waterdichte jassen topic

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

UniFlap

waterdichte jassen topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:13

Mensen mensen, hier mijn vraag..
Wat dragen jullie nu tijdens de regen? Zowel in de warmere periodes als ik de winter periodes?
Ik leen nu een waxjas tot onder m'n knieen, maar daarbij wordt m'n nek zeiknat en krijg ik dus vlekken.. Ook schieten de drukknoopjes constant los. (slechtere kwaliteit of gewoon niks voor mij:p )

Masada

Re: waterdichte jassen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:15

Een waterdichte jas van BR. Ik geloof model Cairns.
Fijne dunne jas en waterdicht.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:17

ik heb een lange jas van musto (duur, maar heel fijn), die ik ook te paard aan kan (lange split en beenbanden).
verder zweer ik bij de kyra k jassen: superkwaliteit en ook in een plensbui blijf ik droog!
het nadeel van wax vind ik zelf dat je het niet kunt wassen (niet zo fris na stevig zweten te paard) en het ademt niet. dus doe mij maar de moderne, hi-tech stofjes Haha!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:38

Zo daar heb ik nog niet eens over nagedacht! Ik vindt het zoiezo al een vies plakding :p gheghe

Palma_Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:42

Ik heb een waterdichte jas van Mountain hore

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:16

ik had vorig jaar een regenjas bij starho gekocht,
ik draag nu gewoon een trui met me regenjas deroverheen Haha!.
Laatst bijgewerkt door Debortje_ op 04-08-06 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:28

voor in de zomer:

een wind en waterdichte ademende jas van mountainhorse, superding echt 100% waterdicht en ademend heerlijk ding.
ook ben ik erg fan van softgeljassen deze zijn ook goedwaterdicht.

voor in de winter mijn anky ja ook goed waterdicht.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:34

Mies en ik en nog vele andere hebben een waterdichte jas van BR. Ik vind het zo'n heerlijke jas! En de jassen van Kingsland ook! Moet nog een nieuwe halen voor deze winter. Je moet gewoon even langs Sta-Rho, daar hebben ze heel veel waterdichte jassen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:49

ook de kingsland jassen, kentucky en schumacher zijn erg goed!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:33

Zomer en winter Tenson!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:37

Helly Hansen, 's winters met fleecevest lekker warm, 's zomers zonder fleecevest ook warm Clown

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:36

Ik heb er dit jaar een gekocht bij de Bas van der Heijden/Dirk van der broek. Je weet wel die supermakt. Iets minder ademend maar na wassen toch nog steeds heel goed waterdicht. Aan dse binnenkant zit fleece buitenkant nijlon. Merk B. Bocelli. Het is een soort bomberjas en lijkt veel op die van kingsland. En dat allemaal voor maar 12,50.
Als ze weer in de aanbieding zijn koop ik er direct nog twee bij. Overigens heb ik de mannenjas maatje m of s

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:11

Ik ben ook al heel erg lang op zoek naar een betaalbare lange regenjas (geen waxjas) om mee te kunnen rijden. Ik heb een grote maat nodig en die heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden. Heeft iemand enig idee?

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:03

Ik heb pas een nieuwe gekocht van Equi.Thème
bij de faunaland zeeman dat licht in winkel geloof ik ( noordholland)
mij bevalt ie erg goed,je had meerdere kleuren ik heb hem in het bordo rood ( je had ook nog donkerblauw lichtblauw en bruin als het goed is. aantal kleuren waren al niet meer in mijn maat.)
en ik vond de prijs ook nog wel mee vallen afgerond €60.- was een aanbieding normaal afgerond €70.-
hier 2 foto's van mij in mn jas Tong uitsteken
de kwaliteit is niet echt super hoor van die foto's maar zo krijg je een beetje een beeld er van

jas voorkant:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8KQRGGYA
jas achterkant:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DUEOXIPW

misschien dat je deze jassen ook nog ergens anders kan vinden ik weet het niet.
hopelijk hebben jullie er wat aan.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:13

oosterhoff schreef:
Ik heb er dit jaar een gekocht bij de Bas van der Heijden/Dirk van der broek. Je weet wel die supermakt. Iets minder ademend maar na wassen toch nog steeds heel goed waterdicht. Aan dse binnenkant zit fleece buitenkant nijlon. Merk B. Bocelli. Het is een soort bomberjas en lijkt veel op die van kingsland. En dat allemaal voor maar 12,50.
Als ze weer in de aanbieding zijn koop ik er direct nog twee bij. Overigens heb ik de mannenjas maatje m of s

