Veel verschil met punten op de wedstrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anniicka_x

Veel verschil met punten op de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 14:04

Sinds de nieuwe proeven heb ik heel veel verschil in punten. Ook hoe hoger je gaat rijden komt dat steeds meer voor. Ik rijd nu M1 en ik heb al een paar keer gehad dat ik bij de ene proef in de 170 scoor en bij de ander boven de 195... nu is mijn vraag hebben jullie dat ook?

karijn

Re: Veel verschil met punten op de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:48

Tja, het is en blijft een jurysport. Ik heb in het verleden wel eens van zulke grote verschillen gehad, het afgelopen jaar (nog) niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 06:49

RT-D -> WD-V

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:15

nee, juist niet meer. bijna altijd identieke scores.En 1 keer een uitschieter naar 200, maar dat kwam omdat de jury zo blij was dat ie eindelijk eens iemand in de ring had die zijn paard niet liet lopen, maar eraan bleef rijden! Hij gaf later toe dat rond de 185 ook juist had kunnen zijn, als er beter gereden was door de overige ruiters!

Dus nee, geen last meer van.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:22

Ik wel elke wedstrijd bijna. Maar dat komt omdat we niet in een vast ritme kunnen komen. Hij is elke keer kreupel en dan rijden we weer een wedstrijd en gaat die de ene proef super en de andere proef niet, ligt er heel erg aan wat voor bodem. (Maakt trouwens niet uit welke proef er in de 170 is, elke wedstrijd verschillend Knipoog)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:28

Ik had met de oude scoren eens op mijn 3 wedstrijd een mega verschil van 175 en 156.
Al was de tweede proef idd iets minder maar niet veel. haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:18

Ik had (met de nieuwe proeven) voor mij en omstanders 2 gelijkmatige proeven Knipoog en dat was dus 176 en 202 punten Lachen

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:40

Dan ben ik niet de enige die er last van heeft Tong uitsteken

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:47

Ik ook hoor. Vorige week vond iedereen, ook instructrice van mij, mijn eerste proef beter gaan als de tweede. En dan krijg je de coupons en wat blijkt? Eerste proef 174 punten, tweede proef 194 punten. Dat scheelt gewoon 20 punten...

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 17:16

Ja dat heb ik dus ook heel vaak! Heb je een slecht gevoel..hele hoge punten en dan vond je het zelf goed gaan en dan weer hele lage..

Charretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:54

Ja, het zijn er wel meer!!
ik was bijv. zondag mee op wedstrijd, en toen had ze 177 en 191 punten! heel raar, maar zij vond het 2e proefje voor haar gevoel ook lekkerder gaan.
ik weet niet hoe dat bij jou is.... ?:)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:46

Hmm, ik vond toen de ene proef beter gaan, maar daar had ik dan lage punten op. Vond mijn instuctrice ook enzo. Nja, dat was ook de enige keer dat ik dat vond en dan lage punten had, normaal kan ik het nog wel een beetje peilen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:37

ik heb het altijd en zo nu ook weer. 166 en 181 Haha! groot verschil vind ik dat.

maar weet precies hoe het komt en dat komt niet door de proeven. 2e proef ben ik ontspannen en rij ik er meer aan.. de 1e proef gaat vaak mis.. deze keer in de vorm van een hyperaanval.. maar dat kunnen ook andere dingen zijn doordat ik me opfok en willem daarbij denkt bekijk het maar. al gaat het losrijden daarvoor nog zo goed.

met grotere wedstrijden heb je vaak ook 2 verschillende jury's en dan zie je ook vaak veel verschillen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:41

Anniicka_x schreef:
Sinds de nieuwe proeven heb ik heel veel verschil in punten. Ook hoe hoger je gaat rijden komt dat steeds meer voor. Ik rijd nu M1 en ik heb al een paar keer gehad dat ik bij de ene proef in de 170 scoor en bij de ander boven de 195... nu is mijn vraag hebben jullie dat ook?

Ja dat heb ik ook, maar dat had ik met de oude proefen ook.

