Königs rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Au3

Königs rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 13:23

Na mijn drama met mijn nieuwe Petries vorig jaar (kan er nu nog amper mee rijden)
Ga ik voor mijn wedstrijden, weer een paar Königs rijlaarzen kopen.
Ik heb al 10 jaar een paar Königs die mee super bevallen, om geld te sparen heb ik me vorig jaar voor concours toch maar Petries gekocht ipv Königs. Dit is me echter slecht bevallen (waren wel de Perfect, dus mss ligt het kwaliteitsverschil daar wel aan) en daarom ga ik me binnenkort mooie nieuwe Königs kopen.
Wij rijd er nu met Königs en met welk model, hoe bevalt dit ??
Ik had een simpele favorit, maar wil nu toch liefst een keiharde buitenkant en zachte binnenkant (Sir).

_Anke_

Re: Königs rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:07

Ik heb de Sir Ja

Op zich zijn het fijne laarzen, maar ik vind de kwaliteit tegenvallen bij die van mij.

Daarnaast heb ik ook de jeugdlaars van Könings, maar deze zijn na 6 jaar echt op.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat mijn Sirs het 10 jaar gaan uithouden Bloos

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:42

De Favorit Benelux wordt speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt van Kalfsleer... maar dan voor de prijs van rundleer!

Je hebt dan voor € 290,00 een erg mooie laars met hoge dressuurboog en McKay genaaide zool + rubber loopzool.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:23

@ GeJe; Idd, ik had het al op je internetsite gelezen !
Maar kalfsleren laarzen zijn toch een stuk zachter en verliezen daardoor toch sneller hun model ?
Ik heb 10 jaar geleden de favorit gekocht (tenminste ik dacht dat ze zo heten, ze hebben een naad aan de voorkant). Deze heb ik vanaf dag 1 perfect op kunnen lopen en mee rijden. Nu na 10 jaar verliezen ze het model en wil ik graag nieuwe. Ook omdat de Petries die ik oorspronkelijk voor concours heb gekocht zo stijf zijn, dat ik op concours niet eens voel of ik veel of weining been geef.
Dus ben ik mijn Petries nu aan het gebruiken voor de training en wil ik een paar mooie concourslaarzen. Ik heb wel al begrepen dat de laarzen van nu niet meer de leren laarzen van 10 jaar geleden zijn (slijten sneller), maar ik ben er dan ook altijd erg zuinig op , vlak voor ik op stap trek in mijn laarzen aan en erna gaan ze als eerste uit.
Jammer dat je zover weg zit met je winkel GEJe ,anders was ik zeker eens voor advies geweest.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:31

@Au3: we zitten inderdaad een heel eind uit de buurt, maar ook bij jou in het Beautiful Limburg verkopen ze wel Königs. De naad zit nu niet meer aan de voorzijde maar aan de binnen-voorzijde. Wanneer je dus ritsen in de laarzen zet, is er geen naad meer.
Kalfsleer is zachter (kwetsbaarder) dan rundleer, maar dus wel sneller soepel (al moet ik zeggen dat de rundleer van Königs ook erg snel soepel is). Je kunt alle modellen van dit merk laten voorzien van een extra harde buitenzijde (heb ik laatst ook voor een klant bij rundleren laarzen laten doen).
Als ik jou was, zou ik in ieder geval bij dit merk blijven!

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:48

Ja, mijn vorige Königs heb ik ook hier in Limburg gekocht, alleen de meeste zaken verkopen Petries.
Ik heb een zaak gevonden net over de grens in Belgie waar ze idd verschillende modellen Königs verkopen en zo gauw een vriendin terug is van vakantie, gaan we daar eens samen een middagje naar toe. Ik hoef niet perse kalfsleren laarzen, de rundsleren zijn wat dat betreft wat minder kwetsbaar en ik heb ze altijd perfect gevonden.
Dat je alle type laarzen kon voorzien van een extra harde buitenkant wist ik nog niet(kosten??), Bedankt voor de tip, ik zal het zeker eens vragen in de winkel !
Heeft deze harde buitenkant nu ook nog nadelen ? en is het dan raadzaam om een rits erin te laten zetten ? Ik heb ook weer gehoord dat je ritsen er eigenlijk niet in moet laten zetten als het niet nodig is, omdat dit ook weer de vorm van de laars zou verslappen ! Hoeveel hier van waar is weet ik niet, ik heb maar kleine voetjes en smalle korte beentjes, dus een rits heb ik er eigenlijk nog nooit in gehad (niet nodig). De Petries zijn wel heel lastig uit te trekken,mss ook door de stijfheid?
De naad aan de voorkant heeft mij nooit gestoord, viel me jaren later pas op dat meer laarzen hem niet hadden (daardoor wordt de laars natuurlijk wel goedkoper, leer is goedkoper). Maar het kwaliteitsverschil van Petrie en Königs komt dit nu alleen omdat modellen niet te vergelijken zijn of zijn de laarzen van Königs kwalitatief echt beter (in dezelfde prijsklassa als de Petries uiteraard) .
Bedankt voor je info

