopje schreef:
Maar t kost best duur, jury worden....[/i]

CGJ maakt geen taalfouten als hierboven. Haha!

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:15

KarinvdM schreef:
Suzanne F. schreef:

kataklopje schreef:
Maar t kost best duur, jury worden....[/i]

CGJ maakt geen taalfouten als hierboven. Haha!

*** Kataklopje ligt nu lachend over haar toetsenbord heen Haha! ****

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:19

haar????????????????????