Petrie laarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ofirsuzzie

Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:11

Hallo,
Ik heb van iemand anders een paar petrie laarzen bijna gekocht ze passen goed, en ze zijn ook nog bijna nieuw( 1 keer gedragen) hoe kan ik de laarzen snel naar mijn voet laten vormen, moet ik er gewoon veel op lopen of zijn er nog andere opties??

Hoop spoedig op een reactie, van jullie

Groetjes

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:24

Ik heb mijn laarzen net helemaal ingelopen. En mensen raden mij aan om er mee te fietsen etc. Dit was zo pijnlijk dat ik het nooit meer gedaan heb!. Wat bij mij het beste hielp was er gewoon mee gaan rijden. Tis ff lastig in het begin, maar dat werkte bij mij het fijnst en minst pijnlijk. Suc6 dr mee!!

ofirsuzzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:37

barreltjuh schreef:
Ik heb mijn laarzen net helemaal ingelopen. En mensen raden mij aan om er mee te fietsen etc. Dit was zo pijnlijk dat ik het nooit meer gedaan heb!. Wat bij mij het beste hielp was er gewoon mee gaan rijden. Tis ff lastig in het begin, maar dat werkte bij mij het fijnst en minst pijnlijk. Suc6 dr mee!!

Bedankt voor je reactie, maar ik hoorde ook van iemand dat een vochtige badstof sok hielp om de laarzen naar de voet je laten vormen.
Heeft iemand daar ervaring mee??

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:40

nee geen ervaringe meer ik heb helemaal aangepaste laarzen naar mij voeten ik heb wel gefietst had nergens last van wat ook kan helpen is trappen lopen en gewoon veel meer aanzitten/ lopen. (inlopen )

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:46

Ik heb toen met mijn rijlaarzen het advies gehad om er spiritus op te smeren waar het nog te strak zat en volgens mij heeft het wel geholpen. Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat ze vanzelf toch wel lekker gaan zitten....
dat fietsen heb ik ook gedaan, kreeg alleen bloeduitstortingen in mijn knieholtes....
In ieder geval, veel plezier met je aanschaf, komt vanzelf goed.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:49

Gewoon niets op smeren, veel lopen en meteen gaan rijden.
Niet ermee gaan fietsen want dan kan je lelijke knikken in je boog krijgen.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:17

nu vraag ik me af,wat is het nut van de 'dressuurbogen' in een laars?(mss beetje blonde vraag...)

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:19

Ik heb een week lang 's avonds door het huis gelopen met mn laarzen. En daarna gewoon mee gereden, dat ging het fijnst, na een paar keer zaten ze heerlijk! (alleen het opstappen was een beetje lastig)

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:23

ik heb ze direct dezelfde avond terwijl ik ze aanhad, in de lederolie gesmeerd, en ben er gewoon mee gaan rijden, maar moet zeggen, dat het in het begin best wel pijnlijk was,
en van de natte sokken, heb ik in het verleden wel gedaan in gewone leren schoenen.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:26

Oké..
Ik heb het zo gedaan..
Eerst héél goed invetten.
Twee emmers heet water neerzetten en er even (minuut of 5) in gaan zitten met je laarzen.
Dan de hele dag alle dingen doen die je normaal gesproken ook met je laarzen zou doen, (rijden/lopen/fietsen?)
Dan weer goed invetten!

Op deze manier heb ik geen pijn gehad bij het inlopen van mn Petries!
En doordat je ze goed invet is het echt niet slecht voor je laarzen!

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:28

Mij is juist verteld dat vetten en olieën heeeel slecht is voor laarzen..

Snoevie schreef:
nu vraag ik me af,wat is het nut van de 'dressuurbogen' in een laars?(mss beetje blonde vraag...)

