Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Alina schreef:Heb ook een Scenic gehad, vind ik nou niet echt een kleine auto

Missouri schreef:Ik zit nu te kijken naar een VW Touran, maar da's geen kleine auto
De Peugeot 306 van een vriendin mag 1500 kilo trekken, maar ik weet niet wat voor uitvoering dat is (wel een hatchback). Maar dat vind ik echt belachelijk, als de trailer gaat schuiven neemt-ie de hele auto mee de berm in. Onverantwoord!

)
Alina schreef:Ook een lege trailer mag niet achter een auto die pak een beet 800 kg mag trekken hoor
Gaat om de maximum massa van de trailer, dat moet je auto mogen trekken, of er nu een paard in zit of niet. (mijn Mini uit '77 mag 750 kg trekken, maar echt geen trailer)
Alina schreef:Het verschil tussen waarom de ene auto het wel mag en de ander niet, ookal zijn ze even groot en even zwaar, ligt aan het remstelsel van je auto, is dat goed, dan mag de auto meer trekken
Hhmmm, die eisen zijn zo laag, zelfs mijn Land Rover serieIIA uit 1969 voldoet aan de huidige eisen!
.
. De trailer die we toen hadden was net zo lang, zo niet iets langer dan de auto waardoor hij zodra het paard ging bewegen de auto een "dreun" verkocht. Hierop gaf de auto de trailer weer een "dreun" etcetc. Niet zo gek dus dat het paard na een ritje van nog geen 20 minuten druipend van het zweet uit de trailer kwam en wij op dezelfde manier de auto uit stapten. Iemand op de locatie waar we aankwamen was zo vriendelijk om ons terug te brengen, want dit was 1x maar nooit weer
.
. Alina schreef:Ook een lege trailer mag niet achter een auto die pak een beet 800 kg mag trekken hoor
Gaat om de maximum massa van de trailer, dat moet je auto mogen trekken, of er nu een paard in zit of niet. (mijn Mini uit '77 mag 750 kg trekken, maar echt geen trailer)
Het verschil tussen waarom de ene auto het wel mag en de ander niet, ookal zijn ze even groot en even zwaar, ligt aan het remstelsel van je auto, is dat goed, dan mag de auto meer trekken

ingvdh schreef:Ik heb het van de week nog allemaal nagevraagd en je trailer terugkeuren heeft helemaal geen zin, alleen het werkelijke gewicht telt!
) de trailer teruggekeurd in overleg met hun, mijn paard is op de wegbrug gegaan bij hun, en de trailer ook, paard = 500 kg, trailer = 524 kg. De auto mag 1100 trekken en de trailer stond op een maximummassa van 1300 kg, maar dat hebben we dus niet nodig omdat de maximummassa dus maar 500+524= 1024 is