Vandaag zou er een meneer komen uit ons dorp want hij had nog wel wat spullen om Presto voor de kar te beleren. Vandaag waren we van plan om hem even aan alles te laten wennen en hem even te longeren met de broek aan. Dus ik haalde hem om 12.00 uit de wei (die meneer zou om 12.00 komen) en hij was harstikke braaf (zo als altijd
) en ik heb hem lekker geborsteld samen met mijn buurjongetje. Toen belde die meneer dat hij wat later zou komen (pas om 13.30) dus ik dacht nou dan doe ik Presto maar weer terug in de wei. Dit ging allemaal prima. En om 13.30 was die meneer er dus ik loop de wei in met mijn halster + touw in mijn hand en ik doe het bij Presto om en wil terug lopen, maar toen verzette hij zich helemaal. Hij wou geen stap meer zetten en keek heel angstig uit zijn ogen. Ik probeerde hem gerust te stellen, maar hij wou echt niet mee komen. Toen heb ik nog geprobeerd dat iemand anders hem van achteren opjaagd maar daar van begon hij alleen maar te steigeren. Ik ben er zelfs nog (met hoofdstel) op gaan zitten alleen dit hielp ook niet. Uiteindelijk heb ik hem maar los gelaten, maar nu heb ik hem wel laten winnen.
Ik baal hier echt ontzettend van, maar ik had echt niet door kunnen gaan want dan waren er misschien wel ongelukken gebeurd. Maar wat moet ik nu doen en waardoor denken jullei dat het is gekomen? Ik zou graag advies willen,
alvast bedankt

Net als het bovenstaande denk ik ook dat ie er geen zin meer in had. Wat vaak helpt bij mij is gewoon omtrekken, dus naar links of naar rechts. Dan duurt het maar een tijdje maar zo kom je er wel. Of des noods met een bak biks je paard lokken.