overstap M2 echt de zwaartse overgang?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Peet_Paneel

overstap M2 echt de zwaartse overgang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 16:31

de titel zegt het al....

Zonnetje81

Re: overstap M2 echt de zwaartse overgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:32

Jups vond ik wel!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 16:38

willen ze ook meer oprichting zien enzo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:46

Ja, vond ik ook.
Al reed ik daar ook braaf mijn punten, maar ik ben dan ook pas overgegaan toen ik vond dat het echt moest kunnen.
En dat was gelukkig dus ook zo.

Nu ben ik helemaal geen fan van overgaan als de huidige klasse allemaal maar net goed genoeg gaat.
Maar ik denk naar de M2 dat je dan zeker niet over moet gaan als het allemaal meer net kan.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 17:25

oke Knipoog nog ff flink oefenen! met de nieuwe proeven is de overgang ook nog moeilijker geworden...

ik ga over als mijn instructie zegt dat het kan Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:35

En dan zo snel mogelijk over naar het Z1 Clown

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:58

Ik ben na 12 punten in de M1 overgegaan naar de M2 (had elke proef winst gereden) en als ik heel eerlijk ben beheers ik nog niet alles van de M2, toch heb ik na 2 wedstrijden 1 winstpunt en heb ik de andere proeven 177, 175 en 176 punten gehaald en daar zaten redelijke fouten in.... Ik vind het tot nu toe meevallen!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:41

Meteen doorgegaan na de M1, in de M2 ook elke wedstrijd winst gehad (niet altijd beide proeven, maar nooit zonder thuisgekomen) en heb donderdag na 11 wp in de M2 het Z1-debuut gehad, had ook daar meteen winst. Denk bijna wel dat de overgang van M1 naar M2 redelijk zwaar is in verhouding van M2 -> Z1 (meer ruimte, meer tijd) maar dat Z1 -> Z2 nog weleens tegen kan gaan vallen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:42

Ja, vind ik wel de zwaarste overgang. Omdat je eigenlijk Z1 oefeningen moet doen in een 20/40 bak. In een 20/60 bak gaat dat gewoon net wat fijner. Bijv. een uitgestrekte galop over de lange zijde. Die kun je er dan lekker uit rijden. De travers vind ik ook erg lastig, en de hogere mate van verzameling.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:45

volgens mij is de overgang van M1 naar M2 behoorlijk minder geworden sinds de nieuwe proeven??? Geen verzamelde draf en galop meer??? Die verzamelde draf vind ik nog wel het moeilijktste. Nu zit deze opdracht samen met allerlei andere moeilijke dingen in het Z1. Dus ik denk dat voorheen de stap van m1 naar m2 het moeilijkste was maar nu met de nieuwe proeven???? niet meer hoor. Sommige M2 proeven zijn zowat gelijk aan de vroegere M1 proeven en hoef je niet eens travers te laten zien.

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:46

Scum schreef:
Ja, vind ik wel de zwaarste overgang. Omdat je eigenlijk Z1 oefeningen moet doen in een 20/40 bak. In een 20/60 bak gaat dat gewoon net wat fijner. Bijv. een uitgestrekte galop over de lange zijde. Die kun je er dan lekker uit rijden. De travers vind ik ook erg lastig, en de hogere mate van verzameling.

Vind je dan dat die Z2 ruiters zich gematst moeten voelen ten opzichte van de Z1 ruiters? Tong uitsteken Slaat eigenlijk nergens op nu ik het terug lees wat ik hier nu weer neer zet...maar het moet dan wel fijn zijn om de ruimte te hebben idd Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:50

Elmond schreef:
Scum schreef:

Vind je dan dat die Z2 ruiters zich gematst moeten voelen ten opzichte van de Z1 ruiters? Tong uitsteken Slaat eigenlijk nergens op nu ik het terug lees wat ik hier nu weer neer zet...maar het moet dan wel fijn zijn om de ruimte te hebben idd Haha!

