[PG] Ondresse!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

[PG] Ondresse!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 08:19

Hai!

Ik ben op zoek naar mijn eerste paard, Ondresse. Het is een donkerbruine merrie van Chronos x Dageraad. Haar fokker is de heer Rongen uit St Anthonis.

In augustus 2003 heb ik haar moeten verkopen. Zij ging naar mensen in de buurt van Amersfoort en heeft in Leusden op de manege gestaan.

Zij heeft last van artrose en hoefkatrol. Nu heb ik contact met de persoon die haar van de familie uit de omgeving van Amersfoort kocht. Zij heeft Ondresse doorverkocht aan een moeder en dochter die haar bij een boer in Schijndel hadden staan.

Daar ben ik geweest en heb ik haar ook gezien. Ik was erg blij om te weten waar ze was. Ze was ook dragend van een niet goedgekeurde NRPS hengst (zijn naam is El Dango). Eind zomer 2005 zou er een vos hengstveulen geboren zijn.

De mw waar ik contact mee heb (die haar dus vanuit Amersfoort heeft gehaald) weet niet waar ze nu staat. Via haar heb ik Ondresse in Schijndel kunnen bekijken. De moeder en dochter (die dus werkelijk eigenaar zijn) heb ik nog nooit gezien, en niemand kan mij vertellen wat hun telnr is oid.

Graag zou ik in contact met hen willen komen om Ondresse nog eens te kunnen zien en te weten hoe het met haar gaat!

Wie o wie kan mij helpen?

Aftekeningen Ondresse: kol en sneb, linksachter een wit voetje aan de binnenkant oplopend en rechtsachter witte stipjes op de kroonrand. Verder is ze helemaal donkerbruin met zwarte manen en staart.

Alvast bedankt!

EDIT: haar geboortedatum is 13-06-1996 en haar moeder heet Ingrid.

_Roosmarijn_

Re: [PG] Ondresse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:06

Ondresse heeft inderdaad bij ons op de manege gestaan. Het was een schat van een paard! Het was een van mijn lievelingpaarden toen en nu nog steeds. Jammer genoeg is ze verkocht... Ik denk dat het alweer meer dan 2 jaar geleden is dat ze verkocht is aan iemand in noord-brabant (waarschijnlijk de mevrouw waar u contact mee heeft). Jammer genoeg kan ik u niet verder helpen want ik zou misschien wel aan een telefoonnummer kunnen komen via de manege eigenaresse maar dat is dan waarschijnlijk het telefoonnummer van die mevrouw waar je al contact mee hebt. Zelf wist ik niet meer waarom ondresse ook alweer verkocht is omdat het al zo lang geleden is maar mijn vriendin zei dat het door haar vanwege die artrose en haar hoefkatrol kwam. Ze kon in ieder geval niet meer als manegepaard gebruikt worden. Ik heb ook nog wel een foto voor je van haar, maar ik weet niet hoe ik een foto in een berichtje kan zetten dus als je je mailadres even doorgeeft kan ik hem sturen. Als jij nog een foto van haar hebt zou ik dat graag horen Bloos want foto's zijn altijd welkom want zelf heb ik er maar eentje omdat ik toen nog geen eigen fotocamera had. In je topic stond dat ondresse een veulentje heeft gekregen, wat leuk! Heb je daar toevallig een foto van? Ik wens je succes met zoeken en ik hoor graag van je als je haar gevonden hebt en hoe het het met haar gaat!! Misschien kan je bij de broer vragen waar je de eigenaresse van ondresse kan vinden. Het spijt me dat ik je verder niet kan helpen. Veel succes nog met verder zoeken en als ik je ergens mee kan helpen hoor ik dat graag want ik wil ook graag weten hoe het met Ondresse gaat!

Groetjes Roosmarijn

p.s. de manege waar ze gestaan heeft in leusden heet manege nieuw hagenauwe << voor het geval als je het nodig hebt in je zoektocht.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 07:46

@RoosArwin: Ondresse heeft inderdaad op een manege in Leusden te staan.

Toen ik haar verkocht was er niks aan de hand. Ze is klinisch goedgekeurd door een onafhankelijke dierenarts (die hadden de nieuwe eigenaren dus uitgekozen). Twee of drie weken later was ze kreupel en is gebleken dat ze kogelartrose en hoefkatrol in beide voorbenen had. Dit is natuurlijk heel erg schrikken! Ook voor mij, ik heb haar 4 jaar gehad. Ze was zes weken onder het zadeln toen ik haar kreeg. Ik ben dus degene die haar getraind heeft etc.

