Wat zou een beetje het max. gewicht zijn voor een vrij grof gebouwde haflinger? Schofthoogte ca. 148
Leuk die nieuwe topic indelingen, maar geen idee meer waar ik iets moet plaatsen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Liever lichter natuurlijk. Maar 100 is haalbaar. Qimm schreef:Een paard kan 1/5 van zijn eigen gewicht nog goed dragen, dus voor een hafliger van (uh wat weegt zo'n beest?) 500 kg, mag je 100 zijnLiever lichter natuurlijk. Maar 100 is haalbaar.

Citaat:Het gewicht bij de Haflingers is bij merries gemiddeld 400 kilo en bij hengsten gemiddeld 450 kilo
Qimm schreef:Of google-enCitaat:Het gewicht bij de Haflingers is bij merries gemiddeld 400 kilo en bij hengsten gemiddeld 450 kilo
Zat ik er niet veel naast

Qimm schreef:Voor het oog is het mooier als een een kleiner persoon op zit (op elk paard eigenlijk)
Er zijn namelijk nogal wat stevige c.q. dikke mensen die paardrijden. Mits men de juiste goed passende kleding aan heeft en netjes rijdt is het best een "normaal" gezicht. Uiteindelijk hebben we allemaal plezier aan dezelfde hobby. Zelf ben ik ook de dunste niet maar ben van mening dat mijn stevig gebouwde KWPN goed bij mij past..... 
Qimm schreef:Voor het oog is het mooier als een een kleiner persoon op zit (op elk paard eigenlijk)

SisLeone schreef:Het ligt gewoon erg aan de bouw van de haflinger.
NickNameWS schreef:Hallo!
Wat zou een beetje het max. gewicht zijn voor een vrij grof gebouwde haflinger? Schofthoogte ca. 148
Leuk die nieuwe topic indelingen, maar geen idee meer waar ik iets moet plaatsen
). Ze is nogal een haaibaai, maar toen dat gewicht op haar kwam was ze ineens poeslief
Echt rijden is toen niet gebeurd, omdat ik toch wel kon zien dat ze het zwaar vond. Ik denk dus niet dat het klopt dat een paard de helft van eigen gewicht kan dragen, want haar schouder bv kon ze echt minder gebruiken op dat moment. Misschien komt dat omdat het van bovenaf op ze drukt, maar kunnen ze wel de helft van hun gewicht trekken (bv een kar met mensen erop). Cassidy schreef:Qimm schreef:Voor het oog is het mooier als een een kleiner persoon op zit (op elk paard eigenlijk)
Dat is onzin....ik vind een volwassen persoon op een pony soms veel mooier dan een te klein persoon op een kasteel van een paard.
kiimxvinnie schreef:ik self bne lang en dus al snel wat swaarder ok maar ik heb ok een iets grotere haflinger hij is 1.53 en is nog niet eens uit gegroeid en er rijd op hem ok nog iets stevigere vrouw soow af en toe en volgens mij maak dat niet egt uit hoor gaat er meer om hoe de ruiter met het paard mee gaat