pijn in kniegewricht na paardrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

pijn in kniegewricht na paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 23:10

Ik heb de laatste tijd last van mijn kniegewricht na het paardrijden. Het doet dan pijn aan de binnenkant/binnenzijde van mijn knie (het gedeelte wat wijst naar de andere knie). M'n knie heeft 3 keer op slot gezeten en je wilt niet weten hoe fricking pijn dat doet. Hebben meer mensen hier last van?

Suomi

Re: pijn in kniegewricht na paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:28

Helaas heb ik ook last van mijn knie als ik een buitenrit van een paar uur heb gemaakt... normaal voelde ik het pas als ik een dagtocht of zo had gemaakt, maar laatst voelde ik het al na een buitenrit van twee uur Maar als ik een kwartier gelopen (lees: na een kwartier strompelen) heb is het weer over... Ik heb geen idee wat het is... is er soms een dokter in de zaal die weet wat het is?

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 09:29

jaaa, precies, na een kwartiertje is het wel weer over, heb ik ook!
en idd...waar is de doktèr!!!!???!!

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 09:30

ow trouwens, weetje wat nog welles wil helpen? Als ik last van mn kniën begin te krijgen, dan doe ik mn voeten uit mn beugels zodat ik mn benen lekker kan strekken. Even 5 minuten zonder beugels rijden, en de pijn is grotendeels weer weg. (en weetje wat ook zooo lekker zit als je last van je knien krijgt...? je benen voorop je zadel leggen, whaaa dat zit lekkerrrr!)

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:34

Misschien hebben jullie je beugels gewoon te kort, ik krijg ook pijn in mijn knieen als ik te lang op springmaat rij.

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 09:42

Qimm schreef:
Misschien hebben jullie je beugels gewoon te kort, ik krijg ook pijn in mijn knieen als ik te lang op springmaat rij.

Ja, daar hebben m'n ouders en ik ook al aan zitten denken. Ik rij graag met korte beugels, maar sinds een paar weken ben ik nu aan het lessen met beugels op ''dressuurmaat" om te kijken of het daar aan zou liggen. Het is idd minder geworden, maar ik heb momenten dat het echt pijn doet...
Iig bedankt voor het meedenken!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:54

slotklachten in een knie past bij een scheurtje in een meniscus (kraakbeen "schokdempertje" in je knie). dat kan met een simpele kijkoperatie verholpen worden.
laat een orthopeed er eens naar kijken! zonde om zo nog tijden door te modderen
beterschap...

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 13:09

dierfysio schreef:
slotklachten in een knie past bij een scheurtje in een meniscus (kraakbeen "schokdempertje" in je knie). dat kan met een simpele kijkoperatie verholpen worden.
beterschap...

oeei..nu wordt ik bang ik hou niet van operaties e.d.

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:23

hi dit heb ik dus ook
bij mij gaan mijn knieen zeer regelmatig op slot ook tijdens het fietsen of gewoon lopen
ik heb hier fysio voor gehad
bij mijn zijn mn binennstekniebanden te los en daardoor gaat mijn knieschijf schuiven
ik kan mn knieschijf er ook zelf naast leggen(uit de kom)
je kan hier dus oefeningen voor doen, maar je moet wel zeker weten waar het door komt
ik zou even bij je ha langs gaan zodat je niet je knietjes naar gort helpt en dan niet meer mag/kan rijden

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:15

millennium schreef:
dierfysio schreef:
beterschap...

oeei..nu wordt ik bang ik hou niet van operaties e.d.

wil je ZEKER niet bang maken!!! maar het klinkt me bekend in de oren, en het zou jammer zijn als het iets sufs is, waar je wat aan poedersuiker doen. laat er voor de zekerheid eens naar kijken anders.
succes!

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 20:42

Citaat:
wil je ZEKER niet bang maken!!! maar het klinkt me bekend in de oren, en het zou jammer zijn als het iets sufs is, waar je wat aan poedersuiker doen. laat er voor de zekerheid eens naar kijken anders.
succes!

ja oke, haha ik snap je instelling wel hoor!

ilona_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:45

hmm,, probleem komt me bekend voor,, me kniee schieten nog net niet op slot,, maar ik doe ze altijd even een poosje uit de beugels en dan gaat et wel over,, maar dat is als ik lang aan het paardrijden ben

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:37

had ik ook, alleen schoten ze niet op slot. Maar sinds ik het a-symmetrische beugels rijd is het over...
Ik weet niet of dit altijd opgaat, maar misschien valt het te proberen??