Dat kan ik even niet volgen?
Waarom zouden Z2 ruiters zich gematst moeten voelen ten opzichte van Z2 ruiters?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:13

asjemenou schreef:
Dat kan ik even niet volgen?
Waarom zouden Z2 ruiters zich gematst moeten voelen ten opzichte van Z2 ruiters?

Asjemenou?? Ik volg het nu ook even niet meer Haha!

Ik heb alleen ervaring met de oude proeven voor wat betreft overgang naar volgende klasse. Toen vond ik van M1 naar M2 wel goed te doen. Ik had meer moeite met de overgang van L2 naar M1.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:45

Eerlijk gezegd ben ik nog nooit zo snel door een klasse gevlogen als door het M2 Bloos In 4 wedstrijden hadden we onze punten voor het Z in de pocket. De M2 is wel een stuk makkelijker geworden dan voorheen hoor Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 07:46

Ik heb het nog over de oude versie Tong uitsteken

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 07:48

Asjemenou en missmuts...nevermind, ik euh...snapte iets verkeerd Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 08:18

orionneke schreef:

Ja de TS niet volgens mij Knipoog

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:37

Starbreeze schreef:
orionneke schreef:

Ja de TS niet volgens mij Knipoog

ja volgens mij gaat het over de nieuwe proeven toch?
Die vind ik echt een stuk makkelijker geworden in het M2.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:15

Ik dacht ook, dat komt nooit goed, maar de winstpunten bleven binnenstromen in t M2. Heb er nu alweer 10, en dat terwijl ik in 4 maanden de M1 en M2 door ben gevlogen, terwijl ik het helemaal niet beheers, zoals travers en keertwendingen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:59

anydale schreef:
Ik dacht ook, dat komt nooit goed, maar de winstpunten bleven binnenstromen in t M2. Heb er nu alweer 10, en dat terwijl ik in 4 maanden de M1 en M2 door ben gevlogen, terwijl ik het helemaal niet beheers, zoals travers en keertwendingen.

Dan hebben jullie toch geluk met jury's gehad. Ik rijd in Noord Brabant en Limburg en daar moet je echt al een Z proef kunnen rondsturen voor je winst krijgt in het M2.
Ik beheers alle oefeningen en kan nette proeven rijden maar het komt in onze regio vaak voor dat er van de 15 starters maar 2 met winst naar huis gaan. Gelukkig zit ik daar regelmatig bij Knipoog
Dus we komen wel aan de winst maar moeten er vaker voor starten heb ik het gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:25

Heb alleen ervaring met de oude proeven, daarbij vond ik de overstap behoorlijk groot. M2-Z1 was toen echt een eitje.

Met de nieuwe proeven weet ik het niet.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:30

Reed in t M2 beter als in t M1 Schijnheilig

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:34

Ja, met de oude proeven voor mij zeker wel!
Nu is de overgang al een stuk gemakkelijker geworden.
Met de oude proeven lag de Z me stukken beter dan de M2, al heb ik op wedstrijd nog nooit een Z-proef gereden.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:44

Iedereen waarschuwde me dat de overgang van M1 naar M2 lastig was, maar het viel echt reuze mee. de M2 is mijn succesvolste klasse tot nu toe. De overgang M2 naar Z1 is veel lastiger, wordt opeens veel meer verzameling gevraagd.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:08

Ik denk inderdaad ook dat de overgang van M2 naar Z1 wel net zo moeilijk is als van M1 naar M2. Er wordt wel gezegd dat je meer ruimte hebt, maar dat betekent ook dat je bijvoorbeeld de travers een stuk langer moet rijden (van F naar B is dan een veel langer stuk).
Ook vind ik wel dat teveel mensen te snel over gaan naar de M2 omdat ze denken dat die proeven makkelijker zijn geworden. Kijk eens een keer bij een M2 ring hoeveel paarden er gewoon niet veel te diep en teveel op de voorhand lopen. Die zijn dan geneigd om met 10 winstpunten (als ze die halen) over te gaan naar het Z, omdat dat "veel makkelijker" zou zijn.
Dit is overigens mijn menig hoor. Elk paard is verschillend, de een vliegt de M2 uit, terwijl de ander de M1 veel makkelijker vond.....