Daar heb ik er ook 2 van! Helemaal het einde Haha!
wat ik alleen irritant vind is dat ze supersnel vies zijn (nu heb ik ook bemettelijke kleurtjes maar toch...) maar daarentegen zijn ze heel goed te wassen, hoop dat ze snel weer zo'n aanbieding krijgen Pling

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:15

heb trouwens wel de vrouwen, vond de kleurtjes zo leuk Tong uitsteken

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:00

Ik zelf al jaren brommer en dan is een jas echt noodzakelijk. Na de nodige waxjassen (worden lelijk na 1 regenbui, BR zijn NIET waterdicht maar water afstontend. Kyra K is ook NIET waterdicht) heb ik eindelijk HET merk gevonden met fijn jassen.

EURO-STAR

ja idd die hun jassen zijn gemaakt van teflon en moet je wel ff met speciaal spul wassen. Ik heb er 3 hangen 1 kort model lekker dun en ventileert goed. Een dikkere half lang model (grijs) zit lekker ook met trainen op de brommer doe ik er vaak een fleece jasje onder. En nog een hele dikke winterjas ook half lang.

De jassen waren niet goedkoop maar de grijze heb ik al 3 jaar en mijn geld er allang uit (175 euro). IK gebruik ze ook altijd op de brommer met weer en wind, ijzel en sneeuw bevallen prima.

Eurostar heeft voor de rest ook een leuke collectie. Niet zoals de meeste kennen.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:03

ik rijdt in de winter met een jas van de scapino.
Van het merk MOUNTAIN PEAK.
Supergoed wasbaar. Waterdicht fleece in kraag. Lekker betaalbaar. En donkere kleuren. Hangen wel bij de herenjassen.
Ik ben helemaal om.
heb 40 euro of zo betaald

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:31

hmmm, mijn kyra k jas is wel echt waterdicht; vaak genoeg in plensbui gereden of gewerkt, en ik blijf toch echt droog...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:40

dierfysio schreef:
hmmm, mijn kyra k jas is wel echt waterdicht; vaak genoeg in plensbui gereden of gewerkt, en ik blijf toch echt droog...

Haha na 10 minuten brommer is hij echt doorweekt. Kyra K toen gebeld en zeiden dat al hun jassen water afstotend is. Was toch een jas van 125 euro.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:19

Waterafstotend is helaas niet hetzelfde als waterdicht... Dus Prisca, dan heb je voor die 125 euro wel de verkeerde jas gekocht, helaas.

Ik heb nu een kort, dun, waterdicht jack van MountainHorse. Die is echt voor de zomer. Voor de winter heb ik de Mountain Horse Grace, maar die is meestal te warm om in te rijden. Vandaar dat ik ook 's winters vaak een zomerjas van MountainHorse aan heb, met een fleecevest eronder. Ik blijf altijd lekker droog onder die jassen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:23

Prisca schreef:
dierfysio schreef:

Haha na 10 minuten brommer is hij echt doorweekt. Kyra K toen gebeld en zeiden dat al hun jassen water afstotend is. Was toch een jas van 125 euro.

Dat komt omdat je te hard rijd Knipoog dan kunnen de druppels niet naar beneden rollen. dat is net als met een tent. Als je de binnentent tegen de buitentent aan doet dat de buitentent ook lekken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:18

als zomerjas heb ik een water en winddichte anky, die wel ademt gelukkig Lachen
als winterjas heb ik een kingsland, heerlijke jas is dat!

en verder gebruik ik tijdens regen neoprene chaps van kitt, deze zijn ook water en winddicht

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:48

nou, dan heb ik zeker mazzel met mijn beide kyra k jassen. beide ademend, en voor mij echt waterdicht. snapnie hoe het komt dat dat bij iemand anders totaal niet zo is Verward

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:04

Ik heb er één van Harry'sHorse .. Lachen Erg fijn. Ja