Het is een onzettend lief paard! Je kon er bijna onder gaan zitten en dan deed ze nog niks. Het was echt mijn grote vriendin, maar omdat ze altijd al wat stijfjes was en gewoon niet kon presteren in de dressuur heb ik haar helaas moeten verkopen.

Ik heb tig foto's van haar, maar niet allemaal op de pc.

Afbeelding
Afbeelding

bron: http://members.lycos.nl/yvonnesophie/newpage1.html die site gaat dus over een vriendinnetje van me en mij en onze paarden Knipoog

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:22

Dit is de foto die bij ons op de manege is gemaakt van Ondresse. Ik heb even uitgevogelt hoe het werk om foto's in je bericht te zetten Knipoog Op die foto's op jou site lijkt ze veel donkerder vind ik dan op deze foto.

Afbeelding

Succes nog met je zoektocht en ik hoor het graag als je haar gevonden hebt!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:25

Dit is de foto die bij ons op de manege is gemaakt van Ondresse. Ik heb even uitgevogelt hoe het werk om foto's in je bericht te zetten Knipoog Op die foto's op jou site lijkt ze veel donkerder vind ik dan op deze foto.

Afbeelding

Succes nog met je zoektocht en ik hoor het graag als je haar gevonden hebt!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:33

Ik weet niet hoe het komt maar mijn berichtje staat er twee keer, srry daarvoor.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 08:33

Klopt.
De foto die jij hebt is hoogstwaarschijnlijk in de zomer gemaakt. Die van mij in de winter. Hoewel er op de site waar ik je de link van heb gegeven ook twee of drie foto's van de zomer staan Lachen

Ik heb contact gehad met de manege in Leusden en zij vertelden mij dat ze inderdaad de Ondresse op stal hebben gehad die ik dus zoek. Daarom weet ik het zo zeker Knipoog

x_Manja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:10

eeJ

Zo als je al wist heeft ondresse idd op onze manege gestaan!
Ze is gekomen op de manege met een vrouw en dochter!
met die vrouw reed toen nog op de donderdag avond en hoorde ook de verhalen van haar
over ondresse! hoe het zat met de keuring,,etc. ze reed ook ondresse op een begeven moment
in de les mee! ze is volgends my toen naar een andere les gegaan maar ik sprak nog wel is met haar
toen ik hoorde dat ze niet meer op ondresse kon rijden schrok ik zelf ook! ik vond het altijd een hele
leuke pony! ze vertelde het verhaal dat ze iets aan haar benen had en dat ze er niet meer op kon
rijden! ik weet niet meer hoe het kwam maar ik mocht haar als ik de donderdag er was in de pedok
zetten en een stuk met haar lopen! toen heeft de manege eigenaar ondresse geholpen! en ze liep toen wel in de lessen mee! ik heb haar toen veel gereden en ze was toen ook myn lieveling paard geworden maar dat kwam al door dat ik met haar mocht lopen etc,, ik heb ook een keer een wedstrijd op haar gereden! na een tijdje liep ze ook al minder lessen in de week! toen ze ook later niet meer gebruikt werd voor de lessen! zien die heb iCk eigenlijk niets meer over ondresse gehoord! ik het die vrouw ook voor het laatst gesproken op die ene wedstrijd! ondresse heeft toen nog een tijdje op de manege gestaan! toen ik op een keer op de manege kwam en mij verteld werd dat ze weg wat! ik wilde haar toen ook gaan zoeken maar wist niet waar ik moets beginnen!
dus ben eigelijk wel blij dat u haar zoekent!ik wilde eerst ook naar de penny vermist schrijven maar wist verder niks over ondresse! dus heb ik het maar niet gedaan!!
u kunt mischien onze manege nog een keer bellen en vragen of ze het nummer hebben vnn de vrouw vnn wie ze was! ik heb haar nummer niet meer! Bloos maar misschien heeft zei het nummer vnn de gene waar ze ondresse toen aan heeft verkocht! en zo kun je het rijtje af!

ik wil u heel graag helpen en ik hoop dat u ondresse vind! want ik wist niet waar ik moets beginnen! ik zou nu voor u naar de penny kunnen schrijven want weet nu meer over ondresse! misschien vinden we haar dan wel!

ik hoop dat ik iets vnn u hoor

groetjes manja! Clown

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:45

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 17:15

Tjonge het loopt hier oppeens storm Haha!

