Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar ik wist niet waar het anders moest!
Ik heb mijn driejarige hengst onlangs verkocht. Het dier heeft altijd op de opfok gestaan en kent helemaal niks. Ik verkocht hem omdat ik pas ben bevallen van een dochter en er naast mij eigen paard geen tijd voor heb.
Ik had hem op marktplaats gezet en erbij vermeld dat ie altijd op opfok heeft gestaan en niks kende. Daar reageerde iemand van een professionele stal op. Die is gaan kijken en wilde hem vervolgens wel kopen. Wel bood ze 1000,- minder dan mijn vraagprijs omdat het a. geen topper was maar wel een goed handelspaard, maar dan wel nog redelijk wat werk zou vragen (had ze gelijk in) b. omdat hij nog nooit vervoerd was c. omdat hij nog gecastreerd moest worden. Zij had dus behoorlijk wat risico en dus bood ze zoveel minder. Nou, ik kon me daar best in vinden dus ik ben akkoord gegaan. Mijn man had haar de papieren en rontgenfoto's gebracht, ze ging akkoord en betaalde gelijk, zij ging heel Nederland rond om zo jonge paarden te kopen. Paard verkocht dus. Dit was iemand van een stal die constant onbeleerde paarden koopt, ze aanrijden en weer verkopen. Ze wilden hem de volgende dag gelijk al ophalen.
Nou heeft het paard zich absoluut niet laten laden, waarop ze besloten hem even te laten staan en hem eerst te castreren. Ehm, nou is ie ondanks een forse lading verdoving zo tekeer gegaan dat ze ook dat hebben moeten opgeven...
Nou ja, voor een paard dat alleen maar lekker op de wei heeft gestaan geef ik hem groot gelijk ook
, maar nou zijn ze dat dier al zat natuurlijk en ik heb via de mensen van de opfok gehoord dat ze nou de koop ongedaan willen maken. Tja euh, nou zit ik natuurlijk daar al helemaal niet op te wachten, dat snap je. Maar dat kunnen ze toch niet hard maken is het wel?Ik dacht van niet, maar ik wou het wel even zeker weten...
van de kopers, zo professioneel zullen ze toch blijkbaar niet zijn dan. Logisch toch dat een jong paard recht uit de opfok nog niks kan? Je mag dan al blij zijn als ze aan een halstertje mee willen stappen...