Niet eens met de jury.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoetiej

Niet eens met de jury.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 08:03

Ik rij zelf nog geen wedstrijden maar mijn instructrice wel en omdat ze niet echt blij was met haar punten en de andere meisjes ook niet en ze vonden dat het een raar jurylid was. Kan je dan ergens klagen ofzo. Of is het gewoon zo van sorry maar zo is die jury?

xx zoe

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:07

ja, idd, het is gewoon, Sorry, zo is de jury.

elke jury jureerd anders....

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:08

Maar als je toch vragen hebt blijft de jury een half uur na de wedstrijd. Als je vragen hebt kan je naar hem/ haar toe.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:17

over het algemeen in mijn regio blijft de jury niet na de wedstrijd... (uitzonderingen daargelaten)

maar: als het 1x gebeurt dat ze het met de punten niet eens zijn: jammer, volgende keer beter.
Als het vaker en bij meerdere jury's gebeurt wordt het tijd eens eerlijk naar jezelf te kijken..

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:29

Hier is het ook zelden dat een jury blijft.. Meestal weten ze niet hoe snel ze weg moeten zijn

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:37

Als de jury er is kan je na de prijsuitreiking naar de jury voor vragen. (als de jury er nog is) Meestal krijg je dan antwoord op je vragen.

Is er echt iets zwaar onrechtvaardigs gebeurd (in jou ogen) kan je er melding van maken. Is het echt erg, dus niet alleen dat je het niet eens bent met de punten, dan zal de KNHS er wel naar kijken en indien nodig een berisping naar de betreffende jury.

Wel moet je je realiseren dat een jury een mens is en het jureren een moeilijk iets is. De een ziet liever dit en de ander dat, hoe de KNHS ook zal proberen iedereen goed te scholen blijft het toch iets persoonlijks.

Mijn tip, kijk eerst kritisch naar jezelf voor je gaan wijzen naar een slechte of rare jury. Ook een belangrijk gegeven is dat je kan wel weten hoe jezelf gereden hebt, maar de rest heb je niet allemaal gezien, die kunnen simpel weg gewoon ook beter zijn geweest als jou....

sscs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:59

Je kan nooit klagen dat je het er niet mee eens ben,
Ik moest afwenden bij A en (min.) 5 meter wijken.. Ik heb iets meer gedaan.. en had een 5½ voor dat stuk, en een ander meisje die had nu eens 3 meter geweken, en die had een 8.. terwijl ze het oOk stommer deedt als mijn.. zo terug te zien op de opname band

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:59

Weet ik niet, ik vind het wel een goed idee, dat je aan het eind van de wedstrijd ergens kunt klagen. Of juist complimenttjes geven!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:18

sscs schreef:
Je kan nooit klagen dat je het er niet mee eens ben,
Ik moest afwenden bij A en (min.) 5 meter wijken.. Ik heb iets meer gedaan.. en had een 5½ voor dat stuk, en een ander meisje die had nu eens 3 meter geweken, en die had een 8.. terwijl ze het oOk stommer deedt als mijn.. zo terug te zien op de opname band

Als je je had laten voorlichten voor de nieuwe proeven had je begrepen dat het niet uitmaakt hoeveel je wijkt als het maar correct is. Haar 3 meter zal beter geweest zijn als jou 5 of 10 meter !!!

Zo ie zo lijkt mij jou verhaal heel erg sterk daar een 5½ NOOIT gegeven wordt

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:22

Dat is het nadeel van dressuur
Jurysport...
(maar daar was je vast al achter )

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:49

Hoe klaag je een jury aan die echt niet kijkt en aan de lezer vraagt er een cijfer voor te geven, of een jury die zo lang moet nadenken dat hij steeds 4 onderdelen achter loopt en aan z'n lezer moet vragen wat er ook alweer na kwam? in zuig dit niet uit mijn duim.

zoetiej

Re: Niet eens met de jury.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 18:42

sommoige mensen zijn gewoon n iet goed in jury zijn

Annet_

Re: Niet eens met de jury.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:11

Idd, sommige jury's zijn heel verschillend.
Soms af en toe vreslijk irritant.. Maar meestal na de uitreiking vraag ik de jury het, en heeft ze toch wel een beetje gelijk.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:30

WD-V -> JI

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:36

Leentje1 schreef:
Maar als je toch vragen hebt blijft de jury een half uur na de wedstrijd. Als je vragen hebt kan je naar hem/ haar toe.

Weet je wat het gekke is? Er komt dan eigenlijk nooit iemand naar me toe.... In de 5 jaar dat ik nu jureerr is dat pas 2x gebeurd.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:52

Sizzle schreef:
Hoe klaag je een jury aan die echt niet kijkt en aan de lezer vraagt er een cijfer voor te geven, of een jury die zo lang moet nadenken dat hij steeds 4 onderdelen achter loopt en aan z'n lezer moet vragen wat er ook alweer na kwam? in zuig dit niet uit mijn duim.

Niet, je kan hoogstens je wedstrijdsecretariaat op de hoogte stellen en die zullen er niks mee doen. Misschien de volgende keer deze jury niet vragen, maar als je niemand kunnen vinden....
Er bestaat geen loket waar je zwakke broeders of zusters bij de KNHS kan "verraden"...
Ook zijn er geen controles op de wedstrijden.
Na afloop"boos"op de jury afstappen zal ook niks uithalen, alleen frustaties geven.
En klachten die je individueel neerlegt bij de KNHS zullen ook niks uithalen.

