welke trailer met voorlader?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ocorde

welke trailer met voorlader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 21:49

Hallo allemaal,

Omdat onze 3-jarige merrie moeilijk van de trailer afwil (achterwaarts) en dit nogal problemen op kan leveren, denken wij er overna om een trailer te nemen met voorlader zodat ze makkelijk van de trailer af kan zonder achterwaarts te moeten. Nou is mijn vraag wat de beste trailer is met voorlader, ik heb al verschillende gezien en qua exterieur heb ik zo mijn voorkeuren, maar wil ook graag dat de trailer goed en betrouwbaar is natuurlijk. Alvast erg bedankt.

Groetjes Jinke

justahorse

Re: welke trailer met voorlader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:29

een i for williams vind ik persoonlijk een hele goede trailer en ligt heel goed achter de auto. De meeste hebben ook een voorlader.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:04

Wat is het probleem bij je merrie waardoor ze niet achterwaarts wil of durft? waarom ga je niet het moeilijk achterwaarts gaan trainen zodat ze op elke trailer kan laden ipv een (vaak duurdere) voorlader te kopen? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:10

Ik heb een Ifor Williams 510 R de Luxe.
Een extra grote trailer met losse zadelkast, echt een ideale trailer en erg makkelijk in gebruik Ja
Enige "nadeel" is dat het een erg zware trailer is, hij weegt leeg al zo'n 900 kg en het totaal gewicht is 2800kg, je hebt dus wel een zware auto nodig.
De normale 2paards is wel wat lichter maar nog steeds zwaarder dan de gemiddelde trailer.
www.jozua-aanhangwagens.nl

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:19

Cissy heeft mij afgelopen zaterdag geholpen met trailerladen en dat is echt een aanrader. Ik zou dat zeker proberen voordat je gaat voor de (dure) aanschaf van een voorlader, en dan praat ik nog niet over de auto die je nodig hebt om hem te trekken over het algemeen. Ik weet dat er naast Ifor Williams een ander merk is dat voorladers maakt (google?), die zijn wat goedkoper, maar even goed een stuk zwaarder dan een normale trailer. In ieder geval veel succes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:07

Even to-the-point: Ifor Williams en Jean Luc Fortrais hebben "standaard" een voorlader. Weijer, Henra, Masta, Westfalia en Bockmann kunnen op verzoek een voorlader leveren. Anderen misschien ook wel, maardat moet je dan even checken voordat je koopt. De kans om er eentje tweedehands te vinden bij deze merken is vrijwel nul. Als je een voorlader besteld, dan heeft dat een reden en verkoopt men vaak niet "zomaar" de trailer. Ifor en Jean zijn tweedehands wel te vinden, maar worden ook niet bij bosjes aangeboden...........
Besef ook dat een Ifor een hele dikke 4x4 vereist om er veilig mee te rijden, de 1,5-paards mag al 2000kg wegen!!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:36

Ik heb een 1,5 paards ifor (vorig jaar nieuw gekocht) en deze komt op een totaalgewicht van 1600 kilo. Dus mag toch wel achter redelijk wat auto's.

Wel een behoorlijke auto natuurlijk maar je hoeft er ook niet meteen een hummer voor te zetten Haha!
Bij de 2-paards ifor is dat al anders want dan moet je er echt wel een stevige trekauto voorzetten.

Mijn ifor mag gelukkig zowel achter mijn sportage, als achter de bmw van mijn ouders dus ik heb altijd wel een auto voor handen (bmw op diesel is toch een stuk prettiger voor je portemonnee als een sportage op benzine, als je er een trailer achterhangt Knipoog )

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:46

goedkoper is het dus om je paard achterwaarts te leren... Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:49

cissy schreef:

waarom alleen goedkoper? Waarom moet het altijd maar het goedkoopste zijn? Is alleen DAT dan het beste?????

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:34

Wij hebben ook een Ifor Williams met voorlader, maar ik moet zeggen dat we hem eigenlijk nooit gebruiken. Ik denk dat als mijn merrie 1x door heeft dat ze ook vooruit eruit kan, dat ze dan dus niet meer achteruit gaat Haha! En achteruit gaat prima, dus dan ga ik niet extra moeite doen om die hele voorklep weer open te doen. Maar als ze absoluut niet achteruit willen, is het wel een uitkomst natuurlijk Lachen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:41

Het voordeel van de IFor \vind ik alleen al zijn bovenvoorklep die open kan. Ebo staat regelmaat lekker brutaal naar buiten te kijken via dat deurtje.
Ik heb vandaag de nieuwe Ifor gezien, maar die is echt knap geworden. Zeker de zilvergrijze is een erg mooie uitvoering.

