Dit jasje niet meer toegestaan????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luuxje

Dit jasje niet meer toegestaan????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:25

Ik start al 2 jaar met dit jasje. En persoonlijk vind ik hem erg sjiek!
Ooit heb ik er een keer een opmerking van de jury over gekregen of dit jasje wel is toegstaan in de lagere klasses. Van de KNHS heb ik zwart op wit staan dat dit jasje is toegestaan. Deze e-mail heb ik ook altijd bij mij als ik op wedstrijd ga, onder het mom van je weet maar nooit.

Afgelopen zaterdag heb ik gereden en een kennis van mij ook die dit zelfde jasje heeft en zij is door de jury er op aangesproken dat deze niet meer is toegestaan!!! Niets over gelezen en heb net de site van de KNHS er nog op nageslagen en kan er niets over vinden.

Wie rijdt er nog meer met dit jasje en wie heeft er recent ook een opmerking over gekregen? De jury meldde dat deze pas weer in het Z is toegestaan.

Hieronder een foto van het jasje (van de cavallo site afgeplukt):

Afbeelding

GillyZidane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:31

ik wil dit topic graag volgen, dus ik post even.

chelsea82

Re: Dit jasje niet meer toegestaan????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:04

Dit jasje is wel toegestaan.Lees de reglementen maar.Een zwart of blauw rijjasje is toegestaan.
Een dressuurrok is niet toegestaan, pas in de klasse prix st.georges.
Dat jasje van jou is een korter model van een dressuurrok en valt dus onder de rijasjes en is dus toegestaan.
Er heeft voor een tijd terug iets over dressuurjasjes gestaan, maar dat ging over de kleur.Je mag in de dressuur geen grijs of gestreept of bruin rijjasje aan.Het moet echt blauw of zwart zijn.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 06:41

Ondanks het feit dat er in de reglementen nergens staat dat een rij-jasje egaal blauw of zwart moet zijn, vinden ze bij de knhs dat dat wél het geval is. Het begrip rij-jasje staat verder ook nergens in de reglementen omschreven en zodoende kan je overal mee rijden, zolang de fabrikant het label "rij-jas" aan een artikel hangt. Er zijn dus regels, maar die zijn erg breed uit te leggen...

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 06:47

Volgens het betreffende jurylid zou er recent een vergadering geweest zijn over o.a. dit soort rijjasjes........
Dus het is niet waar??
En waarom dan vanaf de Z wel, dit heeft net als de cap/hoedjesdiscussie niets met veiligheid te maken ?!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:07

Zodra er iets gewijzigd wordt in de reglementen komt er een publicatie in paard & sport zodat niet alleen juryleden hiervan op de hoogte kunnen zijn. De jury in kwestie bedoelde waarschijnlijk dat er tijdens een bijscholing over gepraat is, maar daar verschilt iedereen altijd zo van mening dat je hier geen touw aan kunt vastknopen (helaas kennen veel juryleden het reglement niet eens en roepen ze maar wat...)

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:13

GeJe schreef:
Ondanks het feit dat er in de reglementen nergens staat dat een rij-jasje egaal blauw of zwart moet zijn, vinden ze bij de knhs dat dat wél het geval is. Het begrip rij-jasje staat verder ook nergens in de reglementen omschreven en zodoende kan je overal mee rijden, zolang de fabrikant het label "rij-jas" aan een artikel hangt. Er zijn dus regels, maar die zijn erg breed uit te leggen...

als ik jou was zou ik dan het regelement nog even lezen! maar het is wel toegestaan hoor!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:46

[quote="pinda_timo]als ik jou was zou ik dan het regelement nog even lezen! maar het is wel toegestaan hoor![/quote]

Ik snap even niet wat je bedoelt?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:02

Onzin, lijkt mij (hoop ik... )

Luuxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 14:32

GeJe schreef:
Zodra er iets gewijzigd wordt in de reglementen komt er een publicatie in paard & sport zodat niet alleen juryleden hiervan op de hoogte kunnen zijn. De jury in kwestie bedoelde waarschijnlijk dat er tijdens een bijscholing over gepraat is, maar daar verschilt iedereen altijd zo van mening dat je hier geen touw aan kunt vastknopen (helaas kennen veel juryleden het reglement niet eens en roepen ze maar wat...)

