Van vereniging wisselen...lastig met startkaart e.d.???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

Van vereniging wisselen...lastig met startkaart e.d.???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 22:14

Ik zou graag willen weten hoeveel papieren romslomp het geeft als je van vereniging wisselt. Hoelang duurt het en hoe gaat het in zijn werking. Eerst oude vereniging afzeggen en dan nieuwe aanmelden. Je moet dan een nieuwe startkaart aanvragen. Wie heeft hier ervaring mee?

Scum

Re: Van vereniging wisselen...lastig met startkaart e.d.???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:59

Wij hebben het een jaar geleden gedaan. Eerst moest de oude vereniging ons afmelden. Dat doen ze pas als je alle rekeningen hebt betaald.
Daarna kan de nieuwe vereniging je aanmelden. Rond oktober zijn de nieuwe startcoupons aangevraagd, in de tweede week van januari hadden we ze pas. Heeft veel telefoontjes gekost.
Maar soms hoor ik ook weleens dat het goed gaat.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:45

Je nieuwe vereniging kan je wel aanmelden maar je krijgt niet eerder een startkaart dan dat je oude vereniging je afgemeld heeft. Het hele jaar kan je van vereniging veranderen, zitten geen extra kosten aan. Startkaart krijg je weer opnieuw. coupons moet je betalen.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:07

Zijn m.i.v. 1 mei gewisseld van vereniging. De oude vereniging bleek al eerder afgemeld te hebben.. en toen weer aangemeld... Ineens bleek dat de gereden wedstrijden niet meer bijgehouden werden door de KNHS.. dus voordat er weer een foutbbrief (doordat de combinatie al een keer eerder was afgemeld) op de mat lag, maar eens contact opgenomen met de KNHS.

Ik had geen zin meer in deze vereniging en had in juni met terugwerkende kracht en binnen 2 dagen (met dank aan de nieuwe vereniging) alles voor elkaar.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:35

Vajramani schreef:
Je nieuwe vereniging kan je wel aanmelden maar je krijgt niet eerder een startkaart dan dat je oude vereniging je afgemeld heeft. Het hele jaar kan je van vereniging veranderen, zitten geen extra kosten aan. Startkaart krijg je weer opnieuw. coupons moet je betalen.

Het is niet waar dat je niet eerder een startkaart krijgt voordat je oude verening je heeft afgemeld. Dit jaar kwam de vereniging van mijn stal erachter dat er iemand ook een startkaart bij een andere vereniging had aangevraagd zonder zich bij oude vereniging af te melden. Diegene start nu vrolijk met een nieuwe startkaart terwijl zij zich niet heeft afgemeld bij haar oorspronkelijke vereniging. Niet echt netjes, maar ik vind het slordig dat het door niemand bij de KNHS is opgemerkt..

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:38

maikymouse3 schreef:
Vajramani schreef:

Het is niet waar dat je niet eerder een startkaart krijgt voordat je oude verening je heeft afgemeld. Dit jaar kwam de vereniging van mijn stal erachter dat er iemand ook een startkaart bij een andere vereniging had aangevraagd zonder zich bij oude vereniging af te melden. Diegene start nu vrolijk met een nieuwe startkaart terwijl zij zich niet heeft afgemeld bij haar oorspronkelijke vereniging. Niet echt netjes, maar ik vind het slordig dat het door niemand bij de KNHS is opgemerkt..

Ik kreeg meestal netjes een brief thuis van de KNHS dat betreffende persoon nog niet door haar vereniging was afgemeld, zodra dat gebeurt was zouden ze alles in orde maken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:32

maikymouse3 schreef:

Ik ga ook voor een andere vereniging starten en ik kon echt geen startkaart bij deze vereniging aanvragen voordat ik was afgemeld. Ook al is het een paard wat ik nooit eerder heb uitgebracht en dus ook geen startkaart mee heb bij mijn oude vereniging.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:01

Het kan vrij makkelijk gaan hoor, als je maar goed weet in welke volgorde wat moet gebeuren en dit 'goed' uitvoert.

