Zondag werden haar vriendjes buiten gezet , maar mn verzorgpaard moest nog binnen blijven staan, omdat ik wilden gaan rijden.
Helemaal in paniek, dus wat doet ze..ze springt uit haar stal
Duur half kapot, stuk van de muur eruit. Gelukkig had ze zelf niks.
Maar vandaag heeft ze weer iets nieuwss 'bijgeleerd'.
ik wilde haar uit de wei halen, ik pak er dus, niks aan de hand.
maar hoe verder we van haar vriendjes weg gaan hoe vervelender ze wordt. Vervelender...Bokken en stijgeren naar mij..
Binnenkort gaan 3 van haar 4 vriendjes weg. ik hoop dat ze dan een beetje normaler gaat doen.
Maar zou ik nou volgende keer als ik haar uit de wei wil halen een zweep meenemen zodat ik een tik kan geven als ze bokt, of moet ik iets anders proberen ?
Ik snap niet waarom ze zo doet , want ze weet gewoon dat ze weer terug mag naar het poesten en rijden. ( ik rijd niet elke dag).
Er zit wel bloed van clinton in, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ik denk het wel.
Ik hoop dat jullie misschien tips weten om haar fatsoenlijk zonder gevaar voor eigen leve(
) uit de wei te halen.Sorry voor het lange verhaal
* En verder hebben we de paarden snoepjes
Zodra ze iets goed doet (meeloopt ect.) een snoepje geven. Het zou kunnen helpen. En als ze straks dan met zen 2e staan? Ze der allebij uit halen. Maar idd niet opgeven. Tenzij het gevaarlijk word voor jezelf. Anders kan je ook aan iemand vragen, of diegene even wil helpe. Met zen 2e ben je sterker ect. dan in je eentje