Gelukkig!!
Er is inmiddels om alles uit te sluiten vandaag een mail naar de KNHS gegaan. Ik kon mij het nl. ook niet voorstellen en dan zou het inderdaad wel ergens gepubliceerd moeten worden.
Maar.....ben jij ook jury?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:59

Ja, ik ben ook jury... Daarnaast verkoop ik rij-jasjes in allerlei soorten, maten en kleuren en ben daardoor goed op de hoogte wat nu wel of niet mag van onze koninklijke sportbond. Zoals ik al eerder schreef, zitten er veel gaten in de reglementen waarvan je gewoon handig gebruik moet maken. Jammer alleen dat de khns zo vasthoudt aan regels die er niet eens staan.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:36

GeJe schreef:
Ondanks het feit dat er in de reglementen nergens staat dat een rij-jasje
egaal
blauw of zwart moet zijn

Regelementen schreef:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,

Ik denk dat Pinda_Timo bedoelde dat er wel blauw of zwart in de regelementen staat en de nadruk op 'egaal' even heeft gemist in jouw zin

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:56

Dat denk ik ook en dat geeft dus ruimte aan een mooi donkerblauw jasje met een lichtblauwe krijtstreep zullen we maar zeggen

Luuxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:20

GeJe schreef:
Dat denk ik ook en dat geeft dus ruimte aan een mooi donkerblauw jasje met een lichtblauwe krijtstreep zullen we maar zeggen

Die ze bij jouw kunnen kopen zeker,...haha......

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:58

vind het wel jammer, vind antreciet erg mooi als rijjas..
Je hebt ook van die nieuwe van harry's horse, (een beetje stoerder, strak model..) die zijn zeker niet toegstaan?

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:23

Volgens mij heeft dat jury lid zich gewoon vergist en gedacht dat het een slipjas was...Was zeker in de B of L ? Ze moeten gewoon beter kijken en dan zien ze dat het geen slipjas is

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:11

QueJira schreef:
Volgens mij heeft dat jury lid zich gewoon vergist en gedacht dat het een slipjas was...

Zo'n jury moet nodig de eer aan zichzelf houden...
Hara kiri of zo.......

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:44

ik vind het er ook netjes uit zien...er zijn zoveel juryleden en de een kent kennelijk de regeltjes wat beter dan de ander

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:20

GeJe schreef:
De jury in kwestie bedoelde waarschijnlijk dat er tijdens een bijscholing over gepraat is

Bij ons op de bijscholing is dit echt niet ter sprake geweest.Hoofdzaak was dan ook nieuwe dressuurproeven.

QueJira schreef:
Volgens mij heeft dat jury lid zich gewoon vergist en gedacht dat het een slipjas was

Zal me niks verbazen hoor.Tijdens de bijscholing zaten er jurys bij dat ik echt dacht horen jullie hier wel thuis.Die waren absoluut niet op de hoogte van de ontwikkelingen, reglementen, wedstrijdtenue enz.

Sharlon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:24

Offtopic: Ik vind het eigenlijk flink gezeur! Het jasje is zwart (of blauw) en dan voldoe je toch aan de eisen? Als de jury daar nu ook nog over gaat melken..... Netjes is netjes toch??

Ontopic: Ik heb werkelijk geen idee of t wel of niet mag

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 16:26

Gaat zo'n bijscholing per regio (provincie??).
Was dit dan misschien zuid-holland????

Je zou het dan ook niet zo snel verwachten bij een jury die in ieder geval t/m het Z2 mocht jureren, of zeg ik nu iets heel geks??

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 10:33

We hebben inmiddels een reactie gekregen van de knhs en er is niets gewijzigd in het reglement mbt rijjasjes dus deze is gewoon nog toegestaan
(bij mij) paniek om niets.....

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:15

Je zou z'n jurylid moeten aanklagen die anders beweert

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:06

GeJe schreef:
Je zou z'n jurylid moeten aanklagen die anders beweert

zou ? ......... gewoon DOEN..........

kidding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:33

laat zulke juryleden a.u.b wat anders gaan doen!!!mode politie of zo pfffffhh word zo moe van dat soort mensen!!!