MP3 tijdens het rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

MP3 tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 00:09

Ik had zojuist met wat andere bokkers een beetje een 'discussie' over het rijden met mp3.

Ik vind het echt hélemaal niks.Tijdens poetsen een achtergrondmuziekje,oké,maar daar houd het op.Wat is het nut ervan ? Ik vind dat je hierdoor veel minder aandacht hebt op je paard.Net of je je paard/het rijden niet interessant vind en daardoor een muziekje op zet zodat je je niet zou gaan vervelen..Het komt ook zo accosiaal over,ik weet het niet.

Ik erger me er wel aan als er iemand rondrijd met een mp3,maar ik kan er wel mee leven,ik weet dat er mensen zijn die dat dus doen.Nu deden al die bokkers dat (weleens),en vonden het raar dat ik het helemaal niks vond.Ik ben toch niet de enige die dit vind,of wel soms ??

xJurdyWonanx

Re: MP3 tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 00:14

Ik heb ook eigenlijk altijd mp3 bij me wanneer ik het huis uit ga. Dus ook op de fiets naar 't paard, tijdens het verzorgen maar niét tijdens het rijden/longeren. Af en toe denk ik weleens zal ik het doen maar je kunt je dan niet concentreren en idd wat je al zei, het rijden opzich moet toch leuk zijn ?

Nee voor mij tijdens rijden géén mp3.

En ik vind het nog gevaarlijk en irritant ook. Tijdens het rijden beweegt dat ding super erg en stel je valt en blijft ergens haken ermee ? Nee liever niet Koe

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 00:20

Oeff toch nog iemand die mn mening deelt Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 00:23

Tatt_x: Iedereen mag zijn of haar mening hebben, ik kan me nog wel concentreren als ik muziek hoor. Jij duidelijk niet, jij vindt het onzin ik niet. Iedereen is verschillend en dat is maar goed ook Knipoog

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 00:35

Kan je wel vast stilletjes oefenen voor een kür op muziek Clown

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 00:36

Ik vind het juist fijn om met muziek te rijden. Ik kan me met muziek op wel concentreren, heb dan alle aandacht bij het rijden en niet bij de dingen die buitenaf gebeuren. Ik vind wel dat de muziek niet te hard moet staan en dat je niet met mp3 moet gaan rijden als het druk is in de bak.

Je moet trouwens wel oortjes hebben die goed blijven zitten, met die gewone vallen ze er bij mij telkens uit.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:23

ik vind t ook fijn mee te rijden,
hij staat dan uiteraard niet echt har en heb ook rustige muziek dr op,
kan dan meetla heel relaxt blijven rijden..
ontsan denkk makkelijker als ik muziek hoor..

dr zijn ook zat rijbakken waar altijd de radio snoeihard aan staat dus waarom geen mp3 op je hoofd ?

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:28

Nee, voor mij geen mp3 tijdens het rijden! Net als geen telefoon en dergelijke. Ik wist niet eens dat dat gedaan wordt en vind het nogal 'apart'. Rijden is voor mij rijden, en niet muziek luisteren. Bovendien sluit je je met het luisteren van muziek tijdens het rijden af van de buitenwereld. Lijkt me ook niet goed. Je moet toch de geluiden van de omgeving kunnen horen (komt er bijv. een grote vrachtwagen aan) of eventueel van je paard?

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:41

ik zou me niet goed kunnen concentreren met muziek op.
ik merk in de auto al dat ik beinvloed wordt door de muziek....
ik rijd minder netjes als mijn muziek hard staat en ik hoor de geluiden van andere auto's enz. niet.
ik praat veel tegen mijn paard ook tijdens het rijden en ik vind het dan irritant als ik mezelf niet kan horen

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:08

Ik rijd op een vrij drukke pensionstal. Ik gebruik mijn mp3 speler alleen als ik alleen in de bak rijd. Er staan vaak mensen te kijken en door een chronische ziekte span ik snel mijn spieren. Met muziek kan ik mezelf beter ontspannen. Ik heb nog genoeg aandacht voor mijn paard.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:34

Ik kan me soms wel voorstellen dat mensen met een mp3 speler op rijden. Als je je hersenen afleidt met de muziek kan je puur op je gevoel rijden. Ook wordt je een stuk minder snel afgeleidt door geluiden van buitenaf.

Zelf rij ik maar heel af en toe met een mp3 speler op, alleen om kurmuziek uit te zoeken.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:25

Ik rijd nooit met mp3, ik vind het heerlijk om met mijn paard in de buitenlucht bezig te zijn. Ik kan mij dan ook beter concentreren zonder mp3.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:49

kojack schreef:
Ik vind het juist fijn om met muziek te rijden. Ik kan me met muziek op wel concentreren, heb dan alle aandacht bij het rijden en niet bij de dingen die buitenaf gebeuren. Ik vind wel dat de muziek niet te hard moet staan en dat je niet met mp3 moet gaan rijden als het druk is in de bak.

Je moet trouwens wel oortjes hebben die goed blijven zitten, met die gewone vallen ze er bij mij telkens uit.