Ik had laatst een slechte proef gereden en 191 punten en een goede proef en 173 (op de zelfde dag)
Bijna 20 punten verschil terwijl de lage poref 10x beter ging dan de hoog beoordeelde proef.

Maar dit heb ik eigenlijk standaart.
Heb ik een fijn gevoel over de proef heb ik vaak lage punten.
Heb ik een naar gevoel over de proef en liep t niet lekker heb ik vaak vet hoge punten..

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:57

Laatste wedstrijd had ik 201 (was wel wat veel vond ik persoonlijk, fijne proef hoor dat wel) en voor de 2e proef 175 (terecht, Orien stopte ermee en was hopeloos qua aanleuning) Heb wel vaker veel verschil, ook wanneer ik er zelf een heel ander gevoel over had.

tjeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:42

Vroeger heb ik ook hele verschillen gehad in m'n punten, maar nu niet egt meer

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:49

Klinkt bekend!

Ik ben nu een paar keer B gestart met een jonge merrie... De laatste 3 of 4 keer zat er elke keer meer dan 10 punten verschil. Ene proef rond de 170 en de andere proef dik in de 180.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:39

Ik vind dat je dat niet kunt vergelijken, je ene proef is de andere niet. Er zitten nu meer onderdelen in de proef, en als de aanleuning in de 2de proef iets minder is kan het je per onderdeel 1 punt kosten vergeleken de 1ste proef. Tel maar uit hoeveel punten dat zijn. Wat voor je gevoel gelijkwaardige proeven zijn hoeven het voor de jury helemaal niet te zijn.

Je kunt dit pas vergelijken als je beoordeelt wordt door 2 jury's in 1 proef.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:55

ik had gister in het M1 152 en 191. Vooral die 152 geheel terecht trouwens, was wel blij dat ik geen verliespunt had. Was de eerste keer M1, en nu sta ik iig op een winstpuntje Tong uitsteken
Beide proeven waren uiteraard heel verschillend

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:56

ik had vorige week ook zoiets eerste proef 200 punten die ging ook geweldig en tweede proef 161 hihi en die ging ook heel slecht.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:39

ik heb het bijna niet meer, zit hoogstens 4 punten verschil tussen, maar rijd ook wel constant over de 2 proeven dus zo rar vind ik het niet, met de oude proeven had ik het veel meer

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 08:54

Ik heb pas 3 keer een wedstrijd gereden met mijn pony en de 1ste 2 keer zaten de punten wel dicht bij elkaar.
Alleen bij de laatste keer zat er 15 punten verschil tussen omdat ik verkeerd aansprong in galop en haar niet verbeterde kreeg ik 2 keer een 2 dus tja dan is het verschil ook wel logisch vond ik..

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:03

Ik hoor met de nieuwe proeven heel veel dat er veel puntenverschil zit tussen de 2 proeven.
Maar dan even niet over de punten maar eens even over dit:
Iemand reed met een 4 jarige paard 2 L1 proeven. 2 gelijke proeven. Bij de ene krijg ze als commentaar 'Paard moet met meer lengte gereden worden' en bij de andere proef 'Paard moet meer opgericht lopen' .
Tsjaa spreken die elkaar nou niet tegen? Ik heb het idee dat de juryleden nu met de nieuwe proeven niet meer op één lijn zitten.

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:23

Ja inderdaad..

Maar dat is hetzelfde als dat sommige jury's het paard helemaal met de kin op de borst willen zien, bij hun maakt het niet uit of de achterhand er onder zit of niet. Dat vind ik zo slecht want zulke mensen halen bij die jury's hele hoge punten maar komen niet verder in de Z1 want hun paarden kunnen geen eens een goede keertwending. Bij zulke jury's rijd ik nooit winstpunten omdat ik mijn paard van achter naar voor rijd. En dat is zo jammer van sommige jury's...maarja dat is jurysport.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:03

Laatste wedstrijd in de L1

168 en 193 Pling De een vond het geweldig, de ander kennelijk niet....