Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nienkee schreef:Hej ik heb even een vraagje,,
Als ik het weiland van 'mijn' pony kom,, en hij heeft geen zin om mee te komen, valt hij mij aan in het weiland,, het is echt gevaarlijk.. ik ben ook al 1x bijna bijna bijna geraakt.. Naar de eigenaren ben ik ook al geweest die zeiden dat ze dat ook wel hadden en niet wisten wat ze er mee moeten doen..
Herkennen jullie dit? of weet je wat je er tegen moet doen?
Kuss
. Toen ze me weer een keer wou aanvallen stak ik mijn armen in de lucht (zo lijk je groter, net als paarden als zij steigeren) en ik deed een stap naar voren. Als je niet bang bent (of de indruk wekt niet bang te zijn) erkent ze je sneller als de baas. Bij mij rende de pony naar achter in het weiland, probeerde me nog een keer aantevallen, maar ik herhaalde het en ze liep zo de wei uit. Nooit meer een probleem mee gehad, nu komt ze hinnikend naar me toe, loopt achter me aan de wei uit. Maar mijn vriendin, die ook een keer werd aangevallen, sprong over het hek van de schrik en de pony pakt er nog steeds. Nu is deze pony ook wel een beetje een chagarijnige muts
maar het heeft geholpen.
Jetta schreef:Nee, de zweep is niet de oplossing, de zweep is een hulpmiddel. Het doel is: Mijn pony loopt met mij mee het weiland uit.
Hoe ga ik dat bereiken? : Ik moet mijn pony laten merken, dat ik de baas ben. Hoe doe ik dat? : Ik leer mijnpony, dat er iets positiefs gebeurt als het baasje eraan komt. Hoe doe ik dat? : Ik ga 's morgens het weiland in met een snoepje. Ik ga naar mijn pony een geef het snoepje. Ik loop uit het weiland en laat de pony achter.. Zo gaat dat nog een aantal keren. Op een dag denkt de pony, hé, daar loopt mijn snoepje! Hij komt naar je toe. Je beloont de pony, geeft het snoepje en gaat weer weg. Een dag later kun je misschien het halster aandoen, heel misschien een paar stapjes doen. Ja het duurt even, maar het werkt meestal wel.

Sifra_ schreef:* volgt dit topic.
Mijn paard doet dit ook. En ik moet zeggen, hij heeft mij een keer zo hard getrapt, dat alsie zn kont naar me toe draait ik serieus met knikkende knieen en hardkloppingen wegren. Een zweep meenemen heb ik nog nooit als oplossing gezien en ik ga dit zeker ook eens proberen!