is het zo? - Schimmeld lager gepunt vanwege de kleur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

is het zo? - Schimmeld lager gepunt vanwege de kleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:34

hoi bokkers.
nou mijn titel heb ik maar ff ingekort, maar er moet eigenlijk staan: is het zo dat schimmels minder punten krijgen vanwege de kleur?
nou, ik heb er wat over gehoord een keer, dat de schimmels over het algemeen punten minder kregen, omdat ze wit/grijs zijn.
verder weet ik er niks van. maar ik heb het ergens gehoord op een wedstrijd..

wat weten jullie er van? of is dit onzin?.. hopelijk is het onzin, want ik heb ook een schimmel..
Laatst bijgewerkt door Eline op 07-05-06 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:37

nee hoor, onzin!

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:40

volgens mij is het ook onzin.

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:42

hmm,, met de verzorging bij sommige jury's wel,, heb ik vaak meegemaakt :

vb.: ik reed in de bl2 en een jongen van mijn club ook paarden stonden op dezelfde stalling we leste,reden,en maakte de pony's altijd samen klaar voor de wedstrijd..
Mijn pony vlocht ik zelf als 8 jarig meisje,, dus dan kun je wel bedenken hoe het eruit zag denk ik ?? mijn pony was zwart dus keer goed borstelen en klaar is kees !!
hun pony werd helemaal gewassen mooi gevlochten (door de moeder) met naald en draad (pony zag er gewoon veel mooier uit als die van mij) maar ik kreeg altijd een 8 voor de verzorging en hun een mager 6je nu praat ik wel over een tijd terug want ik ben nu 15,,
Maar pas had ik het ook meegemaakt in onze ring daar ben ik een beetje bevriend geraakt met een meisje met een witte pony die uiteindelijk heel vaak geen wp had (op een punt na) omdat zij een 6 had en de rest (met bruine en zwarte en andere kleuren pony's) allemaal een 7 of 8 !!
ik denk dat het ookwel een beetje per jury scheelt maar er zijn dus ook echt jury's die voor de verzorging minder punten geven,, voor de gehele proef denk ik niet zo gouw maar daar heb ik dus niet echt ervaring mee omdat je dat niet echt kan verglijken,, (vind ik)

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:43

Nou, ik hoop het ook dat het onzin is. Want ik ga zaterdag voor het eerst starten met een nieuw paardje die dus ook schimmel is. Maar ik denk wel zeker dat het niet daardoor komt, hoor. Anders vind ik het schandalig. Hoe kom je daarbij dan?

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:48

hmm.. als je je witte paardje niet goed poetst en je ziet nog mestvlekken lijkt het me logisch dat je een puntje minder krijgt bij verzorging, maar verder.. het lijkt me in elk geval een beetje heel erg discriminatie!! voor witte ponies en paarden..

sanne98

Re: is het zo? - Schimmeld lager gepunt vanwege de kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:49

ik denk dat het onzin is ik heb een meisje bij ons op de club zit zij rijd l2 met een jonge schimmel maar rijd altijd hoge punten

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:52

Reken maar dat schimmels vaak minder hoge punten krijgen.
ik heb zelf een bonte met veel wit, en heb regelmatig gehad dat ik haar er perfect bij had lopen, geen vlekje te zien en netjes ingevlochten, maar dat ik maar een 6je kreeg terwijl de bruine paarden in dezelfde ring ( waarvan sommigen niet eens ingevlochten waren) een 8 kregen.
Sterker nog, bij de finale pasgeleden hier, moesten er 2 jury's dezelfde proef beoordelen. de eerste gaf mij een 8 voor de verzorging, en de 2de een 6

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:54

Nou, lekker banketstaaf zeg!!!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:59

Het is inderdaad zo dat het uitelijk van een paard of pony meespeeld in de punten bij dressuur! Er zijn jury's die nu eenmaal liever een zwarte zien dan een schimmel....maar......er zijn natuurlijk ook jury's die liever een schimmel zien dan een zwarte!
Het blijft nu eenmaal een jurysport.

