SsangYong of Mitsubishi

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paars

SsangYong of Mitsubishi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 09:39

Wie van jullie heeft ervaring met bovenstaande merken? Ik ben aan het zoeken en mijn oog viel op 2 auto's, een Mitsubishi Pajero 2.8 TD Gls Kwb Van en een SsangYong Korando TDL 2.3 HR Van Airco. Qua leeftijd, KM's, prijs en garantie weinig verschil, zelf heb ik wel ervaring met Pajero Benzine, maar de SsangYong is mij nog geheel vreemd.... Hoop dat jullie je ervaring met me willen delen!! Ik rijdt nu in een Pajero V6 3L uit 1991 waar een LPG tank inzit. Rijtechnisch prima, maar toch wel veel roest aan de buitenkant en de voorbalk vertoont nu wat roest, en ik weet dus niet hoe lang die het nog volhoudt. Hij heeft nu 252.000 km gelopen. Wel heb ik de motor in 2002 helemaal uit elkaar gehad wegens olielekkage en toen is er meteen erg veel vervangen. Zit dus met een soort luxe probleem, zal ik 'm vervangen en zo ja, voor wát....zucht...Alvast bedankt!

Morrie

Re: SsangYong of Mitsubishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:02

een poos ge3leden had ik een soortgelijk dilemma, ik had keus uit een Ssang Yong Musso of een Opel Frontera, de Ssang Yong werd me aan alle kanten afgeraden, er zit wel een Mercedes motor in, maar de buitenkant schijnt nogal rammelig te zijn.

Bij mij is het een stokoude Frontera geworden, diesel, automaat prefecte trekauto, maar iedere dag weer spannend of ie het doet en wat er nu weer uitvalt..... maar ja dat heb je met een oude auto

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:40

Wat ik zou doen? Niks! Gewoon doorrijden totdat die Pajero van bittere ellende uit elkaar stort. Als je motor goed is en de rest van je aandrijflijn het werk nog aankan, dan ziijn je belangrijkste elementen in orde. Met een beetje hang- en vlieg- en laswerk houdt je die bak nog wel enkele jaren op de weg. Wat je er nu voor krijgt, krijg je er dan ook nog wel voor (niet veel) dus heb je alleen de feitelijke kosten van het rijden ermee.......
Ssang Young is wel de laatste auto waar ik in ga rijden. Als ik helemaal niks anders meer kan betalen, dan misschien wel, maar dan is zelfs die waarschijnlijk te duur...... Daarbij, wat voor rommel lever je als je breeduit aan de wereld moet vertellen dat je powered by Mercedes Benz bent? Land Rover zet toch ook niet "Powered by BMW" op de Diesel Range Rovers........

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:59

Ha, wist niet eens dat dat het geval was! Als je verder tips hebt die ik aan de ANWB keurmeester kan laten vallen....de aandrijflijn. Even gegoogled op die term, maar dat is dus het geheel van factoren die ervoor zorgen dat de power van de motor goed op de wielen wordt overgebracht? Van Dale kent het woord niet helaas.... Kan je er misschien iets meer over zeggen Ikke? Ik neig steeds meer naar "houden" als ik 'm opknap dan komt er zo uit te zien....Afbeelding. Kan dat zwart ook wit maken, en misschien de helft minder hoog. Of er een ander hip kleurtje door mengen....kan dat bij tectyl? Wat vinden jullie van dat plan??
(rechtervoorband is inmiddels opgepompt...)
Probleem is wel: ik ben wel handig, maar heb van auto's weinig verstand en ken helaaaas geen beunen. Alles moet dus door garages worden gedaan....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:33

Je hebt je motor laten reviseren. Dat heeft meer gekost dan die hele auto waard is, maar dat is je eigen keuze. Daarmee heb je wel gelijk het duurste deel te pakken. Versnellingsbakken zijn over het algemeen dusdanig overgedimensioneerd dat die wel twee motoren overleven en de rest van de aandrijving is niet heel duur en relatief simpel te vervangen.
Zolang het chassis niet onder de carroserie uitrot en de carroserie zelf redelijk vast blijft zitten op dat chassis, dan krijg je een hoop door de keuring, zeker als die keurmeester niet op alle slakken zout legt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 18:47

APK heeft hij alweer tot april 2007 Knipoog Die ANWB keuring is meer bedoeld om mezelf gerust te stellen en er een onafhankelijk oog naar laten kijken. Zo nu en dan staat mijn liefste bezit er achter in een trailer, en daarom wil ik wel wat extra zekerheid. Wat ik wel weet is dat het idd een zelfdragend chassis is (jaja Knipoog ) dat heb ik van mijn broer...die kwam met die tectyltip. Ik zal de keurmeester bij de ANWB vragen om speciaal daar goed naar te kijken. Dan kan ik de bodem ook even goed plaatselijk in de tectyl laten doen. Er zou tijdens de laatste APK keuring wel wat roest te zien zijn bij de vooras/balk (??).
Ikke, je lijkt er veel van te weten! Dank je wel hoor!! Hier word ik echt veel wijzer van!!
Ook de anderen natuurlijk bedankt voor het reageren! Voorlopig heb de proefritjes maar even uitgesteld.... maar reacties blijven zeer welkom Knipoog .