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:52

Ik heb de Konigs Laklaarzen Komet.. super !!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:17

Heb de konings sir maar kwaliteit is niet geweldig hoor, vooral de zool niet, laat cmpleet los.

Heb vroeger Cavallo´s gehad die echt heel wat uren gehad hebben en nooit iets mankeerden.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:23

Ik heb ook de sir en ik wil nooit meer anders!
Voorheen alleen maar petries gehad en dan zijn de konings wel erg prettig in vergelijking.
Nou moet ik wel zeggen dat ik voorheen mijn konings alleen voor de wedstrijden gebruikte en mijn oude petries om mee te trainen. Nu mijn petries echt helemaal op waren ben ik mijn konings gaan gebruiken als trainingslaars en dan slijten ze toch wel een stuk sneller maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch. maar een loslatende zool? nee die van mij zit gewoon stevig vast en vertoont nog totaal geen slijtage. Momenteel ben ik hard aan het sparen om weer een nieuwe paar konings te kopen als wedstrijdlaarzen.
Goed onderhouden scheelt toch vaak ook een heleboel.... Knipoog Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:24

Ik heb ook Konigs en ze zitten vanaf het begin echt super. Vergeleken met mijn vorige laarzen (petrie) zijn dit echt pantoffeltjes. Ik heb ze bij Jo Viehoff vandaan. Ik weet niet waar in Limburg je woont, maar misschien kun je een keertje bij hem langs gaan.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 18:40

Mikkie schreef:
Ik heb ook Konigs en ze zitten vanaf het begin echt super. Vergeleken met mijn vorige laarzen (petrie) zijn dit echt pantoffeltjes. Ik heb ze bij Jo Viehoff vandaan. Ik weet niet waar in Limburg je woont, maar misschien kun je een keertje bij hem langs gaan.

Daar komen mijn oude Königs ook vandaan !
Maar ik heb nu een zaak in Belgie gespot daar ga ik eerst eens kijken

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:23

Suzanne F. schreef:
Heb de konings sir maar kwaliteit is niet geweldig hoor, vooral de zool niet, laat cmpleet los.

Had je wel een dun rubber loopzooltje laten aanbrengen dan, of heb je op de leren zool gelopen tot de stiksel versleten waren? Ik heb dit namelijk nog nooit meegemaakt en vind het jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt met dit merk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:26

GeJe schreef:
Suzanne F. schreef:

Had je wel een dun rubber loopzooltje laten aanbrengen dan, of heb je op de leren zool gelopen tot de stiksel versleten waren? Ik heb dit namelijk nog nooit meegemaakt en vind het jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt met dit merk.

De complete zool laat los dus vanaf de hak zeg maar. Tuurlijk heb ik beschermzooltjes eronder laten zetten. Nee echt compleet de hak laat los. Die moet ik dus speciaal wegbrengen want de schoenmaker kon het ook niet. Die noemde het een constructiefoutje.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:38

Ik heb ze ook bij Jo Viehoff gekocht Ja

Ik heb gelukkig geen problemen met de zool.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 06:58

Suzanne F. schreef:
De complete zool laat los dus vanaf de hak zeg maar. Tuurlijk heb ik beschermzooltjes eronder laten zetten. Nee echt compleet de hak laat los. Die moet ik dus speciaal wegbrengen want de schoenmaker kon het ook niet. Die noemde het een constructiefoutje.

