starten met een zonnebril?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

starten met een zonnebril?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 19:37

aangezien het dit weekend nogal zonnig was... vroeg ik me dit af. Mag je starten met een zonnebril...?

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:46

Ik zag iemand met een zonnebril starten en dik denk dat het wel mag...

Boktpony

Re: starten met een zonnebril?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:48

heb het echt nog nooit gezien maar lijkt me wel een grappig gezicht eigenlijk! weet ook niet of het mag...

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:10

ik vind echt niet eruit zien en ze is echt een mietje...

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:42

Ik heb het nog nooit gezien ben wel benieuwd.. dus wie weet het? Staat er ook niks over in het regelement ofzo? **heb geen zin om het helemaal weer door te lezen **

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:29

Ik ken iemand die wel met een zonnebril rijdt.
Maar dit is vanwege een oogafwijking en zij heeft hiervan ook een verklaring bij zich.
Volgens mij is het niet gepast.
Een gewone bril is logisch maar een zonnebril omdat de zon zo fel is, nee vind het niet kunnen, tenzij er een medische reden voor is.
Je hebt toch een cap / hoedje op, die houdt wel iets zonlicht tegen hoor.Ik heb echt nog nooit last eghad van de zon tijdens de proef.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:30

En anders maar een andere cap kopen, 1 die de zon WEL tegehoudt..

edit: Ik heb ook nog nooit last gehad van de zon, en vandaag was die er tog egt wel in het zonnige Overijssel!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:41

Bij het springen zie je het heel veel
Bij dressuur zou ik het niet weten, volgens mij zie je het daar niet zo vaak

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:42

Bijhet springen mag het volgens mij wel, maar bij het dressuur niet, weet het niet zeker hoor.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:44

Ik was donderdag bij outdoor gelderland en met het springen hadden er ook een aantal een zonnebril op.
Ik denk dus dat het wel mag. Dit waren ook echt de bekende ruiters.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:47

Heb het met de dressuur ook wel eens gezien, vind het niet heel mooi staan. Maar vind niet dat ze het kunnen verbieden, ik heb soms ook gewoon ontzettend last van de zon, nou dan liever rijden met zonnebril dan koppijn...

Cowboy55

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:49

Th0mas schreef:
ik vind echt niet eruit zien en ze is echt een mietje...

??
Vond je die mevrouw al een mietje voordat ze de zonnebril opzette of zag je de zonnebril en dacht je: "mietje" of denk je dat bij iedereen met een zonnebril?

Kortom, ik ben gefascineerd door de gedachtegang 'zonnebril' en 'mietje'.....

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:01

Ha, dan ben ik een mietje en eentje met hoofdletters. Ik rij heel vaak met zonnebril. Ben brildragend en zou het onzin vinden dat ik wel met een gewone bril en niet met een zonnebril zou mogen starten. Zo'n verbod kan natuurlijk ook nooit: moeten ruiters/amazones met een meekleurende bril dan zonder bril rijden? Wordt wel lachen? Zijn dat ook mietjes? Ik ben er trouwens nog nooit op aangesproken door jury. Heb er van zowiezo niemand een opmerking over gekregen.

liekiej1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:04

Tuurlijk... je mag toch wel met een zonnebril rijden.. of ligt dat aan mij?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:05

Marion71 schreef:
Ha, dan ben ik een mietje en eentje met hoofdletters. Ik rij heel vaak met zonnebril. Ben brildragend en zou het onzin vinden dat ik wel met een gewone bril en niet met een zonnebril zou mogen starten. Zo'n verbod kan natuurlijk ook nooit: moeten ruiters/amazones met een meekleurende bril dan zonder bril rijden? Wordt wel lachen? Zijn dat ook mietjes? Ik ben er trouwens nog nooit op aangesproken door jury. Heb er van zowiezo niemand een opmerking over gekregen.

Nou, daarom vraag ik het me ook af.....ik wil meneer ook uitdagen om komend weekend naar het honkbalveld van de Hoofddorp Pioneers te gaan (hij woont in Hoofddorp) om daar te roepen dat zonnebrildragers 'mietjes' zijn.....Kom ik kijken naar wat er daarna gebeurt.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:08

Er staat nergens in het reglement dat het niet mag.
Dus als men graag wil rijden met, mag het.

