Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Kaat_E schreef:Mensen die toevallig hun autopapieren bij de hand hebben en van hun wagen dus weten dat die een aanhanger van 2000 kg mag trekken, ben ik zéér erkentelijk als die mij merk en type willen doorgeven.
Op i-net vind je bijvoorbeeld ook dat een Hyundai Terracan meer dan 1800 kg mag trekken, maar die van ons dus echt niet, vandaar dat ik persoonlijke ervaring vraag.
Range Rover 1973 V8: 3500kg
Kaat_E schreef:Jaaa... Rover. Ik weet het.
Maar dat zijn weer geen personenwagens, hé.
Ik vrees dat het dan toch een "grote" zal blijven.
Bedankt alvast.
Hoe zit dat juist met die kogeldruk?
Kaat_E schreef:Ja, ok. Ik ga niet zeuren over de definitie van personenwagen. Luxe-wagen, dan? Ik veronderstel dat je wel snapt wat mijn pa bedoelt met "als het kan liever een personenwagen dan een jeep" (en dan bedoel ik jeep even niet als merknaam).
Kaat_E schreef:"De maximaal toegestane waarde staat op het typeplaatje."
Van de trekhaak, veronderstel ik?
Staat er een symbool voor ofzo?
En hoe weet je of dat klopt met de aanhanger die er effectief achter hangt? (Ja, sorry, ik ben een ui op dit vlak.)
Dat is niet iets dat ze checken bij de technische keuring ofzo?
Hoe controleer ik dat dan?

cissy schreef:wij zijn ooit eens vanwege pech met de versnellingsbak door de wegenwacht (met een VW station personenauto, Passat?) van de weg gesleept, dus die VW sleepte: 1 daihatsu Rocky met 2 personen erin + 1,5 paardstrailer mét paard van de weg! Heuvel op ook nog want we moesten de snelweg af omhoog....
Moet een sterke auto geweest zijn![]()
Wij wogen bijelkaar wel 2800kg denk ik