Wij "grote" vrouwen willen....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Wij "grote" vrouwen willen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 14:06

Wat zou er nou veranderd, verbeterd kunnen worden voor vrouwen die wat groter zijn en toch ook willen wat ze willen. Wat missen wij nou?
Zo zoek ik mij steeds suf maar rijbroeken met een grote maat (44 dus dat valt nog wel mee)
die wel leuk zijn, dus geen gedekte kleuren en saai. Want als ik in zo'n winkel om me heen kijk dan hangen de rekken met xs tot en met 40 vol met leuke ruitjes en knal kleuren en de maten 42 tot en met veel zijn grauw grijs, donkerblauw bruinig en zo voort.
Ik ben altijd helemaal jaloers op de kinder broeken, die spetteren het het rek uit. Lekker..
T-oliebol een nog grotere ramp alles is maatje xs tot en met 38 en een klein beetje 40 want die vliegen er het eerste uit.
Dat zou toch eigenlijk een gaatje in de markt moeten zijn.
Kom op dames, wat willen wij nou.....

ikke

Re: Wij "grote" vrouwen willen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:16

Peerd en spul in Diever
Is een stukkie rijden voor je, maar die hebben de meest bizarre broeken in de meest bizarre maten. Kennis van me, die ook niet bepaalt gering geschapen is, heeft daar een hele leuke twee-kleur knalblauwe rijbroek gekocht.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:11

de enige plek waar ik rijbroeken in mijn maat ( 52-54) kan vinden is bij www.xl-equestrian.nl daar hebben ze ook broeken in allerlei kleuren en zelfs met streepjes, ruitjes etc...
verder ben ik nog nergens grote rijbroeken tegen gekomen, heel jammer, aangezien er wel degelijk vraag naar is

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:22

Je kunt ze toch gewoon laten bestellen?

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:26

aannjjaa schreef:
Je kunt ze toch gewoon laten bestellen?

vertel mij maar waar....
bij geen enkele ruitersportzaak hebben ze mij dat tot nu toe aangeboden, de grootste broeken die ik heb kunnen vinden was 46-48 en 'nee sorry mevrouw, groter gaan we niet' is hetantwoord dat ik dan krijg

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:28

Ik zou ook wel een leuke hippe rijbroek willen. kom ook altijd thuis met stemmig blauw of een andere donkere kleur.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:30

hmmm en wat denk je als je te smal bent voor leuke rijbroeken.
Ik kan maar EEN rijbroek kopen.
En dat is de eurostar maat 180.
En die is er alleen in het antraciet.
Dus zomer winter/ vanaf het jaar 2000 loop ik in de zelfde rijbroek.
Heb gewoon 3 de zelfde broeken....

jullie hebben tenminste nog keuze ussen bruin/saai grijs enz..

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:34

daantjuhhh schreef:
hmmm en wat denk je als je te smal bent voor leuke rijbroeken.
Ik kan maar EEN rijbroek kopen.
En dat is de eurostar maat 180.
En die is er alleen in het antraciet.
Dus zomer winter/ vanaf het jaar 2000 loop ik in de zelfde rijbroek.
Heb gewoon 3 de zelfde broeken....

jullie hebben tenminste nog keuze ussen bruin/saai grijs enz..

en zo zie je maar weer... dik zijn is niet alles, maar dun zijn ook niet
is er geen mogelijkheid om een kinderbroek in lengtemaat te kopen ofzo.. geen idee of het mogelijk is en of die bestaan hoor

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 00:13

Nee Daantjuhhh elke maat heeft natuurlijk zijn nadelen. Hoe doe jij dat bind jij je goed aan het zadel vast als het waait?

Maar nu hebben we het alleen over broeken, truitjes zijn ook problematisch, vesten die je niet dicht kunt krijgen, meewarige blikken naar je paard als jij rijd (nee geldt niet voor jou daantjuhhh), Krappe zadelkamers waar je je door moet wringen omdat het er te volgebouwd is. Verzin nog eens wat...

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 00:24

De juiste link van roosie22 moet zijn www.xlequestrian.nl zonder streepie dus. Mooi site zeg, die ga ik zeker bewaren.Ik vind het alleen wel erg spannend om een rijbroek op het internet te shoppen, je weet van een plaatje nooit hoe de pasvorm is en hoe hij dus op mijn lijf valt.

ChristineG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 00:28

hmmm. Klinkt bekend. Ik zit zelf altijd met een vaag schuldgevoel... Gaat het wel goed, ben ik niet te zwaar voor mijn paard. Elk misstapje een schrik in mijn lijf.... 'en toch weet ik dat ze het makkelijk kan. Maar ja.... het gevoel van onzekerheid kan ik maar moeilijk van me afschudden. Nu ben ik ook nog een beginner, maar eerlijk is eerlijk, wel een goede beginner en ik zit het paard niet in de weg. Misschien moet ik er gewoon niet te veel over piekeren. En mijn rijbroek heb ik in Duitsland gekocht waar ik toen woonde, het is een Cavallo en met een zeer goede pasvorm. Wel "gewoon" blauw, maar dat vond ik toevallig ook mooi....