Kelly_Brunny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:42

Haay,
Ik heb er zelf geen last van maar mijn moeder wel,, zij reed eerst ook paard en die had dat zelfde probleem toen is ze maar gestopt ( ze had toch geen eigen paardje ofzo hoor dus vond ze het niet zo heel erg) maar je hoeft natuurlijk niet meteen te stoppen,,

Ben je al is naar de dokter geweest?....

En anders moet je even een tijdje niet gaan rijden het klinkt heel stom en banketstaaf natuurlijk maar dat is waarschijnlijk wel het beste anders word het nog erger....... maar ik zou ook even naar de dokter gaan ( als je dat nog niet hebt gedaan...

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:42

jup ik heb dat ook gehad,nog steeds last van trouwens.
bij mij zat er een scheur aan de meniscus,en ik ben er al aan geopereerd aan beide knieen,door een kijkoperatie.
ik zou idd eens een afspraak met een orthopeed maken,zo'n kijkoperatie valt echt 100% mee,ik reed na 2 weken alweer paard(beetje vroeg eigenlijk)

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:52

Tegen pijnlijke knieen helpen verende beugels ook nog weleens. Ik weet niet of de slot-klachten hierdoor overgaan. Je hebt bijv de gpg-beugels, flexrides en nog een aantal. Op subforum Endurance kun je een topic vinden over beugels en zere knieen. viewtopic.php?f=131&t=590322

Suomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:13

O dan ga ik es in dat topic kijken. Thanks!

Volgens mij ligt het niet aan de lengte van de beugels, want die zijn al best lang, meer op dressuurmaat zeg maar (op aanraden van mn vorige instructrice). En ook helpt het niet om een tijd niet te paardrijden, want daarna heb ik het nog. Ik ben nu wel ff gestopt met Steps want daar kreeg ik ook al last van mn knie.

ilona_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:24

k ga daar ook zeker kijken

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:46

Ik heb een paar gpg beugels te koop. Die helpen echt heel goed tegen zere knieen, heupen en enkels. Ik had ook altijd last van m'n knieen, met deze beugels niet meer.
Ik doe ze weg omdat ik beugels met een breder voetbed wil (krijg pitten onder de bal van m'n voet van gewone beugels en met lange ritten doet dat erg zeer)

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:06

Jep ik heb het ook ..
Echter pas na de operatie die ik aan mn knie heb gehad ..
Mijn knie schoot steeds uit de kom en daar ben ik eindelijk na 5 jaar aan geopereerd ..
Na 3 maanden kon ik weer rustig beginnen met rijden en rijd nu ook alweer ongeveer 2 maanden ..
Maar heb nu dus na een uur ook pijn in de knieen.. Komt gewoon omdat je je knieen heel de tijd op 1 plek houd .. Ze worden dan zegmaar stijf ..
Een oplossing heb ik niet helaas, ik loop als ik afstap gewoon een rondje of strek bij het uitstappen mijn knieen alvast zodat het minder pijn doet als ik afstap ..

Succes ermee ..

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:22

ik heb sprenger beugels, het schijnt te helpen tegen pijn in je knieen en gewrichten.
eerst had ik ook altijd last van mn knieen als ik gesprongen had (korte beugels) dat is nu een stuk minder

mara_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:29

Ik had eerder ook altijd erg last van mijn knieen, tijdens en na het rijden.
Maar die speciale flexibele beugels helpen echt, heb er nu nooit meer last van.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:12

dierfysio schreef:
beterschap...

Klopt als een bus

Ik heb zelf 2 brakke knieën, een is geopereerd dmv kijkoperatie en daar is klein stukje van de meniscus afgehaald, en dat heeft onwijs geholpen. De ander moet nog altijd, maar heb eigenlijk geen tijd voor de revalidatie momenteel

Kijkoperatie valt heel reg mee, revalideren zit je ongeveer tussen de 1 en 3 maanden mee dan. Maar het resultaat is echt goed!

Zelf rijd ik ook met verende beugels, heb een westernzadel dus rijd met Side-steps, even wennen, maar helpt zeker op de lange afstanden, maar er zijn heel veel soorten en varianten. Bepaalde verende beugels hielpen bij mij bijv. niet, maar voor een ander weer wel.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:16

Ik zit met het zelfde probleem.
Met fietsen alleen al.
Als ik op mijn hurken ga zitten dan hoor ik altijd een hele harde knak, mijn knieën dus. Hebben jullie dit ook?

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 22:40

Juultj schreef:
Ik zit met het zelfde probleem.
Met fietsen alleen al.
Als ik op mijn hurken ga zitten dan hoor ik altijd een hele harde knak, mijn knieën dus. Hebben jullie dit ook?

Met fietsen heb ik nergens last van, behalve dat mn knien altijd knakken als ik de eerste keer trap op mn fiets.