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:03

Wij hebben al 5 jaar een SsangYong en ik vind het een super fijne auto. Wij hebben er een met grijs kenteken en dat is fijn voor de concours spullen. We hebben er nog nooit problemen mee gehad. Ik hoef voorlopig geen andere!!! En anders zou ik zo weer een auto van dit merk aanschaffen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 18:33

Bedankt!! Een kennis van mij is er ook enthousiast over. Hebben jullie een Korando? Aanstaande woensdag laat ik mijn auto eerst maar eens ANWB keuren. Een onafhankelijk oordeel hoop ik dan te krijgen over de staat van mijn auto. En wie weet mag ie dan nog een tijdje blijven Knipoog . Die van mij heeft ook een grijs kenteken en ik val nu voor de wegenbelasting in de categorie bestelwagen particulier. Is een stuk duurder geworden sinds vorig jaar, maar nog altijd goedkoper dan een geel kenteken én idd veel meer bagageruimte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:25

Mijn hoefsmid heeft een Korando en die rijd er al jaren met plezier mee.
Hij vond het een fijne auto heeft hij me eens verteld.

En verschillende mensen die ik ken met een pajero die ook bevalt.

Verder zelf geen ervaring.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:31

Wij hebben zelf een SsangYoung beavlt prima vooral met de trailer

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:52

Wij zijn erg blij geweest met onze pajero die bracht ons zelfs met trailer nog thuis (dikke 70 km) terwijl de hele versnellingsbak kapot was.

Daar tegen kennen wij dus ook iemand die een SsangYoung heeft een automatische transmissie (van 2 naar 4 wielaandrijving en terug), die dus steeds kapot is.

Onze tip hou je oude liefde en hou hem lekker op de weg of kies anders voor de pajero

Jammer dat je zo veraf zit, hier zit er een op de bank die dus kan lassen.
Heeft onze vorige trailer en en auto's al behandeld, huidige auto ook.
Maar mocht je echt niemand kunnen vinden pb me maar.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 23:34

Blue Star, bedankt voor je aanbod!! Maar ik heb slecht nieuws.....de ÄNWB heeft de Pajero nagekeken en advissert toch om te zien naar een andere auto. Er zijn teveel dingetjes aan vervanging toe, om dat allemaal te laten repareren zou teveel geld gaan kosten. En dan met name dus in de aandrijflijn. M'n oude liefde zal dus moeten wijken.
Nu op het spoor gekomen (gekmakend hoor, zo'n autojacht met beperkt budget...) van een Daihatsu Rocky 2.8 TD of een Galloper 2.5 TCI. Vielen me beide qua rijgedrag helemaal niet tegen. Helaas kom ik van de Rocky geen enkele test tegen, ja, eentje waarin de rocky met de terios werd vergeleken in de blub van de ardennen. Maar dat is niet waarom ik een 4 x 4 wil. Niet om constant terrein te rijden. Ik wil gewoon van een blubberig wedstrijdterrein rustig kunnen wegrijden, that's all. Vaak zal dat niet voorkomen, grotendeels moet ik er gewoon lekker alleen in tuffen op de gewone weg, zónder trailer. Het was dus een zeer beperkte test, alleen in het ruwe terrein, verder niks. Zucht. De Galloper komt er wel goed uit, dit is dan het model zonder spiegeltje op de motorkap. Het is wel spannend voor een leek hoor. Tjonge Knipoog ! Ikke, wat is jouw indruk van de Gallopper? Of ken je die niet?
Laatst bijgewerkt door paars op 27-07-06 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 13:21

even een brutaal schopje, ik hoop dat iemand wat meer info heeft, met name nu weer voor de Galloper 2.5 TCI.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:38

paars schreef:
Ikke, wat is jouw indruk van de Gallopper? Of ken je die niet?

Heel kort: nep!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 17:49

hihi, je windt er geen doekjes om Lachen . Dan gaan we ons dus maar weer richten op de Pajero uit het eerste bericht. De cirkel is rond Clown . Ik zal laten weten wat het is geworden!

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 03:24

Ja ok, die Galloper ziet er niet uit, maar is wel een " Pajero in discuise""... Rijd er zelf in, een drie deurs uit 2001 en dat rijd gewoon goed. En nee het is geen BMW X5, maar als iedereen die kon betalen dan bestond dit topic niet hé?