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:11

Ook een voordeel is dat je je paard er dan alleen af kan halen. Mijn paard blijft dus alleen rustig staan wanneer de klep naar beneden gaat wanneer ik er naast sta, ben zelf ook als de dood dat ze zich om wil draaien. Alleen van de trailer af halen lukt mij dus niet. Dat is toch best lastig Huilen

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 10:56

cissy schreef:

Mijn paard kan heel goed achterwaarts, zelfs onder het zadel snapt ze het al heel goed, maar het probleem met de trailer is dat ze angst heeft voor de klep die scheef afloopt. Wanneer ze dit voelt schiet ze meteen weer naar voren en wil ze zich binnen no-time omdraaien en aangezien ik een anderhalf paards trailer heb op dit moment, is dat niet zo handig...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:59

nd423 schreef:
Ook een voordeel is dat je je paard er dan alleen af kan halen.

Dit was voor mij ook 1 van de redenen om voor een ifor te gaan!
Ik ben meestal niet alleen maar degene die mee gaat (mijn vader) is niet zo'n paardenheld en kan me dus niet echt helpen.
Bij het vooruitladen kan ik dit prima alleen. Bij achteruitladen niet. Ik durf niet eerst de stang erachteruit te halen en dan pas het paard los te maken en andersom ook niet.
Vandaar dat ik een vooruitlader een prima oplossing vond!
Nu blijkt trouwens dat mijn pony het liefst nog zo vanaf de grond de trailer instapt (dus zonder de laadklep te gebruiken Haha! ), dus eigenlijk had ik nog wel een trailer kunnen nemen met alleen deurtjes en geen laadklep.
Maar ja nu heb ik de trailer nou eenmaal dus mijn monstertje moet zich maar aanpassen Knipoog
Nu probeert hij telkens naast de laadklep te lopen en dan vanaf de zijkant zo in 1 keer de trailer in te stappen. Ook bij het uitladen springt hij het liefst zo vanuit de trailer op de grond. Tja waarom zou je ook zo'n handige klep gebruiken Haha! Koe

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:07

mare wat is het probleem dan dat die niet achterwaarts wil.. misschien kun je er ook mee oefenen.. doe ik ook Lachen
verder weet ik niet voor welke je zou moeten gaan, daar heb ik geen verstand van Lachen Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:21

Citaat:
waarom alleen goedkoper? Waarom moet het altijd maar het goedkoopste zijn? Is alleen DAT dan het beste?????

Hoor je mij dat zeggen? nee, DAT is niet het beste, het beste is om je paard te leren dat de klep niet eng is, niet alleen voor je eigen veiligheid maar ook voor die van het paard!

Ik word wel eens moedeloos van al die mensen die allerlei oplossingen gaan verzinnen (zoals het kopen van een voorlader) ipv het daadwerkelijke probleem: ' het niet achterwaarts gaan op de klep' aan te pakken. (reken maar dat ik weet waar ik over praat!)

Dat is de makkelijkste manier van oplossen, we kopen wel een voorlader.... je moet maar genoeg centen hebben dan kun je dat doen. Lachen Een goedkopere oplossing is iemand inhuren die je paard leert dat de klep niet eng is, dan kun je met elke trailer weg.

Maar ik ben niet degene met een laadprobleem, dus het zal mij verder w*rst wezen Lachen van mij mag TS een nieuwe trailer gaan kopen als zij dat wil. Ik geef alleen maar aan dat het ook anders kan.

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 10:26

cissy schreef:
Citaat:

Hoor je mij dat zeggen? nee, DAT is niet het beste, het beste is om je paard te leren dat de klep niet eng is, niet alleen voor je eigen veiligheid maar ook voor die van het paard!

Ik word wel eens moedeloos van al die mensen die allerlei oplossingen gaan verzinnen (zoals het kopen van een voorlader) ipv het daadwerkelijke probleem: ' het niet achterwaarts gaan op de klep' aan te pakken. (reken maar dat ik weet waar ik over praat!)

Dat is de makkelijkste manier van oplossen, we kopen wel een voorlader.... je moet maar genoeg centen hebben dan kun je dat doen. Lachen Een goedkopere oplossing is iemand inhuren die je paard leert dat de klep niet eng is, dan kun je met elke trailer weg.

Maar ik ben niet degene met een laadprobleem, dus het zal mij verder w*rst wezen Lachen van mij mag TS een nieuwe trailer gaan kopen als zij dat wil. Ik geef alleen maar aan dat het ook anders kan.

