Plasticzakken om je voeten en dan in je laarzen, helpt dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Plasticzakken om je voeten en dan in je laarzen, helpt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 17:16

Plasticzakken om je voeten en dan in je laarzen.
Ik zie er wel meer mensen mee, ze zeggen dat je minder gaat zweten (lijkt me trouwens niet) en dat je makkelijker uit je laarzen komt.
Ik vraag me af op dat nou echt zo lekker is als je een ontspannen buitenrit wil maken en je voeten worden geknelt door een opgehoopt stuk plastic. Blijft dat nou goed zitten? Iemand ervaring ermee?

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:17

Plastic zakken

Lijkt me juist dat t nog veeeeel erger zweet...

Quatrohorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:17

Ik denk dat het niet lekker zal zitten, maar dat je je laarzen er sneller mee uit krijgt is inderdaad zo!

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:18

inderdaad, je laarzen gaan sneller aan en uit maar het zweet verschrikkelijk

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:19

Ik weet niet of jij een albert heijn tas om je voeten witl doen, maar met boterhamzakjes of diepvrieszakken om je voeten glijd je veel makkelijker in je laarzen.
Je krijgt wel zweetvoeten, dat is onvermijdelijk

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:21

ik gebruik ook plastic zakjes, ze zweten wel, maar je krijgt je laarzen makkelijker aan en uit.

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:43

ik heb daar gewoon zo'n plankje voor waar je je hak inhaakt en dan je andere voet erop zetten, beetje wrikken en klaar.
en om aan te trekken van die haakjes die je in de lusjes aan de binnenkant kunt haken, even trekken en je laars is aan.

Lijkt me prettiger dan plastic zakken..

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:45

Het enige waar ik ze ooit voor gebruikt heb was om de laarzen sneller aan en uit te krijgen, maar het zweet juist erger. Mss dat je laars aan de binnenkant minder nat wordt maar verder niet echt. Hihi

jeroen_

Re: Plasticzakken om je voeten en dan in je laarzen, helpt d

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:45

plastic zakjes aan de binnenkant
lijkt me niet echt fijn, dan krijg je zo'n broeikas effect en ga je meer zweten, maar idd zou best kunnen dat je dan je laarzen beter aan/uit kan krijgen

susie_anne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:48

Ik doe het altijd. Anders kom ik mijn laarzen echt niet in en al helemaal niet uit. Het zweet wel, maar dat doet het ook zonder als het erg warm is.

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:49

in de winter is het wel warm. ( voor als je last krijgt van koude tenen )

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:28

Lotte1990 schreef:
ik heb daar gewoon zo'n plankje voor waar je je hak inhaakt en dan je andere voet erop zetten, beetje wrikken en klaar.
en om aan te trekken van die haakjes die je in de lusjes aan de binnenkant kunt haken, even trekken en je laars is aan.

Lijkt me prettiger dan plastic zakken..

Bij "gewone" rubberen laarzen zitten vaak geen lusjes. Ik had vroeger dikke kuiten en standaard laarzen waren eigenlijk te krap. Om er tock makkelijk in te komen deed ik ook boterhamzakjes om de voeten. Zweet echt heel erg, maar dat had ik er wel voor over!

shet_rules

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:30

ik doe het wel in de winter want dan is het warmer

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:31

Ik doe het ook, helpt heel goed die plastic zakjes..
Maar je moet er wel een gat inmaken dat het lucht eruit kan, anders kan stroomt je bloed naar beneden ofzo Njaa je moest het iniedergeval doen, was beter voor je bloed
En gaat het zweet er ook een beetje uit..

rooz_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:35

gaat het snel afknellen dan? dat je voor je bloedsomloop er een gat in moet maken?

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:40

Jaa dat was het ja, je bloed kan afknellen, maar het gebeurd niet zo heel snel.. Maar voor de zekerheid altijd een gat erin maken.. Net zoals je een elastiekje om je vinger doet, je vingertop word dan ook helemaal rood, omdat het bloed is afgeknelt..

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:40

Plastic zakjes zijn een ramp. Heb je mooie leren laarzen, die beter ademen dan kunststof en dan ga je er een kunststof binnenvoering instoppen! Krijg je juist hardstikke zweetpoten van! Nee, dat heb ik 1x geprobeerd, daarna noooooooit weer.
Ik strooi altijd talkpoeder (voor babybilletjes) in mijn laarzen voordat ik ze aantrek. Dit neemt zweetvocht op, zorgt ervoor dat je voeten ook niet te erg gaan stinken en dat je laarzen redelijk makkelijk uitgaan (in combinatie met goede laarzenknecht).

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:41

Waarom een gat? Er zit bovenin het zakje toch een gat?
Als je aan de onderkant ook een gat maakt, is het effect weg, want je voet schiet er doorheen.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:43

nonixjuh schreef:
in de winter is het wel warm. ( voor als je last krijgt van koude tenen )

Nou, dat vind ik nog vies tegenvallen. Ik heb weleens met uitmesten etc zulke zweetvoeten gekregen, dat ik daarna juist hardstikke koude voeten kreeg, omdat ze nat waren en ze niet meer omgeven werden door een laagje isolerende lucht.
Ik vind zweetvoeten verschrikkelijk, zowel in de zomer als de winter.

Vera_noes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:45

ik heb wel plastic zakken , kom ik er veel makkelijker in en zweten doe ik toch wel

en afknellen heb ik nog noooooit gehad ? maarja meestal komen er toch wel gaten in de zakken

EsSther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:45

ik gebruik alleen plastic boterham zakjes als mijn kuiten erg gezwollen zijn, ( na een nachtje dansen, of door heet weer)
ik krijg dan met geen mogelijkheid mijn rijlaarzen aan ( lederen laarzen)
en ik vind het zakjeseffect perfect!!

B0kkuh

Re: Plasticzakken om je voeten en dan in je laarzen, helpt d

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:47

Met plasticzakken om je voeten komt er geen wind door.. dus je krijgt juist zweetvoeten.. voor het aan/uit trekken van je laars werkt het iidd wel makkelijker

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:21

Ik stapte door de zakken heen en dat zat heel naar. Nu met het warme weer is het wat wrikken om mijn (leren) laarzen uit te krijgen, maar verder zit het zo lekker dat ik dat er wel voor over heb!

Clauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:41

Van plastic zakken krijg je mega zweetvoeten wel gaan laarzen makkelijker aan en uit

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:50

ik heb altijd plastic zakjes.
Heb erg mooie maatlaarzen, maar toch, het laatste stukje waar mn voet door moet heb ik altijd last (zelfs laars met rits tot aan hak, alleen rits tot zool werkt en dat vind ik net te kostbaar en kwetsbaar)
Anyway, door die plastic zakjes plak ik niet door het zweten aan mn laars vast, en dat scheelt een hoop stress en irritatie