Welke leren laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Welke leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:05

Hoi, ik zit er over te denken misschien leren laarzen te gaan kopen. Cool
Nu is mijn vraag welke laaren jullie hebben en hoe ze bevallen. Ik zat zelf aan de Petrie Perfect te denken.
Afbeelding
Hebben jullie daar ervaring mee? Alvast bedankt! Haha!

Britt

Re: Welke leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:11

Nou errug veel mensen hebben de Petri Perfect dus ga er maar vanuit dat het best aardige laarzen zijn Tong uitsteken
Ik heb zelf de derby softjumpers, erg fijne laarzen maar wel springlaarzen (nou spring ik ook dus voor mij geen probleem haha)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:34

Ik heb ook petrie perfect al bijna 2 jaar en ze zien er nog super goed uit en bevallen ook heel goed:) heb laatst wel de zool laten vervangen en een rits erin laten zetten (omdat me kuiten iets breder waren geworden Lachen ) maar i kben er echt supertevreden mee!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 11:18

oja, okee. denken jullie dat mijn voeten nog zullen groeien? ik ben nu 14 jaar..

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:33

Ik denk dat je voeten nog wel zouden kunnen groeien, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

Petrie perfect heb ik nu zelf ook, niets mis mee Haha!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:47

BrittKitt schreef:
Nou errug veel mensen hebben de Petri Perfect dus ga er maar vanuit dat het best aardige laarzen zijn Tong uitsteken
Ik heb zelf de derby softjumpers, erg fijne laarzen maar wel springlaarzen (nou spring ik ook dus voor mij geen probleem haha)

Die heb ik ook, erg fijn idd, alleen heb ik ze hoger besteld dan springlaarzen en met dressuurboog, want ik ben niet zo van het springen Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:25

Petrie heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb een aantal paren Cavallo's gehad, dat beviel slecht en ik wil nu Konigs eens gaan proberen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:04

ik heb ook de petrie, ze zitten erg fijn, alleen ze zijn wel wat stuger dus zakken ze niet zo ver in.
Bij mij helaas te weinig. Maar voor de rest super laars hoor voor die prijs.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 02:15

Ik heb de petrie Anky grand prix gehad. Maar daar zaten na 2 jaar 2 gaten in! En niet zomaar gaten...

Nu heb ik Königs voor op wedstrijd en Rectiligne's voor thuis.
De Königs zijn voor op het paard heerlijke laarzen, maar je moet er niet teveel mee lopen, want dan gaan je voeten pijn doen. Tenminste, bij mij Knipoog. Maar ze zijn echt SUPER mooi.
De Rectiligne's heb ik gekocht voor thuis en op de jacht. Dus voor mij echt laarzen die tegen een stootje mogen en kunnen. Het zijn toch mooie laarzen en een heel betaalbare prijs. Met rits en elastische veter. En je kunt er uren op wandelen!

Kijk ook maar eens op www.rijlaarzen.nl

Rectiligne heeft ook HELE mooie dressuur laarzen. Ook met de rits er schuin voorin. Rectiligne is denk ik een heel erg geschikt merk, met een fijn prijskaartje.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:10

Ik heb de mountainhorse sportive rider.
super laars, maar geen hoge schacht. Hoeft bij mij ook niet ,maar als je lange benen hebt, dan is dat wel iets om rekening mee te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:58

Ik heb sinds kort de rectiligne palm beach. Het zijn oorspronkelijk springlaarzen, maar ik gebruik ze voor dressuur. Ook op de site van van Huet staat dat ze vaak door dressuurruiters gebruikt worden. Ik vind ze erg fijn en erg mooi, weinig problemen met inlopen gehad, kon er zo mee wegrijden.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:26

Ik wil graag de petrie anky's halen

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:33

mlvanmelle schreef:
Ik heb sinds kort de rectiligne palm beach. Het zijn oorspronkelijk springlaarzen, maar ik gebruik ze voor dressuur. Ook op de site van van Huet staat dat ze vaak door dressuurruiters gebruikt worden. Ik vind ze erg fijn en erg mooi, weinig problemen met inlopen gehad, kon er zo mee wegrijden.

Ik heb de Maryland. En ik heb ook nergens last van gehad. Geen blaren niks.. Er zitten ook speciale zooltjes in..

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 16:30

Ok, bedankt iedereen! Haha!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 17:23

Ik denk dat ik eruit ben, ik ga ze waarschijnlijk van de week halen Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:25

Ik heb die van Rectiligne.. heb hem nog maar een weekje maar hij bevald goed hoor Lachen
Hoewel ik nog niet zo goed m'n hakken ermee kan uitdrukken, maar had nog nooit eerder leren laarzen gehad dus moet er ook nog een beetje aan wennen Tong uitsteken

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:37

denk dat ik even mee ga kijken zit ook te denken over leren laarzen heb gehoort det ze bij het aogje in breda heel goedkoop zijn Tong uitsteken maar dit is interesan.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 17:55

Dit zijn dan de eerste leren laarzen die ik zal kopen dus heb er nog niet echt veel verstand van, maar wat adviseren jullie mij om bij de laarzen te kopen? dan heb ik het over schoensmeer enzo..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:43

Als ik jou was, zou ik ietsje meer geld uitgeven en dan niet de petrie perfect, maar de petrie standaard nemen. De perfect is namelijk een coating laars (gaat minder lang mee en blijft minder lang mooi) en de standaard is van echt leer.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:48

Ik heb zelf wel leren laarzen, geen petries.. Maar ik hoor er goede verhalen over. Lachen

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:51

ik heb zelf rectiligne met veter en rits.
Vind met rits en veter toch wel fijner ivm in en uit stappen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:59

je voeten zijn waarschijnlijk wel uit gegroeid, bij de meesten zijn de voeten rond 12 a 13 jaar uitgegroeid.

petrie perfect is op zich een prima laars.
je moet er alleen wel rekening mee houden, dat de laars gemaakt is van een primaire leer soort, dit houdt in dat deze niet gemaakt is van volnerf rund of kalfs leer, maar van het "mindere" gedeelte van het vel.
om het leer toch sterk te maken is er een kunstof coating overheen gebracht die de laars beschermt. het nadeel er van is dat hierdoor de laars niet opgerekt kan worden, mocht dat ooit nodig zijn. ook kan de coating gaan bladeren (dit gebeurt overigens niet veel) en blijft hij minder lang mooi.

een laars als de perfect kost eigenlijk altijd rond de 200 euro, ongeacht je hem van petrie of cavallo of welk ander merk dan ook koopt.

ik werk in een ruitersportzaak en adviseer de meeste mensen om een rundleren laars te nemen, deze is sterk en blijft langer mooi dan een kalfsleren laars.
de prijs hiervan ligt rond de 300 euro.
wil je dat niet uitgeven kijk dan een naar de derby style, dit is een rundleren laars met een rits aan de achterzijde en kost ongeveer 260 euro. dus prijstechnisch zeer aantrekkelijk, een vergelijkbare laars van petrie of cavallo kost ongeveer 100 euro minder.

succes ermee.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 18:31

oke, ik zal eens gaan kijken Lachen

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:18

ik heb de petrie dressage, heb ze nu eindelijk een beetje ingelopen en ze zitten als een huis!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:19

Mijn voorkeur gaat ui naar Filli Fabri of Parlanti Lachen