Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
heb toen van een andere bokker de volgende tip gekregen en dankzij die tip heb ik hem nog steeds en is het probleem opgelost.

Ulfeino schreef:Heb even op internet gekeken op de website www.equion.nl staat een Be Nice halster, het kost 36,50.
.

poes schreef:Dan zou je toch eens moeten nadenken waarom ze dat net vervelend vindt. Is er ooit wat gebeurd? Staat ze graag in de groep? Komt ze makkelijk mee uit de wei? Staat ze vaak alleen in de wei? Krijgt ze voldoende tijd om rustig te eten voor ze naar buiten gaat? ...
daantjuhhh schreef:Als je een ketting gebruikt onder de kin door.
Ga dan iig alsjeblieft niet trekken.
En als hij zijn hoofd in de lucht gooid, ga dan niet tegen hangen en niet meer loslaten want dan blijft de ketting oip spanning en ik heb er al eens een paard tegen de vlakte zien gaan op die manier.
Dus als hij zijn hoofd in de lucht gooid zal hij tegendruk voelen.
Als hij die gevoeld heeft geef hem dan weer "lucht" want als je vast blijft houden gebeuren er ongelukken!
Verder ik hoor dat je door een andere wei moet naar zijn eigen wei.
Ik denk meer dat dit gewoon een angst is van je paard om in een vreemde kudde klappen op te lopen.
En ze zich zelf al vast wil verdedigen!

Cassidy schreef:Ik denk dat je paard ook dominant is naar jou toe, maar je dat niet echt doorhebt. En het uit zich onder andere door dit gedrag aan de hand. Ik zou nogmaals willen adviseren om grondwerk te gaan doen, desnoods eventueel Parelli.
)