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 06:09

Ik heb een Galloper uit 2000 (3 deurs, grijs kenteken). Ik heb me laten vertellen dat het eigenlijk een Pajero is. Ik heb gehoord dat mensen er vaak problemen mee hebben. Maar dan heb ik denk ik geluk. Probleemloze auto en trekt de trailer perfect. Wel ben ik van mening dat hij wat zuiniger met de diesel zou mogen omspringen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 10:09

Deborah81 schreef:
En nee het is geen BMW X5, maar als iedereen die kon betalen dan bestond dit topic niet hé?
oeee da's idd een mooie! Heb een proefrit gemaakt in de (wat goedkoper in aanschaf zijnde) Galloper, en dat reed prima. Ook uit 2000. Op zich jammer, maar de Pajero is nu gewoon te duur voor mij. Is ook een stukkie zwaarder, scheelt voor de wegenbelasting 60E per kwartaal. Da's ook best veel. Zou denk ik wel een betere auto zijn, origineel is denk ik beter dan de nagemaakte versie met misschien minder hoogwaardige materialen, daar heeft Ikke denk ik echt een punt, maar mijn beurs gaat dat niet trekken helaas, en de Pajero móet er nu uit....Hebben jullie problemen met de lak? Snel kale plekjes bedoel ik? Bij autoweek.nl staat een review van iemand die schrijft dat toen een hond tegen z'n Galloper velgen piestte, de verf eraf viel Rolleyes evenals in de wasstraat?

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:42

@ Paars...

Ik heb 1 klein plekje, maar weet dat het idd een zwak punt is. Kijk; het is natuurlijk geen "klasse"auto dat is een ding wat zeker is. Maar als je goed uitkijkt en er gewoon netjes op bent kun je er prima mee doen en dat voor een berg geld minder.
Vriendin heeft nu de 2de op rij gekocht; zij zweert er ook bij. Bovenalles geld ook dat je geluk moet hebben met een auto, het blijft een machine en als je zelf geen verstand van auto's hebt is het altijd moeilijk.
Ikke is natuurlijk erg van de Landrover; een echte fan denk ik, dus die zal altijd richting een Landrover praten. Tuurlijk zijn Landrovers de Uber terrein wagens, maar erg duur voor iemand die niets zelf kan. Bovendien vind ik de gemiddelde Landrover dealer erg arrogant en da's gek want bv. die Freelander was echt een engelse schijtbak! Hahaha...
Auto's is gewoon een noodzakelijk kwaad... helaas Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 14:59

Deborah81 schreef:
Ikke is natuurlijk erg van de Landrover; een echte fan denk ik, dus die zal altijd richting een Landrover praten. Tuurlijk zijn Landrovers de Uber terrein wagens, maar erg duur voor iemand die niets zelf kan
Ikke gaat voor kwaliteit, en daarin heeft ze gewoon gelijk denk ik! Ze heeft mij nooit een landrover proberen aan te praten hoor Knipoog. Dat de landrovers voor mensen die zelf 2 linkerhanden hebben erg duur zijn in onderhoud werd vrijwel bij iedere garage gezegd, omdat het dure (en duurzame!) onderdelen zijn. Dus dat wordt de lakstift bij de hand houden.... Afbeelding
Bedankt weer voor jullie reacties!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 19:40

Bijna de galloper gekocht en toen kwam de uitslag van de ANWB keuring....Voor een auto van 6 jaar oud al best wat punten, onder andere een doorgeroest deel van beide dorpels....+ hij zweette wat olie, dat opgeteld bij het feit dat er helemaal geen onderhoudsboekjes bij waren...niet doen. Kost wat zo'n keuring, maar bespaard denk ik een hoop ellende.
Morgen dus proefrijden in de Mitsubishi.
De dealer had het erover dat er een distributieketting in zat en die i.p. niet vervangen hoeft te worden (tenzij je hem gaat horen, rammelt dat dan??). Dan maar iets bloeden nu, heb er denk ik een hoop profijt van. Ga 'm wel laten keuren, nu door de Dekra.
Enfin, jullie zijn weer op de hoogte Knipoog .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:46

Citaat:
De dealer had het erover dat er een distributieketting in zat en die i.p. niet vervangen hoeft te worden

dat schijnt mijn Frontera ook te hebben......

ik was vandaag bij de beun die had goed nieuws en slecht nieuws: er is een sensor stuk, die kost 2 euro..... da is het oede nieuws..... het slechte nieuws is dat de sensor in de automatenbak zit en dat ie daar niet aan begint, daarvoor moet ie naar de Opel.... *kassa*

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:52

SsangYong drinkt graag 1/7 met aanhanger en 1/10 zonder.
rav4 drinkt met aanhanger 1/13 en zonder 1/15.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:02

Opel Frontera 1:10 zonder èn met zwaar beladen trailer Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 20:03

Morrie schreef:
ik was vandaag bij de beun die had goed nieuws en slecht nieuws: er is een sensor stuk, die kost 2 euro..... da is het oede nieuws..... het slechte nieuws is dat de sensor in de automatenbak zit en dat ie daar niet aan begint, daarvoor moet ie naar de Opel.... *kassa*
Getver....wat gaat dat grapje kosten Morrie? De pest is dan: wat komen ze onderweg tegen wat ze voor het gemak meteen maar even gaan vervangen....

de Pajero maar vast op marktplaats gezet. Kijken wat er op komt! Moet wel wat aan gebeuren, maar: APK loopt tot april 2007, dus er is tijd Knipoog .