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:00

mrie schreef:
Maar nu hebben we het alleen over broeken, truitjes zijn ook problematisch, vesten die je niet dicht kunt krijgen, meewarige blikken naar je paard als jij rijd (nee geldt niet voor jou daantjuhhh), Krappe zadelkamers waar je je door moet wringen omdat het er te volgebouwd is. Verzin nog eens wat...

daar heb ik allemaal niet zo'n last van,... ben geen fan van al dure belachelijk dure 'paardentruitjes, bodywarmers, vesten' ik doe een normaal shirt, trui, vest, jas etc aan en die hebben ze zat in een maatje groter:)
meewarige blikken.. tjsa... ik denk dat dat echt ligt aan de plek waar je rijdt, over het algemeen op de 'dure' maneges zal het erger zijn als op een kleine pensionstal

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:25

Ik heb gelukkig geen last van meewarige blikken en ik doe ook gewoon aan wat ik denk dat ik aanmoet. Maar ik wil ook wel eens die ene leuke broek of dat leuke jasje.
Ik heb de site van xlequestrian al even onder favorieten gegooid.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:45

mrie schreef:
Nee Daantjuhhh elke maat heeft natuurlijk zijn nadelen. Hoe doe jij dat bind jij je goed aan het zadel vast als het waait?
.

Nee ik gebruik 10 sec lijm!!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:46

P.S. weet je hoe ik mijn rijbroek dan verfraai?
Ik doe elke dag een vreemde kleur sokken aan.
Zo is mijn rijbroek toch elke dag weer een beetje anders.. hihi

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:23

Tja, alles is ieniemienie bij de paardenzaken.

Ik heb maat 44/46 maar ben lang (1 meter 80) en ook moeite zat met rijbroeken vinden. Meeste rijbroeken vallen ook nog eens minstens een maat kleiner.

Voel me inderdaad een michelenmannetje als ik bij zo'n zaak kom en denk dan ook wel eens dat paardrijden alleen voor slanke mensen bedoelt is.........

De broeken van Ruitergilde passen mij echter prima (zowel de 44 als de 46) want heel veel stretch.

Maar ik hoef zelf geen ruitjes stippels of streepjes broeken. Doe mij maar een gedekte kleur die lekker afkleedt. In een printje lijk je toch al snel een stuk dikker en zeker met die strakke broeken........

En truitjes, fleece etc koop ik liever bij de Hennes: veel meer keuze en goedkoper dat de paardenshop truitjes...... Bovendien vallen die vestjes/truitjes e.d. ook allemaal te kort en te krap.

Ojaaaa, en laarzen. Tegenwoordig heb je al dikke kuiten bij een omvang van 40 centimeter. Daarna wordt het al maatwerk.....

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:43

XL equestrian is een goede site

Alleen, ik grijp juist op die "donkere" kleuren zoals zwart/blauw etc. Een lichtere kleur maakt optisch groter heb ik het idee. Ik leuk het meestal op met een felle kleur polo of shirt/jas.

Maar heb je weleens gekeken bij de herenmaten? Die vallen groter (vooral in de taille) en zijn vaak ook wel in leukere kleuren te krijgen.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:49

Ik heb maat 44/46 en ik heb geen moeite met rijbroeken kopen..
Ik heb ze in alle kleuren, camel, lichtblauw, streepje, grijs.. Noem maar op..

Ik heb altijd de Mondoni's van Divoza.. Zitten heerlijk!

Met truitjes/vestjes heb ik geen probleem.. Daar pas ik gewoon van in maatje L en XL van bijv. de pikeurtjes.. Bij mij zit mijn stevigheid meer aan mijn kont en benen

Laarzen begin ik niet aan.. Ik heb op maat gemaakte leren chaps..

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:58

Weet je wat ik ook mis als 'grote vrouw'?

Een groot zadel!!!

Ik heb geen eigen paard (wel bijrijdpaard) dus gaat beetje te ver om zadel op mijn maat te laten maken.

Ik zie tweedehands ook maximaal 18 inch zadels aangeboden staan. En als ik zie wat voor latjes ook op 18 inch rijden......volgens mij is dat echt maximaal maatje 38-40.

En het gaat wel, maar toch denk ik dat ik netter en beter zou zitten als mijn stevige billen en bovenbenen iets meer ruimte zouden hebben....

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 17:33

Tja hiltje1973, daar zeg je wat. Ik heb ook nog nooit gehoord van een 19 of 20 inch zadel. Dat zou toch ook gewoon moeten bestaan. Ik heb een lesklantje en die past ook niet in mijn 18 1/2. Of bestaan die gewoon en moet ik mijn algemene kennis een sbijstellen.

Wat betreft broeken met strepen en stippels, ik vind dat ondanks dat ze niet afkleden toch heel leuk. Maar ik zit dan ook nog een stukkie in de ontkenning en dat wou ik graag zo houden.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:34

nou, ik heb maat 42 en pas perfect in m'n 18" zadel (die zelfs nog wat kleiner is doordat het een hele diepe zitting heeft, dus meer a la 17,5")

er bestaan wel 19" zadels, trouwens. KN en Daaleman maken die o.a.
maar bedenk wel dat je dan een paard met een lang genoege rug moet hebben (anders ligt het op z'n lendenen/nieren).

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:41

Ja dat van die zadels is een goeie! Ik was vroeger ook flink aan de maat, u niet meer trouwens, maar dan is een gangbaar zadel inderdaad krap! (ik was 95 kg. bij een lengte van 1.72, nu nog 70 kg)

lisavanveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:08

soo,,, goed van jou!!

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:40

(tenks Lisa maar als je elke avond een uur lang stevig wandelt wil het billen- en kontvet er wel af hoor, wel een flink tempo aanhouden, ongeveer 6 kilometer per uur)

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:36

Ik ben ook onlangs aan de lijn geweest. Ik had ineens de beste motivatie ooit: Ik kreeg ineens het schrikbeeld dat Frits me niet meer zou kunnen dragen. He he die gedachte hielp.