Er zijn mensen die bij fel licht snel hoofdpijn krijgen.
Groot gelijk dat ze dan een zonnebril opzetten

Zijn dat dan mietjes?
Lijkt mij niet, ik zou het er ook niet voor over hebben om knallende hoofdpijn te krijgen, wat met iets simpels te verhelpen is

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:12

runningkawa schreef:

zo een ben ik er ik heb sowieso al last van migraine, maar als de zon in me ogen schijnt of gewoon fel schijnt krijg ik zo'n hoofdpijn, ik rij (nog) geen wedstrijden, dus weet het ook niet, als ik bij ons in de bak rij kijk ik dan altijd maar naar beneden, het geeft misschien niet het goede beeld, maar ik heb geen zonnebril.

NaDiNeLoVe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:33

dessie schreef:
runningkawa schreef:

zo een ben ik er ik heb sowieso al last van migraine, maar als de zon in me ogen schijnt of gewoon fel schijnt krijg ik zo'n hoofdpijn, ik rij (nog) geen wedstrijden, dus weet het ook niet, als ik bij ons in de bak rij kijk ik dan altijd maar naar beneden, het geeft misschien niet het goede beeld, maar ik heb geen zonnebril.

En zo één ben ik er ook, het liefst zou ik ook nog een pet onder m'n cap doen maar dat kan natuurlijk niet
thuis rijdt ik ook geregeld met zonnebril, op wedstrijden ga ik het deze zomer ook doen met springen als het mooi weer vind,
met dressuur durf ik het niet echt aan, want er is verder niemand op de wedstrijden die bij dressuur een zonnebril draagt, dus doe ik dat ook maar niet, en het oogt 'denk ik' voor de jury ook minder mooi...

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:18

Ik kom uberhaupt niet veel brildragers tegen. Ben vaak in m'n rubriek de enige. Vraag me wel eens af of al die andere paardenmensen zulke goede ogen hebben en ik een uitzondering ben. Lenzen lijkt me rampzalig met al dat stof, maar dat terzijde. En trouwens een bril vind ik onder een cap nooit mooi staan, maar ik draag 'em niet voor de sier. Zelfde geldt voor een zonnebril. Als je hem nodig hebt, dan moet je hem gewoon dragen. Wat een ander er ook van vindt (hij of zij heeft geen last van jouw hoofdpijn!). Er zijn wel meer dingen niet mooi.
Als ik na afloop van m'n proef met de jury praat (gebeurt jammer genoeg niet meer zo vaak), dan verontschuldig ik me altijd wel. Vind het zelf ook vervelend als ik iemands ogen niet kan zien. Ik heb alleen nog maar vriendelijke reacties gekregen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:10

Een vriendin van me heeft een bril die meekleurt, dus als de zon gaat schijnen wordt het een zonnebril Heeft ze nooit wat over gehoord, dus het zal wel mogen

@ Marion71 ik heb lenzen en gelukkig geen last van stof scheelt weer

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:13

"vroeger" was het geen probleem, en ik zie het nu nog wel eens gebeuren. Zelf ben ik overgevoelig voor licht en draag dag in dag uit met dit weer een zonnebril...maar goed, ik rij weer geen wedstrijden maar vroeger was het nooit geen probleem..

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 15:46

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar als er van de zomer meer wedstrijden komen zoals gister.... Dan ben ik ook wel in staat om een zonnebril op te zetten. Th0mas wrm is iemand een mietje as die een zonnebril draagt.....?

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:10

ik vind zo'n bril levensgevaarlijk te paard.
stel je valt en het glas breekt? bij mij thuis is het zelfs zo dat als men een bril draagt, ze lenzen moeten dragen als ze les willen hier juist om die reden.

op concours als je echt een oogafwijking hebt kan ik het nog wel snappen, maar puur en alleen om de handigheid? nee

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:12

ik moest zondag schrijven bij de Z2 en toen kwam er iemand vragen of hij met zonnebril mocht starten omdat hij 80% blind was aan 1 oog en anders niks zag en natuurlijk mocht dat! Zag er wel leuk uit!!

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:18

Lowara schreef:
ik vind zo'n bril levensgevaarlijk te paard.
stel je valt en het glas breekt? bij mij thuis is het zelfs zo dat als men een bril draagt, ze lenzen moeten dragen als ze les willen hier juist om die reden.

??? Hier heb ik echt nog nooit van gehoord! Maar hoe doen jullie dat dan met mensen die niet tegen lenzen kunnen?

Ik ken ook een dame (is zelf jurylid) die met een zonnebril rijdt. Nu weet ik niet of het een echte zonnebril of een meekleurende bril is. Moet zeggen dat mijn eerste indruk wel was "huh, gaat ze zó de ring in?" Maar goed, het kan natuurlijk heel goed zijn dat zij een hele goede reden heeft om die bril tijdens de proef te dragen. Wie ben ik dan om daar een oordeel over te vellen? Als het mag mag het, simpel zat!