Paard toch eruit doen ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Paard toch eruit doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 16:36

Ik zit met allerlei dingen in mijn hoofd, niet goed wetend wat ik nou moet doen. En deel graag mijn gedachtes met jullie en hoop dat jullie meningen erover te horen...

Ik heb met mijn fjord (Bo) geen band. Ik vind haar een leuk paardje, waar ik leuk mee kan opschieten. Lachen Maar meer niet. Nu komt dat ook vast wel door mezelf, omdat ik er niet alle tijd in steek.

Daarin tegen vind ik mijn verzorgfjord (Fjordy) het einde. Lekker pittig, altijd willen lopen, eigenwijs, vlot, springtalent, crosser, enz. Ik kan hem echt als eigen paard beschouwen, behalve op de zondag (christelijk) en woensdag omdat iemand anders hem dan rijdt. Voor de rest mag ik alles met hem, Springlessen Trektochten, Wedstrijden... Zolang ze het maar weten.

De eigenaar van Fjordy heeft helaas het nieuws gekregen dat hij tumor heeft. Volgens de artsen gelukkig goed te behandelen.. maar toch. Als de man overlijdt, gaat Fjordy eruit. En dan ?? Ik zit met de twijfel om toch dan Bo eruit te doen, en Fjordy daarvoor terug te kopen.

Ik heb soms echt gewoon van, Goh eff lekker naar Fjordy toe ! Even door het bos crossen, dat heb ik eerlijk gezegt met Bo niet. Ik ga er nou niet echt altijd met plezier naar toe en steek vaak ook meer tijd in Fjordy dan in Bo.. Zoals de springlessen, optochten enzo. Nu houd ik Bo gewoon aan, omdat ik ook graag het veulen wil meemaken. Alleen betaal ik hier dus wel 60 euro per maand voor, en straks 120 voor het veulen erbij. Dat schilt heel wat... Bloos Ik kan Bo nu verkopen, het geld apart houden voor het geval dat Fjordy vrij komt, of ik een keer een ander paard echt tegen kom. En Bo dan.. verdient ze niet meer ? Ze heeft het niet slecht, Ze staat lekker op de wei met haar vriendjes en wordt af en toe bereden.

Mijn plaats bij Bo, bij de boer, kan ik wel kwijt raken. Stel ik verkoop haar en er komt iemand anders, dan heb ik pech en ben ik mijn plaats kwijt. Maar moet ik Bo daarvoor aanhouden ? Bij Fjordy hebben ze genoeg ruimte, + wei en stal alleen voor 15 euro permaand duurder...

Oeh, Ik weet het echt niet...

(*Sorry als het niet goed staat)

Herilda

Re: Paard toch eruit doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:41

Als ik jou was zou ik gewoon nu al met die eigenaar van fjordy overleggen of hij/zij te koop is. Het blijkt duidelijk dat je met dit paard meer een band hebt dan met je eigen, en het is dan ook niet eerlijk tegenover jezelf en Bo om Bo te houden. Zoek gewoon een leuk plekje voor haar waar ze wel de volle aandacht krijgt. En hou haar niet uit schuld gevoel. Als je eenmaal weet dat Bo een goed plekje heeft, dan voelt het voor jezelf echt een stuk beter, dan is zij gelukkig en jij met Fjordy. Succes! Maar voordat je haar weg doet zou ik toch eerst zeker willen weten of Fjordy te koop is!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:45

ik zou het paard waar je de klik niet mee hebt verkopen en inderdaad het paard waar je wel de klik mee hebt kopen......

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 16:51

Aan Herilda: Ik zit idd met een schuldgevoel. Ik heb het toch wel is met mensen erover gehad, en dan kreeg ik vaak van: "Jaa maar dat is zielig om haar weer te verkopen" "En het is toch jou paardje". Maar ik heb er eigenlijk gewoon helemaal niks mee, en ze is nu nog jong. Ze is 4 jaar en kan nog veel leren. Maar Fjordy kopen, .. Zoals het nu gaat vind ik eigenlijk best. Het is 'mijn' paard alleen betaal ik er niks voor. Maar het is idd wel een idee om te overleggen met de eigenaar dat ik 1e kooprecht heb ofso ?

