de week voor je wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

de week voor je wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 09:24

hoi,
ik ben heel erg benieuwd hoe jullie week voor je wedstrijd eruit ziet. ik bedoel dan qua rijden, stal/wei, voer? geven jullie de dag voor je wedstrijd nog extra voer?

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:30

Ik probeer er tegenwoordig wel rekening mee te houden dat paarden ik geloof 2-3 uur nadat ze gegeten hebben een suikerdip krijgen. Als ik niet ver weg gaan, geef ik vaak thuis net voordat we gaan laden nog een halve kilo meusli. Verder doe ik alles gewoon hetzelfde, oefen met rijden misschien wat dingetjes uit de proef. En als hij de dag ervoor helemaal gewassen en ingevlochten is gaat hij 's ochtends niet de wei op.

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 09:33

maar de dag voor je wedstrijd rij je nog wel gewoon?

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:41

Daar heb ik geen vast regelmaat in, ik rij eigenlijk alleen nooit de dag voor de wedstrijd. Des te beter loopt ze mét de wedstrijd. Ik probeer sowieso 3 of 4 keer te rijden voor de wedstrijd maar dat ligt er maar net aan hoeveel tijd ik heb. Meestal staan ze de nacht voor de wedstrijd op stal (onze paarden lopen nu al buiten).

Berdien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:46

De week voor mijn wedstrijd is precies hetzelfde als de andere weken,
alleen ik oefen 1 of 2 keer het proefje
Bij mijn vorige pony ging ik altijd springen de dag ervoor.
Anders was ze veel te druk op wedstrijd

Paardenl0ver

Re: de week voor je wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:51

Die ziet er niet anders uit dan normale weken..
Alleen poets ik mn laarzen, en Bon Jovi krijgt als ik s'ochtends vroeg moet rijden de avond ervoor al vlechtjes in zn manen die dan de volgende ochtend knotjes worden.
Dingen uit mn proefje oefen ik toch soms als ik ga rijden.. dus die zijn er zoiezo al.
Echt mijn hele proefje oefenen doe ik niet!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:56

Ik doe gewoon wat ik normaal doe, alleen twee dagen voor de wedstrijd rijd ik de proefjes nog een keertje door. De dag voor de wedstrijd wil ik eigenlijk niet zo veel meer oefenen, lekker ontspannen, misschien een buitenritje. Maar soms kan ik mezelf niet inhouden en ga ik toch weer aan de slag.
Voor de rest de dag van te voren mijn spullen schoonmaken natuurlijk, en op de dag zelf vlechten en poetsen en op pad!

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:10

Bij mij ook eigenlijk niet anders dan andere dagen!
De mijne loopt eigenlijk op de wedstrijd altijd lekker...
Ik heb op vrijdag de dag voor de wedstrijd wel altijd springles de meeste bij mij op stal vinden dat raar maar dat gaat altijd prima hoor!
Ik vind altijd juist het stomste om dan hard te trainen als je het van de dag voor de wedstrijd nog moet hebben kun je beter niet gaan volgens mij!

Steffii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:16

De week voor de wedstrijd ziet er bij mij zo uit(als ik op een zondag wedstrijd heb dan):
Maandag ; Les een uur
Dinsdag ; gewoon voor me eigen rijden
Woensdag; Ponyclub
Donderdag; Dagje rust!
Vrijdag ; Les
Zaterdag ; gewoon uurtje rijden voor me zelf
Ze krijgt gewoon het zelfde te eten hoor. Mijn pony kreeg eerst altijd 2 dagen voor de wedstrijd speciaal spul waar ze niet heet van werd. Ze krijg ook geen brokken maar een speciale mix zonder eiwitten. Van eiwitten wordt ze namelijk helemaal gek. Dan stijgerd ze alleen maar, en dan is er geen houden meer aan.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:33

Ik probeer sowieso zo vaak mogelijk te rijden, liefst elke dag. Maar dat is ook zo als ik geen wedstrijd heb.
De dag voor de wedstrijd rijd ik alleen niet te intensief, tenzij ik dan les heb (ik heb altijd op donderdag les, soms is een wedstrijd op vrijdag).
Niet echt veel anders

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:56

ik rij ook gewoon dagelijks met mn wedstrijd paarden.Wel hebben ze altijd een dag rust in de week, na een wedstrijd of gewoon op zondag.
Als het heel heet weer is geef ik een van mn paarden wat haver in de ochtend omdat hij heel sloom wordt van het hete weer.
Verder doe ik niets bijzonders, wat oefeningen van de proef rijden maar niets forceren en vooral de proef niet te vaak rijden want dan kan een paard zo uit zn bolletje!
Als je gewoon de oefeningen los van elkaar rijd dan lukt het ook wel in de proef dacht ik zo!

