Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Prisca schreef:Normaal rij ik 2 proeven en spring ik ook nog 2x en dat kan hij ook makkelijk. Of kan dat tegenwoordig ook niet meer ????
Pava schreef:Vroeger ging ik zelfs lopend naar een wedstrijd en soms was dat wel een uur stappen. Ging mijn pony ook niet dood van.
celano schreef:Zie het onderschrift van Prisca!
Vier proeven is 4 x 7(?) minuten is 28 minuten per weekend. Plus een beetje losrijden. En het zijn geen loodzware Grad prix-proeven die de meeste van ons rijden! Ik heb er dus absoluut geen probleem mee.
celano schreef:Zie het onderschrift van Prisca!
Vier proeven is 4 x 7(?) minuten is 28 minuten per weekend. Plus een beetje losrijden. En het zijn geen loodzware Grad prix-proeven die de meeste van ons rijden! Ik heb er dus absoluut geen probleem mee.
Lisette schreef:Ja 4 x 7 minuten is 28 minuten en het inrijden (een beetje??) en het staan op de trailer etc. Tel dat ook eens mee. Telt allemaal aan hoor!
Prisca schreef:Je moet kijken wat je paard aankan als je weet dat die het niet aankan moet je het gewoon niet doen.
Reddy007 schreef:[ik rijd zelf nooit 2 x in het weekend, alleen als een speciaal wedstrijd weekend is ofzo! ik heb er verder geen problemen van, maar ik vind het wel een beetje overbodig om heel vaak 2x te rijden!
in de zomer rijd ik 2 proeven, 2x springen en nog Z 4-tal
nou moet er niet aan denken om de volgende weer te rijden, want 1 dag vind ik zelf zwaar.......krijg soms zelfs kramp hihi
[/quote]
Karin schreef:Ben ik het mee eens. Alleen zijn er helaas veel mensen die
denken dat hun paard meer aankan dan het in werkelijkheid kan hebben. Net als dat er veel mensen zijn die denken dat ze met een slof kunnen rijden of bij 5 winstpunten over kunnen naar een volgende klasse. De een legt de grens wat hoger dan de ander en die grenzen gaan helaas niet altijd gelijk op met de grenzen van het paard.
Prisca schreef:Een goede instructeur zal heus wel ingrijpen als blijkt dat een paard het niet aankan want die zal merken in de lessen dat het paard terug valt.
Tja je doet er gewoon weinig aan als mensen het willen hou je ze niet tegen ?? Helaas is het dier de klos.
15happy16 schreef:Ik rijd maar heel wewinig wedstrijden omdat ik op een manege rijd maar daar organiseren ze ongeveer 4 keer in de winter op een zondag een wedstrijd. Dan hebben ze 2 categorien. De groep die ze B noemen maar waar ze een proefje rijden zonder gallop en een L groep waar je proef B 12 rijd of zo. Op zo'n dag lopen de meeste pony's ook best veel mee. Dan lopen ze 2 keer bij de B en 2 keer bij de L dus ook 4 keer. Ze zijn dan ook wel redelijk moe maar dan krijgen ze eten en rust en dan zijn ze weer tevreden (denk ik in ieder geval) Is er iemand die vind dat dit zielig is?? Ik vind het wel kunnen in ieder geval. Het zijn geen super zware proeven.