Dat heeft volgens mij geen nut.. het is wel mooi!

mirl

Re: Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:35

Ik ben er gewoon meteen mee gaan rijden daar zijn ze tenslotte voor.. het rijdt de eerste paar dagen vreemd maar daarna kan je echt niet meer zonder

puntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:58

mijn ruitersport zaak zei dat het enige wat goed voor je laarzen is, is lopen ,lopen en nog een lopen . vooral niet gaan rijden, fietsen, traplopen enz. je moet het natuurlijk zelf weten

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:59

ik heb veel gelopen, en na 3 weken ben ik eens op mn paard gaan zitten. ik voelde erg weinig van wat ik deed met mn benen, maar dit gevoel verdwijnt vanzelf, naarmate je er vaker mee rijdt. fietsen heb ik ook wel eens gedaan, maar niet zo heel vaak. als je zou gaan fietsen, zou ik wel zorgen dat je je benen well echt kun strekken als je, zodat ze niet al te ver inzakken

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:06

Fietsen deed pijn, traplopen deed pijn, ben er nu maar gewoon mee gaan rijden en dat werkt toch wel het beste

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:59

Never nooit flink invetten en zeker niet in water gaan zitten! Hierdoor schaadt je het leer en lijdt het erg veel.

Inderdaad wel: lopen, lopen en geduld hebben. Je moet er iets voor over hebben!

Dressuurbogen zijn gewoon optisch mooi, het lijkt dan alsof je langere benen hebt. Het maakt het beeld dus gewoon net wat mooier!

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:01

Ik ben er bij ons het bospad naar de weilanden mee afgelopen toen deze redelijk modderig was. Niet meest snuggere manier *maarja wou er alles mee doen en doe ik nu nog*

Maar inderdaad, nat maken terwijl je ze aan hebt en dan lopen, fietsen, rijden whatever (traplopen kan ook) en dan vorm het leer zich wel. Nat leer is namelijk soepeler om te bewerken!

En water schaad leer niet hoor (woorden vd zadelmaker). Het is juist erg bevordelijk voor de looistoffen in het leer! Flink (!!) invetten is dan stuk schadelijker!

ofirsuzzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 07:39

Heel erg bedankt, voor jullie reacties.
ik zal de laarzen wel invetten maar niet te vaak,
de mensen waar ik de laarzen van koop, had ook de tip om een vochtige bad stofsok er in aan te doen of vochtige kranten.
Wat vinden jullie daar van??

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:11

dat is ook een optie (alleen wel gedoe om er dan in te komen) maar het heeft dezelfde werking als de laarzen nat maken en er dan mee rond te lopen *en om die reden zou ik dus ze gewoon aan trekken, nat maken en dan rondlopen...met natte sokken in de leren laars komen lijkt mij ook geen pretje, omdat het dan niet schuift*

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:24

Ik heb gehoord, zelf nooit gedaan.
Inlegkruisjes in je rijbroekplakken tegen bescherming van je knieholte!:)

ofirsuzzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 11:48

Bedankt voor alle tips enzo,
Ik ga je de laarzen eind deze maand kopen dus ik ben benieuwd wat bij mij werkt

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:54

ofirsuzzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 12:10

Samo schreef:
Je moet de laars echt niet invetten, dat is echt hardstikke slecht. Lees deze tips maar op de site van Van Huet.

http://www.rijlaarzen.nl/onderhoudstips.htm

Okey badankt ik zal ze zo onderhouden en ik zag ook op de site www.anky.nl dat daar ook een heel ¨programma¨ op staat voor leren rijlaarzne

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:11

ik heb ze eerst 1 x ingelopen, daarna ben ik er zo vaak mogelijk mee gaan rijden, leren rijlaarzen moeten eerst een beetje inzakken en daarna gaan ze naar je voet staan, de beste tip is eigenlijk om er zo veel mogelijk mee te rijden!!!!!!

succes ermee!!!

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:48

Ik ben er de eerste keer meteen mee gaan rijden, het viel best mee met de pijn die ik had. Gelukkig zitten ze nu al een huis en wil ik geen andere meer .