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:02

Maarja, ik vind het ene kant toch niet kunnen. Maarja, ik denk dat je hier lang over kunt discuseren maar dat je gewoon op jezelf af moet gaan. Wat vind jij?!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:04

ONZIN ligt gewoon aan de jury, net als sommige jury's niet van tuigers, bonten, haflingers en fjorden houden

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:04

Mijn schimmel vinden ze juist heel erg leuk getekent maar ik spring eigelijks alleen maar op wedstrijden

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:06

ja.. idd het is een jurysport, heb net ook zon heel topic gelezen.. over eerlijk en oneerlijk. maar k hoop dat het dan allemaal onzin is..
maar anders als het echt zo zal zijn, vind ik het wel een oneerlijk alleen vanwege de kleur, en je hebt je pony/paard er helemaal piekfijn uitzien. natuurlijk als je pony onder de poep zit, dan is het wel zo..
SaskiaKur: ik heb het ergens gehoord, ik weet alleen niet meer waar en hoe,, maar het is ook al een tijdje geleden, en het komt me ineens omhoog, dus kijken wat de andere bokkers er allemaal van weten.

allemaal bedankt voor jullie reactie

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:06

Laat ik zo zeggen...als jij gewoon een nette proef neerzet kunnen ze niet om je heen!En dan zal je misschien wat lagere punten krijgen een winstpunt kunnen ze je dan niet onthouden!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:22

Dat is echt onzin. Je hoort zo vaak dat je met een bepaalde kleur/ras minder punten krijgt. Gewoon gaan rijden, stel je niet zo aan.

Je rijdt toch voor jezelf en niet voor de jury?

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:24

Onzin.... met de Sjim uit mijn profiel had ik altijd hele hoge punten......
Nooit last van gehad hoor!

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:26

Oke..bedankt voor al jullie reacties

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:27

Sjonniej schreef:
Dat is echt onzin. Je hoort zo vaak dat je met een bepaalde kleur/ras minder punten krijgt. Gewoon gaan rijden, stel je niet zo aan.

Je rijdt toch voor jezelf en niet voor de jury?

dat is dan lekker motiverend
niet dus!

ik rij geen wedstrijden of zo maar als ik dat soms zo lees
heb ik echt zoiets van nee danke.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:38

Onzin hoor, lekker wedstrijden gaan rijden als je dat leuk vind onley! De ene keer krijg je je punten niet terwijl je ze verdiend en de andere keer weer wel als je klo....e hebt gereden!

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:06

ja idd.. het maakt me ook niet echt uit, ik vind wedstrijden rijden, gewoon voor je lol,.. tenminste nu nog

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:08

maar het blijft lu llig als je bijvoorbeeld net met 2 punten geen prijs hebt terwijl je een 6je voor de verzorging hebt die eigenlijk een 8 had moeten zijn.

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:11

ik heb bij de pony's met een witte schimmel wedstrijden gereden en later met een voskleurige pony en nu rijd ik met een bruin paard. ik had over het algemeen met de schimmel een 8 voor de verzorging en met de vos en de bruine een 7. dus naar mijn mening ben je mits je je schimmel goed schoon hebt voor de verzorging juist in het voordeel (mag ook wel na twee keer wassen de avond ervoor en de ochtens zelf nog omdat ie weer in de mest is gaan liggen ik neem bewust nooit meer een schimmel) en de rest van de punten maakt het niet uit.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:11

Als je je daar al druk om moet gaan maken.. iedereen heeft een voorkeur voor een bepaald paard, maar een goede jury kijkt daar niet naar. En als je inderdaad gewoon netjes rijdt, is het echt bullshit dat je minder punten krijgt.
Grote onzin!

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:17

Hmm zit ik me net druk te maken in dat andere topic, blijk je er zelfs een geheel eigen topic aan te wijden...

Wát een sneue onzin. Wees niet bang, juryleden zijn dit (leeftijds)niveau echt wel voorbij.

(alhoewel...nú snap ik opeens waarom ik geen GP geworden ben met m'n vorige paard. Wheeee, oneeeeeerlijk. )