@Levi: die staat er dan nog niet zo lang op, ik heb daar laatst nog gekeken namelijk Knipoog Bedankt! Haha!

@Manja: die mw van de manege is de mw die Ondresse van mij gekocht heeft. Ik ben ervan op de hoogte dat zij beenproblemen heeft. Die mw heet mw Smit (haar dochter heet Tiffany) en zij hebben Ondresse verkocht aan Carla. Met Carla heb ik contact. Zij heeft Ondresse weer aan een moeder en dochter verkocht, en ze zou nu ergens in een weiland in Vlijmen (bij Den Bosch) staan....

Ik vind het trouwens wel typisch dat Ondresse toch door zoveel andere mensen ook zo geliefd is! Ze was letterlijk mijn grootste vriendin en haar karakter is echt top!

x_Manja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:17

het is idd een top paard en zal haar ook nooit vergeten en zou haar ook heel graag nog een keer willen zien

kusx

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:16

zeker een top paard!! Pling Ik hoop dat ze snel gevonden wordt Bloos

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:13

wij hebben haar ook op stal gehad...met die mevrouw en dochter....vlak voordat ze dan naar die boer in schijndel ging....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 20:26

heb je enig idee waar ze nu is dan?

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:42

Pletje123 schreef:
heb je enig idee waar ze nu is dan?

Heb je het adres van die boer in Schijndel? Zou je niet aan hem kunnen vragen of hij weet waar Ondresse naar toe is gegaan?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 09:26

Nou ja... ik kreeg ook al een PM van iemand, die vertelde dat de boer niet wil zeggen waar ze nu is oid Nagelbijten / Gniffelen

Ik spoor loopt momenteel dus dood en ik weet niet waar ik haar zoeken moet. De een zegt dat ze naar de slager gebracht is en de ander dat ze in Schijndel staat met hengstveulen en al.

JeanneLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:26

in dat stamboek staat dat ze geen nakomelingen heeft.... het zou echt vreselijk voor je zijn als ie geslacht zou zijn... je kan naar http://www.gestolenpaarden.nl/ kunnen gaan. Misschien is je paard niet gestolen, maar je kan je wel aanmelden voor als iemand iets op het spoor krijgt , en dus heb je meer kans om hem te vinden... Lachen nog veel succes

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 20:42

Het hengstveulen dat ze zou hebben komt ook van een hengst die niet geregistreerd staat. Daarbij komt, dat eigenaren van de paarden de gegeven op paardenfokken.nl zelf in moeten vullen. Niet iedereen weet van het bestaan van die site of wil er de tijd voor nemen.

Ik denk niet dat ze gestolen is..

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:49

is er niet een bokker die in schijndel woont die voor je kan kijken?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:50

Ja dat zou een goeie zijn... eeh hoe vind je die? Bloos

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 08:47

Pletje123 schreef:
Ja dat zou een goeie zijn... eeh hoe vind je die? Bloos

uhm ja... open een nieuwe toppic over dat je je oude paardjuh zoek en of iemand die in schijndel woont kan kijken of ze nog in schijndel staat ergens. Je kan zoiets als titel nemen: Help, zijn er mensen hier op bokt die in schijndel wonen??!!
En dan in de topic zet je je verhaal neer. En het is ook handig om een link van de topic in de topic over ondresse te zetten (deze toppic). Succes!!

MeLoveszarko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:03

heey !;

ik woon in Schijndel ..
kan ik iets voor je doen ?

Groetjes melissa

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 16:34

Wat ontzettend gaaf dat jullie me allemaal zo willen helpen Haha!

Echter, Ondresse zou in Vlijmen staan ipv Schijndel Bloos

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:49

Vlijmen? hoe ben je daar bij gekomen? Bloos
Nouja maakt ook niet uit: Zijn er mensen hier die in Vlijmen wonen?? Tong uitsteken

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 11:35

Dat vertelde de vorige eigenaresse van El Dango. Zij heeft Ondresse ook gehad, en dus verkocht naar de huidige eigenaren Lachen Ingewikkeld verhaal wordt het he? Schijnheilig