Ik weet niet of het hier goed staat maar wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen,
Ik heb een vriendin die echt heel erg dik is...ze is nog maar 13 en nu al 80 kilo of zwaarder
Ze krijgt nu ook een paard... Waarschijnlijk een Haflinger. Heb ik helemaal geen bezwaar tegen kan ie makkelijk houden alleen ze past niet in een normaal zadel...zelfs niet in een 18 inch zadel en ze rijd ook super slecht...zoals niet goed kunnen lichrijden, aan te teugels trekken om te blijven zitten enz.
Ze wil ook met dat beestje gaan wedsrijd rijden en springen enzo. Volgens mij beseft ze niet dat ze
eigelijk te zwaar is om echt goed op haar paard te rijden..ook daarom wil het springen niet goed omdat haar lichaam niet wil meewerken en als het paard dan springt dan ploft ze na de sprong keihard in het zadel..
ik wil haar graag helpen omdat ik het sneu voor haar vind...want ik denk als ze wat kilo's lichter is dat het rijden dan een stuk gemakkelijker is
ik wil haar graag helpen iemand nog tips om haar zoveel mogelijk te helpen..??
groetjes sandra
maar je moet rustig blijven met zeggen gewoon rsutig uitleggen en dan op het laatst zeggen dat het dan stukken beter gaat met rijden.
blijf haar gewoon steunen en probeer op een subtiele aardige manier haar te helpen 
)ik ben 1.76m ik heb dikke zware botten en ben een beetje dik,vind mezelf neit echt super de super dik.