Auw, leren laarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

Auw, leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:10

Ik heb dus vandaag ein-de-lijk mijn mooi petries binnen gekregen.
En nu sta ik op het punt ze uit het raam te gooien.

Wat doen die krengen pijn!

Traplopen zegt iedereen,
heb geen zin om 3 dagen lang te gaan traplopen
moet toch makkelijker kunnen!

Dus, alle tips zijn welkom!

delete

Re: Auw, leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:05

hahah. ik heb ook leren laarzen voor nog niet zo lang, Nou ik kan je vertellen ik kan de trap met moeite op en af! Haha! Ik ga echt niet traplopen, ik loop ze wel in, of ga fietsen. dan rij ik er gewoon een keer mee. En ga weer fietsend naar huis. Maar om nou trap te lopen. hmmm, misschien is het de beste oplossing, maar ik doe het niet!

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:11

haha.. als ik zoo de verhalen lees van diegene die net nieuwe leren laarzen hebben, denk ik dat ik geluk heb ofzo Tong uitsteken , heb ze namelijk geen moment vervelend/pijnlijk gevonden, kon er meteen mee lopen,traplopen (was wel wat moeilijk maar niet dat het echt pijn deed ofzo), fietsen en vandaag heb ik er voor het eerst mee gereden. Vond het wel wennen, maar ik vind ze echt heerlijk! (Ik heb trouwens ook petries, wel met rits trouwens)
Laatst bijgewerkt door Laurier op 19-08-06 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:15

Hahah, ik kon d'r eerst ook niet mee traplopen, liep als een pinguin de trap op en af Tong uitsteken .. Ben heel vaak door me knieen gegaan en weer omhoog en gewoon lopen, bij mij hebben ze trouwens niet echt pijn gedaan ofzo.. Maar ik heb ze nu geloof ik 3 jaar dus ze zijn al goed ingelopen Knipoog Ik heb er trouwens wel na anderhalf jaar een rits in laten zetten, want ik kreeg ze haast met geen mogelijkheid weer uit..
Laatst bijgewerkt door Fleurr_ op 19-08-06 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:17

Naja, ik ga morgen mijn nieuwe laarzen ophalen, maar je maakt mij nu wel bang hoor Tong uitsteken

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:36

Ik wil er ook aanschaffen, maar ik ga nog maar een paar keer over nadenken als ik alles zo hoor hihi. Haha!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:38

Ooh ik heb vandaag ook leren gekocht. Scheve mond
Ik had het wat onderschat geloof ik. Nagelbijten / Gniffelen
jeeetje mina, je moet er wat voor over hebben *LOL*

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:42

Ik zelf heb al een redelijk lange tijd leren laarzen.. maar gelukkig érg soepele (rectiligne, met rits) en heb er nooit pijn van hoeven te lijden Nagelbijten / Gniffelen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:47

Oh ik weet het nog, het was een hel! hahahaha Clown
Blauwe knieholten, tot bloedens toe... ik ben een aantal dagen achter elkaar tien minuten op de hometrainer bij ond thuis gaan zitten met die dingen, deed vreselijk veel pijn maar ze waren snel ingezakt.

En maak je niet druk, het is snellen voorbij dan je denkt en dan zitten ze weer heerlijk Knipoog

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:52

Ik heb de petrie anky, mijn eerste paar heb ik helemaal ingelopen door met de hond te wandelen en m'n kuit op rek oefeningen te doen. Mijn tweede paar wilde ik niet zo ver uitlopen om te voor de wedstrijden te houden en die heb ik 2 dagen paar uurtjes aangehad en toen mn paard opgegaan..

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:42

lieve mensen pijnlijden hoeft niet. Ach gut ik heb bij mijn ruitershop gewoon inleg hakjes gekocht. Hierdoor zit de bovenkant van de laars niet direct in je knieholte. Ik moest er vervolgens gewoon mee gaan rijden, juist niet fietsen en traplopen (dan zakken ze verkeerd in) en na 2 jaar zijn ze voldoende gezakt en kunnen de inleghakjes eruit! Ideaal en geen pijn!
Die dingen kosten slechts 10 euro, peanuts als je het met deze horrorverhalen vergelijkt! Haha!

Marjo84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:05

Ik ken het probleem van pijnlijke leren laarzen helaas ook.. heb nu ook van die inleghakjes, ideaal! Mijn knieholtes blijven nu tenminste heel. (had mijn laarzen al wel een beetje ingelopen en gefietst, maar ze zakten niet zo snel, vandaar de hakjes) Kan ze je echt aanraden!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 17:39

De inleghakjes heb ik ook en toch doen mijn knieholtes pijn

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:27

Die inleghakjes kun je er niet na 2 jaar uithalen, want dan is je laars al op het verkeerde punt ingezakt. Geloof me dat doet echt pijn als je dat dan ineens doet.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:06

Ik ben toen met mijjn paard op schoenen de bak ingegaan. heb ze aangetrokken, erop geklommen. na het rijden eraf, laarzen direct uit. en dat volhouden Haha! heb amper pijn met inlopen gehad. En ik reed met extra dikke sokken. scheelt een hoop blaren!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:52