Aan KiWiKo: Je hebt eigenlijk ook gelijk Ja

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:03

Ik zou Bo verkopen als je het niet echt leuk vind om naar haar toe te gaan. Ondertussen zou ik alvast met de huidige eigenaar gaan praten om Fjordy te kopen, desnoods voor een deel.. en haar dan alvast in de stal van Bo te zetten. Daar tegenover kan je bv afspreken dat je dat andere meisje ook gewoon laat rijden.. (soms is dit wel makkelijk).

Voor Bo zou ik idd gewoon een plek zoeken met mensen die er helemaal wijs mee zijn en dat ze de volle aandacht krijgt.. is voor het paard ook leuker..

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:02

Ik zou aan de eigenaar vragen of Fjordy (leuke naam trouwens!:)) te koop is. Als dat zo is zou ik voor Bo een heel goed plaatsje zoeken waar ze lekker staat. Overleg met de baasjes van Fjordy of je mag wachten met de koop todat je een lekker plekje voor Bo hebt. Als Bo een plek heeft gevonden en je haar hebt verkocht zou ik Fjordy er idd voor terugkopen. Zo is iedereen tevreden (lijkt mij.)

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:55

Ik zou ook eerst vragen of Fjordy te koop is en daarna Bo te koop zetten.
Ik denk dat je beter verder kan gaan met het paardje waarmee je een
klik hebt!

Lottyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:59

Ik zou Bo sowieso te koop zetten. Al zou hij Fjordy (nog) niet verkopen dan heb je iig al meer tijd voor hem! Het is onzin/zonde om een paard te houden waar je geen klik mee hebt..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 09:04

lentee schreef:
Ik zou Bo sowieso te koop zetten. Al zou hij Fjordy (nog) niet verkopen dan heb je iig al meer tijd voor hem! Het is onzin/zonde om een paard te houden waar je geen klik mee hebt..

Daar zat ik idd wel aan te denken.

Stel ik mag Fjordy niet kopen, is dat dan een reden om Bo aan te houden ?? Terwijl ik het gewoon niet zo zie zitten met haar ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:23

Je roept zelf dat je niet alle tijd in Bo steekt, een band komt pas als je met een paard aan het werk gaat.

Toch zou ik het in jouw geval wel weten: Fjordy kopen, en proberen ook Bo aan te houden. Lukt dat niet, Bo verkopen, dan was ze gewoon niet voor jouw bestemd.

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:29

Dat schuld gevoel moet je proberen te negeren hoe moeilijk dat ook is. Ik heb zo iets zelf ook eens gehad. En voordat je haar verkoop voelt alles heel rot, maar als ze eenmaal weg en je je volle aandacht in fjordy kan steken, dan kan ik je echt verzekeren dat het allemaal reuze meevalt, vooral omdat je geen klik met bo hebt.

En stel ze willen fjordy niet verkopen dan zou ik inderdaad iets over 1e kooprecht afspreken, gewoon alles op papier zetten wat je wilt weten over fjordy, hier een contractje over laten maken met handtekening.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:49

als je een band met een paard hebt dan weet je dat direct..dat heb je met fjordy en niet met bo.. dus ga gewoon je gevoel achterna..wij kunnen deze beslissing niet voor jou nemen.

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:06

Ik heb nog nooit een eigen paard gehad, of een dier ergens anders moeten plaatsen ofso..
Maar toch zal ik doen waar jij het beste gevoel bij hebt. Je kunt wel een schuldgevoel hebben om Bo te verkopen en haar dan houden, maar later heb je er spijt van en je blíjft met dat schuldgevoel lopen.
Eerst zou ik nog goed overleggen met de eigenaar van Fjordy. De eigenaar ís nog niet dood! Dus het kan nog alle kanten opgaan! Dat van dat 1e kooprecht vind ik dan wel een goed plan(voor als de eigenaar toch sterft).
Als je geen band met Bo hebt, zou ik een ander plaatsje voor haar zoeken. Jullie passen dan gewoon niet 100% bij elkaar. Misschien de volgende eigenaar van Bo wel, en dan is het toch wat leuker voor haar.

