Tik een hekje om, wat voor straf deelt de jury uit??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Tik een hekje om, wat voor straf deelt de jury uit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 14:54

Vandaag in onze buitenbak wedstrijd gereden, bak was afgezet met hekjes die in zo'n houder geschoven zitten die dan weer in de grond steekt, gesloten bak dus! Harm tikt met het van hand veranderen met zijn achterbeen net onder zo'n hekje en tilt m dus uit zn houder waardoor hij eruit valt. Op mijn coupon stond dus -2 wegens omvallen omheining. Nou heb ik echt nog nooit van zo'n regel gehoord en aangezien ik me helemaal aan het opmaken ben voor de aankomende jurycursus zou ik graag willen weten of dit wel een geldige straf is? Ik vraag t me ernstig af namelijk.....

Askim

Re: Tik een hekje om, wat voor straf deelt de jury uit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:58

die van mij schopte ook met haar achterbeen tegen zo'n letterhekje maar bij mij staat er helemaal niks over kan ook zo zijn dat ze het niet gezien heeft of dat het alleen zo is als het hekje om is.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:37

hmmm....nog nooit van gehoord dat je daar een -2 voor krijgt, zeker aangezien het paard niet buiten de ring is geweest. Zou hij buiten de ring komen volgt uitsluiting in een gesloten ring, is het een open ring krijg je -2 als je achter de bordjes komt.

Dus naar mijn idee is dit een foutje!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 19:40

Judithh, jij kent onze buitenbak wel ,die in Schoonhoven! Ik had zelf ook al zoiets van is dit een nieuw verzonnen regel ofzo?? Hij haakte m met zijn achterbeen dus nee ben uiteraard niet buiten de ring geweest.......

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:00

zou in mijn fisie niet afgestraft mogen worden met -2. Heb je het ook aan carolina gevraagd?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:39

De -2 is in mijn ogen ook niet terecht. Wij schoppen ook wel eens een hekje om...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 23:18

judithh schreef:
zou in mijn fisie niet afgestraft mogen worden met -2. Heb je het ook aan carolina gevraagd?

Helaas...die zit in Spanje, maar Hanne vond het ook maar een achterlijk iets!

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:16

Hee Daf,

Regina tikte ook een hekje eraf gister. Maar geen opmerkingen op het protocol...

Beetje flauw. Als je in de binnenbak rijdt krijg je toch ook geen minpunten als je tegen de bakrand aantikt?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 09:37

Rozebottel schreef:
Hee Daf,

Regina tikte ook een hekje eraf gister. Maar geen opmerkingen op het protocol...

Beetje flauw. Als je in de binnenbak rijdt krijg je toch ook geen minpunten als je tegen de bakrand aantikt?

Nou das helemaal mooi dan! Notabene dezelfde wedstrijd......maar als je t inderdaad vergelijkt met een keer tegen de bakrand trappen, is t vrij duidelijk ja!

Nou ja als t ooit nog een keer voorkomt en t kost me dan wel een winstpunt (nu was er geen redden aan...) weet ik dat ik volop in bezwaar kan gaan!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:10

Ik heb er idd nog nooit iets van teruggevonden op 1 van onze protocollen. En ook wij hebben idd wel eens wat omgetikt tijdens de proef.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 20:06

En jahoor vandaag mikte ik er weer één om...oke, moet iets beter sturen denk ik! Maar gewoon winst, geen commentaar op het hekje, ik was ook niet de enige waar het bij gebeurde!!! Die dingen zitten soms gewoon te los!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:17

Nee je kan geen -2 krijgen. Je krijgt vaak bij mij wel een punt minder en een opmerking van zwaait uit ofzo.

Als ie een hekje omtikt was er toch iets niet helemaal correct met de controle op dat moment, (buitenschouder of achterhand ofzo)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:01

Bij ons vorige week ook twee keer zien gebeuren, eenmaal in de B en eenmaal in de M... maar niets gehoord over een correctie?
Lijkt me sowieso niet passend wanneer het paard niet buiten de ring heeft gelopen Verward

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 07:30

mijn mening is dat er hier een schrijver heeft zitten slapen... jury zegt zoiets van hij zwaait uit en tikt ook nog het hekje om, dat zijn 2 punten minder alvast....