Met andere woorden, je zult er voorlopig mee moeten leren leven, hoe sneu ook.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:11

amondi schreef:
Met andere woorden, je zult er voorlopig mee moeten leren leven, hoe sneu ook.

, nee hoor niks ervan: op de barricades en in volle galop naar Ermelo. Heb zojuist maar eens even gebeld hoe het nu staat met de uitspraak van de tuchtcommissie.....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:21

En.....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:51

Goed, protesteren heeft dus ook geen zin...
Wanneer komt de KNHS nou eens in actie? Gaan ze echt afwachten totdat de boel escaleert???
Ik bedoel, iedere serieuze ruiter zou in het nieuwe systeem in staat moeten zijn om een WP berekening te maken van zijn proef.
Afgelopen week in Frederiksoord 2 proeven gereden, 1 gewoon echt goed, 1 fout hij viel uit galop omdat hij in de prut weggezogen werd. Verder gewoon goed! En de 2e proef, een stuk minder, hij was wat moe en heet( eerste warme dag ook nog) en dus is ie 3 keer uit zichzelf maar in galop aangesprongen als hij been kreeg.
Eerste proef 168, een diepterecord voor dit paard, met gewoon fouten op het protocol! Geen commentaar alleen: overgang niet getoond terwijl ze juist opnieuw was aangesprongen om de overgang nog te kunnen rijden, precies zoals de DVD en de instructie/bijscholing ons heeft geleerd! 3 vieren voor deze galop, voor 1 foutje,en een 4 op galop algemeen, terwijl de linkergalop allemaal 6en had gescoord...

2e proef 185, met commentaar dat als hij in de aanleuning iets rustiger zou zijn geweest dan waren de punten veel hoger!

Ik weet dat jury 1 fout zat, maar wat heb je daar aan? €7,00 weggegooid, ik had net zo goed mijn zus kunnen laten jureren, die heeft tenslotte ook op een manege gereden.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:57

Tja Amondi, de beste stuurlui staan nog altijd aan wal...

Heb je de proef gefilmd? Laat eens zien dan

Ik had vorige week bijna winst, terwijl ik zelf meer richting verliespunt dacht. Was de jury dan te positief? Was ik door de fouten die erin zaten zelf te negeatief? Ik weet het niet.
Verschil van inzicht hou je altijd. De ene jury punt nu eenmaal hoger dan de andere en andersom.
Dat hou je toch. Ik maak me er niet druk om. Als ik achter de C zit doe ik m'n best om het goed te doen, maar ik heb het ook heus wel eens fout.

Rachacha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:34

Als je het niet eens bent met de jury heb je harde pech. Maar mijns inziens weten de meeste jury's toch wel een beetje waar ze het over hebben. Ook al weet je zelf zeker dat je voor die middendraf mínstens een 8 had verdiend i.p.v. die 5, dan kijk je thuis naar de video en denk je Damn, ben ik echt zó door de bak gegaan? Ik ben er van overtuigt dat er bij het grootste deel van 'slechte jury's' sprake is van slechte zelfreflectie. Je kan wat doen met je commentaar en ervan leren, of het naast je neerleggen. There comes a time when we have to choose between what is right, and what is easy. Zo ging ie toch?

Komt een beetje prekerig over, merk ik nu Bedoel het niet zo hoor, erger me allen nogal (heel erg) aan ruiters die wel graag verder willen komen in de sport, maar als ze de kans krijgen op de eerlijke mening van iemand die er verstand van heeft ligt het opeens aan het paard/de bak/de stand van de maan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:41

Dressuur is een jury sport, dat weet je bij voorbaat al. Kun je er niet tegen dan moet je er niet aanbeginnen. Daarom rij ik ook endurance

Over het algemeen heeft de jury een goed over zicht en kan zo de proef goed beoordelen terwijl het voor jou als ruiter misschien heel anders voelde. Ben het verder met Rachacha eens.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:47

Totdat je het er dus wél met de jury over wil hebben, gewoon vraagt om een toelichting en vervolgens doodleuk te horen krijgt dat ze daar geen zin in heeft... doorvragen wordt je niet in dank afgenomen.. sterker nog: je wordt aangeklaagd voor de tuchtcommissie van de knhs. Schijnt dat je dat dus niet mag doen?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 06:10

Maar toch: zalig zijn de ontwetenden!
Zolang je het niet zelf meemaakt, geloof je echt nog dat je met een onwillige jury punten kan bespreken.
Maar idd in de praktijk laat je het wel uit je hoofd.

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:22

Bij ons werd vanmiddag na de laatste prijsuitreiking nog speciaal omgeroepen dat de jury nog aan de wedstrijdtafel 'beschikbaar' zat te zijn.
Er was er maar ééntje die een vraag had maar daarmee werden meteen netjes beide proeven doorgenomen. Ging zonder winstpunten heel blij naar huis!
Ze zijn er nog wel hoor, de correcte juryleden die ook nog eens durven te punten! (Ik heb 2-en en 8-en gezien)