Heb jij echt van die "schelpjes"? Dat oortjes uitvallen heb ik ook last van Boos!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:06

kojack schreef:

Dat zie ik net zo... ik doe het niet vaak maar wel af en toe. Ik heb sowieso altijd maar één oortje in en die staat ook zacht. Het is wel belangrijk dat je de geluiden hoort die je paard ook hoort want hij kan tenslotte schrikken dan moet je wel adrem kunnen reageren. Maar ik concentreer me meer op het geen waar ik mee bezig ben als ik minder onbekende achtergrondgeluiden hoor.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:12

Met het buitenrijden vind ik het niets, ik wil graag alles goed kunnen horen, voornamelijk bijv. om alert te kunnen reageren als mijn paard schrikt.
In de bak zou ik het alleen doen als je geen eigen bak tot je beschikking hebt en je toch wilt trainen voor een kur. Dan is t wel makkelijk, want je kunt dan de muziek voor en achteruit doen, zonder steeds van je paard af te moeten.
Verder zou ik er niet mee gaan rijden, ik vind het juist veel leuker zonder!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:17

Ilsemarie schreef:
kojack schreef:

Dat zie ik net zo... ik doe het niet vaak maar wel af en toe. Ik heb sowieso altijd maar één oortje in en die staat ook zacht. Het is wel belangrijk dat je de geluiden hoort die je paard ook hoort want hij kan tenslotte schrikken dan moet je wel adrem kunnen reageren. Maar ik concentreer me meer op het geen waar ik mee bezig ben als ik minder onbekende achtergrondgeluiden hoor.

Ik heb meestal ook maar 1 oortje in hoor.

Ik moet nog eventjes nieuwe oordopjes zoeken. Mijn vriend heeft een nokia telefoon met headset die van die ronde dingen heeft die je achter je oren doet, die vallen niet uit en zitten niet vervelend ofzo. Zoiets wil ik dus zoeken voor de mp3 speler.

LindskeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:26

Ik rijdt nooit met mp3 in de stal staat wel een radio die rustig speelt tijdens het poetsen. Maar die staat ook niet altijd op.

Tijdens het rijden vind ik het belangrijk zeker als je op een buiten piste rijdt dat je alle geluiden hoort. Wat wel een feit is, is waneer je je bv. moet ontspannen om door te zitten, dit wel makkelijker gaat door bv. een liedje te fluiten omdat je dan minder gespannen zit. Of dit nu met muziek in de oren ook zo is weet ik niet.

Maar ik zelf rij nooit met mp3 speler. Ik hoor liever men paard briezen van ontspanning. En men hoofd is eigenlijk helemaal leeg tijdens het rijden. Het enige waar ik echt mee bezig ben is nu " men been zo, die hand naar buiten, dat been naar achter, oei ze zwengt wat uit nu ....

Op jumping staan er dan wel boxen naast de piste maar in je oren of naast de piste vind ik zelf toch nog een groot verschil.
Ik kan wel aannemen dat in de oren voor sommige mensen nog een extra ontspanning kan zijn.

Wat ik wel absoluut GEVAARLIJK vind is wanneer je het zou doen als je gaat wandelen bv in het bos af langs drukke wegen.
Dat is in mijn ogen toch wel een beetje onverantwoord.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:27

ik heb ook altijd mijn MP3 bij me als ik ga rijden heb ik hem soms in als ik dan alleen rij in de bak is het wel fijn ik concenteer me dan meer op mijn paard en word niet snel afgeleid als ik met andere rij heb ik hem niet in en ook niet met de les maar iedereen dat is voor iedereen toch verschillend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:47

Oefen mijn kur op muziek altijd op deze manier

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:48

Ik rij soms met een mp3 dan heb ik gewoon een proefje opgenomen en die rij ik dan:p

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:51

ik rijd eigenlijk nooi met mp3 bij ons staat in de bak altijd al muziek aan dus dna heb ik geen mp3 nodig en als ik buite nga rijden ga ik toch nooit alleen en dan is het gezelliger en minder gevaarlijk om gewonn zonder mp3 te rijden

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:51

Dat zou ik ook niet doen hoor. Als ik alleen ben ofzo of naar school fiets kan ik er wel naar luisteren maar als ik met meerderen ben (daar valt dus ook een paard, hond etc onder) lukt het me gewoon niet. Dat hele contact is dan weg.
Vind sowieso niet zo leuk staan als je bij iemand bent terwijl die steeds z'n mp3 op heeft en muziekjes draait...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:55

Ik zou dat nooit doen, vind het helemaal niks.
Lijkt me veel te gevaarlijk, dan droom je namelijk een beetje weg in de muziek.
En als je paard vervelend is of je even echt ergens door heen moet werken lijkt het me behoorlijk concentratie afnemen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:55

Ik kan me bv tijdens studeren ook veel beter concentreren met muziek op, en dat is tijdens het rijden ook zo.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:56

Als ik ga rijden heb ik wel vaak mijn mp3 speler op, 1 kant in het oor en de rest van het snoertje zit onder mijn kleding. Zo heb je ook geen kans op blijven haken. Ik sta met mijn paardje op een boerderij waar ik vaak alleen ben. Met de muziek ontspan ik een beetje. Heb dan ook een beetje leuke muziek voor mij dan erop staan.