Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Wij moeten een veiligheidscap op, maar je paard mag je niet beschermen, is toch raar
graag julllie reacties hierop

oosterhoff schreef:Word nogal een heisa om al die kappen te controleren! zeker als je paarden hebt die niet zo lekker zijn van achter. en op een terein met 20 ringen valt echt niet te controleren door één persoon of de mensen na controle niets tussen de beschermers stoppen.
Daarbij vind ik het trouwens wel meevallen hoeveel paarden geblesseerd uit de proef komen. Dat zie ik alleen als het terein heeeel erg blubberig is en ik vind dat je dan zelf wel de verantwoordelijkheid op je kan nemen.
Peesblessures ontstaan niet alleen door aantikken maar veel vaker door extreme overbelasting.
De gecontroleerdheid waarmee je in de ring zou moeten verschijnen zal imo niet voor blessures zorgen.
superwoman schreef:Wannneer je met kalkoenen "moet" rijden, vind ik het echt geen overbodige luxe. Daarbij zou je ook kunnen denken aan steekproeven...ipv iedereen controleren...
shrOnatje schreef:als je zo nagaat ben ik het wel met je eens. met dat jy een cap op moet en dat je je paard niet mag beschermen. wat zouden jullie dan voor een bescherming doen ? wit ? bandages of pees, ik vind zelf dan wel bandages beter staan..

Bettine schreef:Mijn paard heeft op wedstrijd wel eens een peesblessure opgelopen tijdens de proef omdat er een gat in de ring zat, waardoor hij uit balans raakte en zichzelf aan heeft getikt tegen de pees. Heb hem bijna een jaar stil kunnen zetten. Met peeskappen om was dit niet gebeurd.
Maar toch denk ik dat zo'n actie weinig uit zal halen. Dat controleren gaat toch nooit gebeuren/werken.
Of er veel van dit soort incidenten plaatsvinden valt niet veel over te zeggen denk ik. Peesblessure's worden vaak pas achteraf of later ontdekt.