Ik zou in iedergeval doen wat je gevoel zegt, en even het schuldgevoel achter je laten(denk gewoon alleen aan jezelf voor even).
Succes!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:12

Jouw Bo (ik heb even gespiekt) is een prachtig paardje die echt wel een eigenaar vind die helemaal verliefd op haar wordt. GA voor Fjordy, en zorg voor een goed baasje voor Bo waarbij je zelf ook een goed gevoel hebt. Het is lastig meid!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 12:00

Yinari schreef:
Jouw Bo (ik heb even gespiekt) is een prachtig paardje die echt wel een eigenaar vind die helemaal verliefd op haar wordt. GA voor Fjordy, en zorg voor een goed baasje voor Bo waarbij je zelf ook een goed gevoel hebt. Het is lastig meid!

Dank je wel Haha!

Ik heb de keuze gemaakt, en Bo staat in de verkoop. Nu afwachten.. Ik heb geen haast.

Edie_Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:08

heey wat een moeilijke beslissing ik denk dat ik htzelfde zou hebben gedaan en uiteindelijk zou kiezen om eerst te vragen aan de eigenaar van fjordy of hij te koop staat en zo ja jij hem graag wilt kopen als je een goed plaatsje vor bo hebt gevonden anderrs zou je ze misshcien allebei kunnen houden en dan voor bo een betaalende verzorgster zoeken ofzo.

Josjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:56

Ik zou voor Fjordy kiezen!
Bo is dan wel jou paard, en het gevoel dat jij hebt kan ik wel begrijpen. maar als jij meer plezier hebt met Fjordy.. moet je dat zeker doen! Bo komt bij nieuywe eigenaren die misschien wel heel veel lol van hem hebben..
dat is en voor jou beter en voor Bo beter!
Succes

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:00

Ik heb dat ook met elvis,en had hem al op marktplaats gezet en was al serieus bezig met iemand toen ik ineens had ,owww erg ik wil niet dat hij weg gaat,en heb alles afgeblazen heb hem van marktplaats afgehaald en ben er vanmiddag heen gegaan en hij was super braaf ,helemaal niet ongeduldig haha en niet zo heel erg voorwaarts het leek wel of hij dacht goed zo hier heb je goed aan gedaan ik hoor gewoon bij jou haha....

Maar ik kan jou gevoelens dus goed begrijpen en Bo is idd schitterend zeg,dus zal snel een baasje krijgen....

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:05

ik zou voor fjordy gaan en overlegge met de eigenaren of hij/zei te koop is en jammer genoeg denk ik bo te koop zetten.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 21:29

Bo is vandaag verkocht.. Zo snel !
Maar ik heb er vreden mee, ze gaat niet ver. En ik kan haar altijd op zoeken Haha!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:54

Ik denk dat je de juiste keuze maakt door Bo te koop te zetten. Het dier is beter af als die een baasje treft die wel alles met 'm wil doen en de klik ermee heeft dan zoals het nu gaat. En voor jou is het ook niet leuk dat je je nu eigenlijk schuldig voelt voor het feit dat je liever naar Fjordy toe gaat dan naar Bo.
Hopelijk kun je Fjordy straks kopen meid!

Nadine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:42

ik denk dat je bo moet verkopen, je heb toch een betere band met Fjordy, hoe zielig het misschien ook voor bo is. maar je moet niet een paard houden terwijl je niet echt een band met haar hebt.
Ik zou ook gewoon overleggen met de eigenaar van Fjordy, of fjordy te koop is jah of nee

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:45

Bo verkopen zodat ze bij iemand komt die er heel blij en tevreden mee is. DAn is iedereen happy.

eroftmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:49

ik denk dat je de goede keuze gemaakt heb
weet je al wat er met fjordy gebeurt??

groetes amanda

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 07:54

Bedankt allemaal Lachen!

Bo wordt over een uurtje opgehaald.. Gelukkig niet ver, zodat ik haar volgende week op kan zoeken ! Ik weet zeker dat ze het goed krijgt, mijn gevoel is wel gerust gesteld.

Met Fjordy weet ik nog niet of ik het er over ga hebben. Het is nu een moeilijke tijd, en ik weet.. (het is toch een boer) Zodra hij weet dat ik intresse heb gaat hij hem eruit doen. En dan betaal ik maandelijskte kosten, nu niks.. alleen extra kosten zoals nieuw zadel ofsow.