En deel graag mijn gedachtes met jullie en hoop dat jullie meningen erover te horen...Ik heb met mijn fjord (Bo) geen band. Ik vind haar een leuk paardje, waar ik leuk mee kan opschieten.
Maar meer niet. Nu komt dat ook vast wel door mezelf, omdat ik er niet alle tijd in steek.Daarin tegen vind ik mijn verzorgfjord (Fjordy) het einde. Lekker pittig, altijd willen lopen, eigenwijs, vlot, springtalent, crosser, enz. Ik kan hem echt als eigen paard beschouwen, behalve op de zondag (christelijk) en woensdag omdat iemand anders hem dan rijdt. Voor de rest mag ik alles met hem, Springlessen Trektochten, Wedstrijden... Zolang ze het maar weten.
De eigenaar van Fjordy heeft helaas het nieuws gekregen dat hij tumor heeft.
Volgens de artsen gelukkig goed te behandelen.. maar toch. Als de man overlijdt, gaat Fjordy eruit. En dan ?? Ik zit met de twijfel om toch dan Bo eruit te doen, en Fjordy daarvoor terug te kopen. Ik heb soms echt gewoon van, Goh eff lekker naar Fjordy toe ! Even door het bos crossen, dat heb ik eerlijk gezegt met Bo niet. Ik ga er nou niet echt altijd met plezier naar toe en steek vaak ook meer tijd in Fjordy dan in Bo.. Zoals de springlessen, optochten enzo. Nu houd ik Bo gewoon aan, omdat ik ook graag het veulen wil meemaken. Alleen betaal ik hier dus wel 60 euro per maand voor, en straks 120 voor het veulen erbij. Dat schilt heel wat...
Ik kan Bo nu verkopen, het geld apart houden voor het geval dat Fjordy vrij komt, of ik een keer een ander paard echt tegen kom. En Bo dan.. verdient ze niet meer ? Ze heeft het niet slecht, Ze staat lekker op de wei met haar vriendjes en wordt af en toe bereden.Mijn plaats bij Bo, bij de boer, kan ik wel kwijt raken. Stel ik verkoop haar en er komt iemand anders, dan heb ik pech en ben ik mijn plaats kwijt. Maar moet ik Bo daarvoor aanhouden ? Bij Fjordy hebben ze genoeg ruimte, + wei en stal alleen voor 15 euro permaand duurder...
Oeh, Ik weet het echt niet...
(*Sorry als het niet goed staat)