Ik ben er ook een paar maanden mee bezig en heb ook momenten van spijt gehad.
1,5 week geleden, had ik een anderhalf uur durende fotoshoot met Silence.
Eigenwijze ik, wilde nette foto`s, dus heb ik mijn leren laarzen aangetrokken.
Na 1,5 uur kon ik mijn laarzen bijna niet meer uit, zo erg lagen mijn voeten open.
Ik heb een week op slippers moeten lopen omdat ik niet in schoenen kon. Na die week weer gaan rijden met de laarzen en nu heb ik bijna nergens meer last van.
Misschien heb ik veel pijn gehad na die fotoshoot maar schijnbaar is het wel goed geweest. Ik begin mijn laarzen nu stiekem toch steeds leuker te vinden.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:57

tja wie mooi wil zijn moet pijn lijden Extreme duivel Haha! En ja, traplopen en fietsen zijn de beste oplossingen! Wat je ook nog kan doen, is hele natte doeken in de laarzen steken, een uurtje gewoon helemaal nat laten worden, dan de laarzen aantrekken en de rest van de dag aanhouden. Dan zetten de laarzen zich naar je been, en gaat het iets makkelijker! Succes!

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:59

ik liep er gewoon mee in huis Lachen
en ik weet hoe je je voelt ik had hele blauwe kuiten en voelde me net een stijfe hark als ik de auto in moest of het paard op moest Vork
eigenlijk ik straplopen wel de beste optie, maar ik deed er ook gewoon mee in huis lopen.
of als me moeder naar de super ging deed ik ff snel een rijbroek aan en me laarzen weer aan Nagelbijten / Gniffelen

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:07

Jaa ik sjouwe ook het huis rond, EN als ik ermee weg ging moest ik Laarzenknecht en andere schoenen mee nemen. Ik heb er heel lang over gedaan, Maar nu kan ik ze voor geen goud meer missen!!!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:57

rijden werkt toch het beste??
ik kom nu niet eens me paard op hoor, met me laarzen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:24

Vroeger lieten ze de laarzen vol lopen met water, en lopen tot het water droog is, dus eventueel ook mee slapen ja, schijnt onwijs goed te werken, en ja, wel pijnlijk!

Applebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:06

Ik heb vorige week de Petrie 7000 dressuurlaarzen gekocht. Gemaakt van kalfsleer en super hoog opgesneden aan de buitenkant met een hele harde schacht. De binnenkant van de laars is gemaakt van een zachter leer zodat je been mooi aansluit tegen je paard (zodat je niet helemaal het idee hebt dat je met je been in het gips zit!)

Ik heb ze van de plank af omdat ik een nogal makkelijk maat heb. Ik heb er nu totaal 5 keer in gereden en ze zitten heerlijk! Ik loop er niet op, trek ze aan na het opzadelen. Ze waren duur genoeg dus ik heb geen zin in vroegtijdige slijtage van de zool. Ik gebruik dunne katoenen sokken van Ariat en trek de laarzen uit met een laarzen knecht die ook voor je voet langs gaat (veel makkelijker en zo trek je ook het hakje er niet af). Het uittrekken is even sjorren maar dat is het dan ook alles. De eerste keer was even wennen maar niet pijnlijk. Nu de 5de keer zitten ze al geweldig, terwijl ze natuurlijk nog niet 100% ingebroken zijn. Alleen het opstappen is ietsje moeilijker omdat je dan natuurlijk je been extreem buigt en de laars in je knieholte drukt.

Mijn advies is om gewoon te gaan rijden met je laarzen. Ze zijn er niet voor gemaakt om op te lopen en daar worden ze ook niet beter van. Zorg ook dat je de laarzen of liggend, of ondersteboven of met laarzen spanners bewaart want anders kunnen ze te ver inzakken.

MLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:12

Heb rectiligne oregon, met rits. Ze zaten heerlijk vanaf dag 1. Heb mn rubberen laarzen gelijk op marktplaats gezet. Iemand interesse?

CindySarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:27

traplopen .. fietsen .. :p veel plezier

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:52

Je kunt van petrie van die hakjes kopen die je erin legt zodat ze er wat hoger in zit en die rand dus niet zo in je knie holte snijdt. Daarnaast heeft het als voordeel dat de bovenkant van je laars in je knieholte niet ombuigt, vaak zie je dat die rand een beetje om gaat buigen door het lopen (als je ze ten minste lekker hoog gekocht hebt zodat ze perfect zitten na het inlopen) en dat is toch zonde, ik loopt mijn nieuwe laarzen altijd in met die hakjes!
Verder gewoon iedere dag een paar uur aandoen, veel mee lopen, fietsen traplopen enz. Al is fietsen en traplopen niet het meest leuke en pijnloze om te doen, maar dat zijn nou eenmaal leren laarzen, anders moet je het op rubberen houden.
Een sok met extra steun om je enkel en wreef wil ook wel eens helpen, omdat het ook daar niet altijd even lekker zit op het begin. Succes!