Steffii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:11

De mijne kreigt voor voer;; Speciale mix zonder eiwitten! En slobber en brood.. en dan mag ze 's middags 2 uur op de wei.. en dan krijg ze ook nog hooi bij gevoederd!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:23

Ik doe gewoon hetzelfde als wat ik normaal doe.
Anders is mn paard elke keer helemaal van slag, als ineens alles veranderd wordt.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:30

de week voor een wedstrijd probeer ik nog wat puntjes op de I te zetten en wat dingen te verfijnen. ook oefen ik een keer het proefje om te zien wat de moeilijke punten zijn. daar kan ik dan de paar dagen erop nog even mee bezig.
de dag van te voren rijd ik gewoon, toevallig heb ik morgen ook nog les en oefen ik dan samen met mijn instructrice het proefje ook nog even.
daarna wassen en vlechten, dan niet meer de wei op en zondag vroeg weg

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:00

Ik probeer een week voor mijn wedstrijd zo veel mogenlijk te trainen en heb natuurlijk gewoon les (dressuur en springen)
Probeer iedere dag een stukje van m'n proefje door te nemen gewoon een beetje de figuren ..

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:02

Ik oefen vaak onderdelen uit proefjes, maar niet echt de proef zelf. Dat doe ik meer als ik privéles die week krijg, dan rijden we proefgericht. Verder was ik alleen als het nodig is, en vlechten doe ik de dag ervoor of 's ochtends. Ligt eraan hoe laat ik moet rijden. Dus niet echt veel bijzonders dus

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:04

Ik oefen ene week van te voren m'n proefje en dingen uit m'n proefje. Ik leer die ook uit m'n hoofd. En de dag voor de wedstrijd borstel ik Romeo goed en krijgt hij iets minder te eten ( aangezien hij altijd heel vrolijk is met wedstrijden ) en dan s' morgen vlecht en was ik hem, omdat ze s' nachts op de wei staan en dan hup naar de wedstrijd toe
Oja de dag voor de wedstrijd maak ik wel altijd wat vlechten in de staart

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:04

Voor een wedstrijd doe ik niets anders dan anders.

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:14

Precies hetzelfde als altijd. De dag voor de wedstrijd alleen niet echt oppakken maar vooral loswerken.

EsSther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:21

same as always!
niet teveel verandering aanbrengen in het vaste ritme! lijkt me voor het paard ook niet bepaald fijn!
vlechten doe ik altijd voordat we op concour gaan, mijn paard wordt gek van knotjes! dan is sochtends alles er weer uit.
wassen wel een dag van te voren, net als een schone box!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:42

Ik doe niks anders dan normaal.

Maandag longeren
Dinsdag les
Woensdag vrij
Donderdag trainen
Vrijdag trainen
Zaterdag buitenritje

Voer houd ik op dezelfde hoeveelheid en knotjes, wassen etc. gebeurt op de dag zelf
Niks bijzonders dus.....

meandyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:31

ik rij wel de dag voor ik op concours ga want heb dan altijd les
z'n week ziet verder niet anders uit als normaal alleen probeer dan elke dag ff beetje serieus te rijden

Ray_Ninja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:18

Die van mij krijgt geen extra eten want hij heeft al energie genoeg. Ik rijd hem meestal wel elke dag, 20-30 minuutjes omdat hij zijn energie gewoon kwijt moet. Meestal op woensdag maak ik nog lekker een buitenrit met hem. De dag ervoor ga ik hem wassen, en met dit weer gaat hij snachts op stal, maar met dat weer van een aantal week geleden blijft hij gewoon buiten staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:43

Aan voer wordt niks veranderd. Dag voor de wedstrijd gaan ze alleen de stapmolen in, en voor het wassen mogen ze zich nog even uitleven in de bak. Lekker in het zand rollen.

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:58

Hmm nee extra voer vind ik niet nodig. Gewoon wat ze normaal ook krijgt, anders ga ik helemaal als en banaan door de baan!
Zondag : rijd ik haar even los ong. 20m min
Maandag: rustig trainen ong. 40 min.
Dinsdag : aardig pittige training ong. 60 min
Woensdag: aardig pittige training ong. 60 min.
donderdag: begin ik wat te afbouwen ong. 40 min rustige training
Vrijdag : losrijden ong. 20 min
Zaterdag; wedstrijd...

Maar goed dat verschilt ook ergg per paard, dit paard heeft vorig jaar nog Z gelopen dus kan wel wat hebben.. Met een jong paard zou ik zo niet trainen.