Ja ik weet dat het goedkoper zou zijn om daar mee bezig te gaan en dat gaan we ook nog wel proberen, voor de zoveelste keer. Maar aangezien mijn paard zich dan achterover laat vallen, wat ze anders nooit doet, is ze nu al in behandeling bij een fysio/kraker, omdat ze helemaal verzet was en dus niet meer te rijden, nou dat maakt het niet echt goedkoper moet ik eerlijk zeggen hoor Haha! en ik wil ook graag trainen voor de wedstrijden en op die manier lukt dat niet echt. En aangezien ik nu een anderhalf paards trailer heb en op zoek ben naar een 2-prds omdat ik meerdere paarden heb, kan ik altijd even uitkijken naar een trailer met voorlader toch.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:52

no offense, het was niet zo zeer tegen jou gericht maar als tegenhanger van Ikke.
Ik begrijp jou wel, maar ik blijf bij mn standpunt dat je dat kunt trainen. Als jij je happier voelt door een nieuwe trailer te kopen dan moet je dat zeker doen.
Er lezen echter nog meer mensen mee en niet iedereen is zich bewust dat het te leren is ondanks de slechte ervaringen van het paard.

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:50

Toen wij onze 2 paards trailer kochten was dat ook een ifor met voorlader. Die gebruikten wij niet want onze paarden liepen ook achterwaarts goed de klep af. Totdat we met de paarden op vakantie gingen en het ene paard precies op de rand van de klep stond en er op een rot manier vanaf gleed. Gelijk kreupel, dik been, kortom een paarden vakantie zonder rijden. Sindsdien gebruiken wij toch de voorlader. We hebben inmiddels de grotere versie gekocht mét voorlader. Ondanks dat onze paarden nu alweer een aantal jaren netjes, zonder blessure de voorlader aflopen, doen ze dat ook nog steeds, als het moet, achterwaarts. Tuurlijk "moet" een paard ook achterwaarts de trailer af kunnen maar ik ben ervan overtuigd dat het voor een paard best eng is om achterwaarts van een schuine klep af te moeten lopen met het gevaar er dan ook nog eens af te kunnen glijden. Mijn 3 jarige vond het eerst maar eng om voorwaarts eraf te gaan, nu doet hij het ook heel beheerst. Voor mij vind ik een voorlader echt de beste oplossing. Ik wil nooit meer iets anders. Ik vind de ifor niet de allermooiste trailers om te zien maar wel de gebruiksvriendelijkste.

Nadeel is dat ze wel wat zwaarder zijn. Maar een prima wegligging.

Al zou ik nu weer een andere trailer aan moeten schaffen, dan zeer zeker weer een ifor. Veel succes!

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:52

Ik ben ook zeer te spreken over de Ifor williams. Wij hebben beide opties erop zitten, voorlader en deurtjes achter.
Mijn paard wil niet meer met een laadklep te trailer op en met het opstapje is het geen probleem. Dat wij de trailer kochten vonden wij het ook een voordeel dat je van voren alles kan open zetten, zodat het voor een paard een vriendelijkere uitstraling heeft. Het andere voordeel vind ik ook op wedstrijd, klepje en voorlader open en mijn paard vermaakt zich prima, genoeg frisse lucht en voldoende om naar te kijken.
Trailer is niet super mooi maar erg gebruiks en paardvriendelijk.
Ik vind het slot erg praktisch en de datachip geeft een veilig gevoel.
De fautras hebben wij ook bekeken, maar zag er niet zo degelijk en betrouwbaar uit

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:35

Dat vind ik ook een groot voordeel: de klep die je open kunt zetten aan de voorzijde. De paarden kunnen lekker naar buiten kijken zonder dat je bang hoeft te zijn dat er bv een hond je trailer inloopt of dat je paard uithaalt oid. En de datachip is ook een veilig idee.

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:16

Wij hebben ook een een aluminium vloer gekozen, dat was toen nog een optie, maar zie nu op de site dat dat bij de standaard uitvoering hoort. Loop ik geen risico dat mijn vloer verrot.
Ook goed over nagedacht bij de ifor williams

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:24

IFOR WILIAMS = THE BEST Cool
is Ifor Wiliams trouwens de enige trailer met voorklep?? Nagelbijten / Gniffelen
maar ze zijn sowiezo heel handig, ze kunnen tegen een stootje!! Knipoog

(wij hebben de 4 paards btw Bloos , heb jij niks aan maar ik meld het ff Tong uitsteken )

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:18

Liezjuh schreef:
IFOR WILIAMS = THE BEST Cool

Dit dacht ik ook..... wij in januari de nieuwste zwarte versie 2 paards gekocht...het eerst ritje, kan ik na 1 km mijn trailer en paard total loss verklaren Verdrietig

Het achterste deel van het middenpaneel is tussen zijn benen beland....beiden achterbenen helemaal kapot...ben nog steeds bezig met revalideren..... en hulp en medeleven krijgen we niet van ifor (zo ga je toch niet om met je klanten).....heb nu al 8 maanden een trailer in de schuur staan waar ik niks maar aan heb en een heel jaar naar de knoppen Boos!

Nee voor mijn nooit meer een een ifor (helaas ....want vondt hem super) Verdrietig Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:43

Wat vervelend, hoe is dat gebeurd dan?
Zover ik weet zit dat gewoon goed vast aan de middenstang en kan het door de achterstang absoluut niet van zijn plaats.