Heb het ook al eens gedaan voor leden (ik heb t ws van onze vereniging)
Als hun zorgen dat de oude vereniging ze eerst afmeld bij de knhs, kan ik ze zonder problemen vrij vlot aanmelden en is de startkaart er ook vlot! Je moet wel weer nieuwe coupons betalen.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:14

Dus eerst afmelden bij de huidige vereniging en dan aanmelden bij de nieuwe vereniging. Krijg je dan een bewijs van uitschrijving en kan je dan opnieuw aanmelden?

En als ik per 1 januari om wil, moet ik dat nu al laten weten?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:28

je hoeft je helemaal niet af te melden, wij zijn tijden lid geweest van 2 verenigingen. Slechts voor 1tje betaal je dan KNHS afdracht. Voor beide mag je denk ik uitkomen, maar igg mag jezelf kiezen bij welke vereniging je een startkaart wilt.

Les hadden we bij de ene en starten deden we bij de andere.
Bij de ene waren de lessen in een mooie binnenbak op 5 minuten van ons huis, bij de andere lag de kring veel beter voor ons. Het is nooit een probleem geweest.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:27

ik moest me anders eerst af laten melden voor mijn oude vereniging voor ik bij een nieuwe kon. dit is mij verteld toen ik de knhs belden enlater bevestigd door de oude vereniging en de nieuwe.

het was bij mij 1 grote zooi, heb er een wedstrijd voor af moeten zeggen. heb half oktober de boel netjes afgerond bij de oude vereniging en alles toegestuurd naar de nieuwe, maar kreeg pas begin februari mijn neiuwe startkaart... omdat de knhs mijn zooi weer ees was kwijt geraakt en de nieuwe spullen weer onder aan de stapel kwamen te liggen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:18

Nop, ik heb het net nagekeken tot november zijn wij nog lid van de Brocoperruiters EN van neo!
Startkaart hebben we bij Neo. Geen enkel probleem mee gehad, al jaren dus niet. KNHS afdracht betalen we trouwens aan de Brocoperruiters.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:49

Mijn dochter is ook lid van 2 verenigingen en is tot 1 juli uitgekomen voor de ene vereniging en heeft gelest bij de andere.
Eind juni heb ik beide verenigingen op de hoogte gebracht van de omzetting en vanmiddag even vragen bij de KNHS of nu alles rond is.
(zit ook nog eens met het probleem dat de eachternaam verkeerd op de startkaart staat, hoop dat het allemaal goedgegaan is Haha! )
En ik hoop dat de nieuwe startkaart en coupons reeds bij de andere vereniging liggen. Bloos

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:08

ik wil ook naar andere vereniging toe..

mij werd gezegd dat ik nu al op kan zeggen (ik betaal voor een heel jaar) en dan erbij moet vermelden dat ik 1 januari over wil naar een andere vereniging.

dan gaan ze via de nieuwe vereniging een startkaart aanvragen en coupons in oktober geloof ik.. (gaat via die vereniging)

is dat vroeg genoeg? En hoef je geen nieuwe startkaart te betalen dan??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:08

Je kunt wel lid zijn van 10 verenigingen volgens mij, maar je kunt maar voor 1 vereniging uitkomen op wedstrijden (= ook KNHS lidmaatschap)
Echter kun je dat lidmaatschap gewoon overzetten, = uitkomen voor je nieuwe vereniging op ieder moment van het jaar (volgens de dame van de KNHS) echter kun je het lidmaatschap van de KNHS alleen per 31 december stop zetten (maar dit heeft niets te maken met tussentijdse overgang omdat het lidmaatschap inprincipe niet stopgezet wordt)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:30

Bonny4life schreef:
ik wil ook naar andere vereniging toe..

mij werd gezegd dat ik nu al op kan zeggen (ik betaal voor een heel jaar) en dan erbij moet vermelden dat ik 1 januari over wil naar een andere vereniging.

