Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
katrien_neke schreef:sommige wel!
bij ons staan 2 paarden die naar de slacht zouden worden gebracht ... maar de een heeft enkel een dikker achterbeen, waar ze absoluut geen last van heeft en wat je ook bijna niet meer ziet!
ik zou je graag willen helpen hyppolyte maar zelf weet ik het ook niet.
ik hoop dat je een antwoord vind.
gr katrien
Ellebelletje schreef:Ik denk dat we hier wel weer de eeuwige discussie op kunnen gaan starten waarom ze een paard bij de slacht wil gaan kopen en blablaba...maar daar schiet te TS niets mee op!!!
Anders had ze wel een discussieforum opgesteld voor het wel of niet kopen van een slachtpaard!
TS: Goed van je dat je dit van plan bent! Laat je wel een dierenarts mee om te keuren? Om zeker te weten dat je geen gebrekkig paard koopt?
Ik zou gewoon eens bij de echte slachthuizen navragen, of kijk eens op paardenmarkten! Daar staan ook veel dieren met eindbestemming : Slachthuis!
En zekerste weten dat er niet Alleen maar slechte dieren hier belanden.
rowan17 schreef:Ellebelletje schreef:Ik denk dat we hier wel weer de eeuwige discussie op kunnen gaan starten waarom ze een paard bij de slacht wil gaan kopen en blablaba...maar daar schiet te TS niets mee op!!!
Anders had ze wel een discussieforum opgesteld voor het wel of niet kopen van een slachtpaard!
TS: Goed van je dat je dit van plan bent! Laat je wel een dierenarts mee om te keuren? Om zeker te weten dat je geen gebrekkig paard koopt?
Ik zou gewoon eens bij de echte slachthuizen navragen, of kijk eens op paardenmarkten! Daar staan ook veel dieren met eindbestemming : Slachthuis!
En zekerste weten dat er niet Alleen maar slechte dieren hier belanden.
Je zegt het zelf al; EINDBESTEMMING! En denk je nu werkelijk dat je een dierenarts mee krijgt naar t slachthuis om een paard te keuren?
)

rowan17 schreef:Hoe zou jij het vinden als jij je paard voor de dood wegdoet, en een ander (de slager dus) het doodleuk (hoe toepasselijk..) voor je doorverkoopt?
hyppolyte schreef:dat snap ik, daarom vraag ik me dus ook af hoe dat wel in z'n werk gaat. En het gaat me niet om wel of niet daarvandaan halen, sommige paarden zullen daar indd met goede reden staan, maar ik heb genoeg verhalen gehoord van mensen die een heel leuk paard eraan over hebben gehouden. dus vraag ik me af HOE ik dat moet doen en niet OF. Ik ben oud en wijs genoeg om daar zelf over te beslissen. uch* ik heb gezegd...
Ik denk ook dat er een paar redelijk gezonde paarden zullen staan. Ik heb er geen verstand van ofzo, maar als je een dierenarts mee kunt krijgen , zeker doen!
Ik hoop dat je vind wat je zoekt, maar wat je ook naar huis neemt, hartstikke moedig om hem/haar een beter leven te bieden !

rowan17 schreef:Hoe zou jij het vinden als jij je paard voor de dood wegdoet, en een ander (de slager dus) het doodleuk (hoe toepasselijk..) voor je doorverkoopt?