"Constructiefouten" vallen uiteraard onder de garantie! Ik heb nu toch aardig wat modellen Sir Benelux verkocht, maar nog geen enkele klacht ontvangen.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:42

Hoe hoog is de boog van De Favorit Benelux ?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:10

anita schreef:
Hoe hoog is de boog van De Favorit Benelux ?

5 cm, maar als je hoger wilt is dat geen enkel probleem... Königs is een erg flexibel merk Haha!

Shirley15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:59

Zijn de Favorit Benelux laarzen ook geschikt voor mensen met een hoge wreef?
Heb je misschien ook nog een duidelijke foto van de dressuurboog?

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 18:01

Nou, ik heb vandaag mijn nieuwe Königs aangeschaft !
Het zijn idd de Königs Favoriet Benelux geworden, volgens de verkoopster dezelfde laars als de Sir behalve zonder de verstevigde buitenkant.
Ik vond ze prachtig en ze hebben al een hele mooi hoge boog, de naad aan de binnenvoorkant valt al helemaal niet op. Dus ik heb er eigenlijk geen extra's aan laten toevoegen, het was zo al een super laars !
Bij de winkel in België waren ze na de korting ook nog maar 258 euro's !
Helaas was mijn maat niet op voorraad in de winkel en moet ik er wel door de vakantie van Königs waarschijnlijk 5-6 weken op wachten, mochten ze niet op voorrraad zijn in de fabriek.
Bedankt voor je advies GeJe !!!!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 07:33

Haha! Je hebt een goede keuze gemaakt.. en dat prijsvoordeel is natuurlijk ook mooi meegenomen. Het is alleen niet waar dat ze bijna gelijk zijn aan de Sir. Inderdaad de extra versteviging ontbreekt, maar ook de naaiwijze van de zool (die bij de Sir dubbel is: Goodyear), het voetbed, de hoogte van het contrefort, de handsteek aan de zijkanten van de hiel...

Janemini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:35

Ik rijd nu 10 jaar met mijn Königs rundslederen dressuurlaarzen (weet niet welk model) en ik wil nooit geen andere laarzen meer. Ik had net via internet Derby laarzen gekocht (waarschijnlijk wel een goedkoop model) en ik ga ze gelijk weer terug verkopen. Niet te vergelijken met Königs! Minpuntje aan de Königs vond ik wel dat de binnenkant nogal snel volledig verkleurd was (roze dan nog wel!) maar dat zie je toch niet als je op je paard zit. De zool begint nu pas na 10 jaar een beetje los te komen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ze nu minder goed onderhoud en er mee in het slijk loop omdat ze toch al versleten zijn...
Königslaarzen zijn zeer zeker een aanrader! (ps kijk maar eens op markplaats hoeveel Petries en Derby's er doorverkocht worden en hoe weinig Königs... Königs wil je gewoon niet kwijt dus die zet je ook niet op marktplaats Knipoog )

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:24

GeJe schreef:
De Favorit Benelux wordt speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt van Kalfsleer... maar dan voor de prijs van rundleer!

Je hebt dan voor € 290,00 een erg mooie laars met hoge dressuurboog en McKay genaaide zool + rubber loopzool.

Is deze laars ook in het bruin leverbaar en eventueel met rits?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:42

Ja, bruin kalfsleer (diverse kleuren bruin) is geen enkel probleem (wel een kleurtoeslag) en een rits kan het mooist binnenvoor worden geplaats.. ben je gelijk de naad kwijt die er anders zit.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:53

GeJe schreef:
Ja, bruin kalfsleer (diverse kleuren bruin) is geen enkel probleem (wel een kleurtoeslag) en een rits kan het mooist binnenvoor worden geplaats.. ben je gelijk de naad kwijt die er anders zit.

Klinkt goed! Ik heb ook al mijn ritsen binnenvoor, dus dat was sowieso al de bedoeling... Hoe kom ik aan deze laarzen? waar kan ik die laten aanmeten?adres?email?telefoonnummer?
Is er de mogelijkheid om dit type laars eerst een keer 'in het echt' te zien?

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:24

@GeJe; Ik heb op je site alles afgezocht naar die laarzen van 290 euro vinden. Zou je mij willen vertellen waar ik meer informatie kan vinden?