dan gaan ze via de nieuwe vereniging een startkaart aanvragen en coupons in oktober geloof ik.. (gaat via die vereniging)

is dat vroeg genoeg? En hoef je geen nieuwe startkaart te betalen dan??

maar hoe ik het doe is dus wel goed? ik vind het beetje teveel van het goede om bij 2 verenigingen lid te zijn wil gewoon bij 1 Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:00

Dan moet je nog 6 maand lidmaatschap betalen bij je oude vereniging, kun je niet eerder over/lidmaatschap stopzetten?
Zeg per 1 augustus, dan wordt je per 01-08 lid bij de nieuwe vereniging en eindigd je lidmaatschap per 31-07 en kan je ook eerder over gaan.

Dus wat jij schreef kan eigenlijk ieder moment van het jaar, mits je oude vereniging geen problemen maakt met bijv. opzegtermijn of lidmaatschap per 3 maand of per half jaar. Haha!

Was trouwens net te laat met bellen gisteren *zucht* maandag nieuwe ronden nieuwe kansen Tong uitsteken

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:10

Maar je mag toch niet meer midden in het jaar voor een andere vereniging gaan starten? Ik ga per 1 september weg bij mijn huidige vereniging, moet ik dan nu al dingen gaan regelen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:18

Volgens de dame bij de KNHS wel, je kan het hele jaar wisselen van vereniging, alleen het KNHS lidmaatschap loopt van 1 jan. t/m 31 december.
Ik meende ook dat het per jaar ging maar heb ze gebelt en was geen probleem en heb dus alles in orde gemaakt (moet er wel bij vertellen dat we momenteel wel lid zijn van 2 verenigingen, bij de ene lessen we, en komt mijn dochter voor uit vanaf 1 juli, de andere is dichtbij en wel handig als we een keer een nieuwe pony hebben en een binnenbak nodig zijn Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:34

Ik ga zelf in augustus officieel over naar een andere club, les al vanaf maart voor die club, maar ga dus per 1-8 ook op papier over. Ik heb me afgemeld bij de knhs voor mijn oude club en de nieuwe club moet mij aanmelden. Krijg dan een nieuwe startkaart en nieuwe coupons omdat ik per 1-8 niet meer op coupons van me oude club mag rijden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:45

De andere startkaart en coupons voor mijn dochter heb ik nog niet binnen, en dat was volgens niemand op concours vandaag een probleem... Ze staat op de startlijst voor haar oude vereniging en het werd met het springen keurig omgeroepen (de juiste vereniging) Ja

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:43

Hmmm, ik ben pas verandert van vereniging. Ik heb afgesproken met mijn oude vereniging dat de startkaart gewoon doorliep. Maar dat ik voor de andere vereniging zou starten.

Ik heb me nu dus opgegeven voor een paardrijwedstrijd, en gewoon handmatig op de oude coupon geschreven dat ik voor een andere club start.

Wat moet ik nu precies doen dan???

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:44

Ik wist helemaal niet dat je een startkaart moest afmelden

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:07

Bij mij ging het allemaal heel snel weet er verder niet zoveel over te zeggen maar één ding wil ik je wel meegeven!: Gooi de coupons van de oude vereniging weg! Als je winst haalt telt deze niet zogauw je overgeschreven bent en nog met coupons van je oude vereniging start!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:25

cle0o_o0 schreef:
Bij mij ging het allemaal heel snel weet er verder niet zoveel over te zeggen maar één ding wil ik je wel meegeven!: Gooi de coupons van de oude vereniging weg! Als je winst haalt telt deze niet zogauw je overgeschreven bent en nog met coupons van je oude vereniging start!

nee maar soms kan je alleen opgeven met coupons en dan zou ik bijvoorbeeld mijn oude sturen en nieuwe vereniging opschrijven en dat de nieuwe er nog achteraan komen zodra je ze hebt, dat is dan toch goed? dan worden de oude dus niet gebruikt..

groetjes