Jammer dat je het niet aan de jury hebt voorgelegd, misschien kan je dat nog schriftelijk doen! Maar hier op bokt zal het juiste antwoord niet komen, vrees ik.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 08:17

Het was punt 2 en daar had ik het cijfer vijf voor met commentaar: Te weinig (kan kloppen!) en daaronder staat dus nog een keer: Punt 2: omheining om en min 2 in de kolom. Dus eigenlijk heb je gewoon een dikke vette 3 te pakken!!!

Ik zal het eens proberen, denk dat ik nog wel een ingang heb naar die jury, het is een kennis van een kennis.....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:24

-2 is onterecht. Kan me wel voorstellen dat je punt iets omlaag gaat omdat bijv. de achterhand uitzwaaide of omdat er verzet was. Maar niet vanwege het omschoppen van een hekje.

Dik jaar geleden in Hulten was mijn vriend een middengalop aan het rijden. Paard reageerde niet goed op het been en hij gaf een tik met de zweep bij. Vervolgens schopte het paard terug naar de zweep.. Daarbij schopte hij tegen het hekje aan. Dat brak meteen doormidden en een helft ervan vloog nog een stuk door de lucht. Om vervolgens net naast de auto van de jury neer te komen. Bloos
De jury heeft daar heel droog een 5 voor gegeven met als commentaar: Verzet Haha!
Van mij had ie daar ook best wel een 3 voor mogen geven. Maar we zijn in ieder geval niet afgestraft voor het doormidden schoppen van het witte hek.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:50

Zelfs internationaal wordt dit niet afgestraft. Hoogstens dat er vermeld wordt dat het paard iets uitzwaait en je cijfer daarop aangepast wordt.

Maar dan heb ik het gewoon over aantikken, niet over schoppen, want dat is inderdaad verzet of spanning.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:55

Zonde dat je er niet gelijk voor naar de jury bent gegaan want achteraf doe je er niets meer aan. Je weet het nu in ieder geval voor de volgende keer!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 09:00

Ja dat was een beetje lastig, die zat uiteraard de volgende rubrieken te jureren, dan had ik nog ruim 2 uur moeten wachten, dat ging me iets te ver....ook omdat het dus niet uitmaakte qua winstpunt (anders had ik wel gewacht!)....

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:28

Off-topic: bij het lezen van de topic-titel moest ik erg lachen. Ik kreeg al allerlei beelden van jury's die combinaties achterna zitten met een zweepje om ze het hekje weer goed te laten zetten.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:34

ja als het niets uitmaakte zou ik daar ook niet op hebben gewacht. Misschien kun je het betreffende jurylid nog eens aanspreken, dat voorkomt misschien wel dat andere met hetzelfde probleem komen te zitten!

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:57

Suzanne F. schreef:
Nee je kan geen -2 krijgen. Je krijgt vaak bij mij wel een punt minder en een opmerking van zwaait uit ofzo.

Als ie een hekje omtikt was er toch iets niet helemaal correct met de controle op dat moment, (buitenschouder of achterhand ofzo)

Zo doe ik het ook ja. Is op dat moment onvoldoende rechtgericht, zwaait uit of liep scheef. (Evenals met het omver trappen van een bordje.)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:40

Ik heb er het nog nooit meegemaakt terwijl ik een paard heb gehad die heel erg veel hekjes omgegooid heeft in zijn carriere. Hij zwaaide nogal met zijn voorbenen en daardoor vloog er nog wel eens wat om. Lachen

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:44

ik had het zondag ook,
was mijn eerste wedstrijd op vreemd terrein en mijn paard was erg heet, en sprong zo over/door het hekje heen
ik heb er geen -2 voor gehad, en de jury zag de lol er wel van in met als commentaar * paard vliegt uit de bocht * hihi

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:08

Dan heb je geluk gehad: als je uit de ring bent geweest zou je eigenlijk uitgesloten moeten worden Haha!